دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

کانال دنیای تبلیغات با بیش از 4500 نفر

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات1
بدون دیدگاه
مصاحبه با مدیر پیج رئال مادرید فارسی در اینستاگرام / ایمان شیرازی

دنیای تبلیغات – مصاحبه : به بهانه تب فوتبال به سراغ یکی از موفق ترین پیج های شخصی اینستاگرام رفتیم و روند این موفقیت رو با ایمان شیرازی (ادمین پیجی با محوریت باشگاه رئال مادرید) که ۱۸۰ هزار فالوور واقعی رو همراه داره جوبا شدیم و باهم گپ زدیم.

حرف های ایمان نکته های قابل تامل زیادی داره که ما سعی کردیم بعد از جواب هایی که از ایمان گرفتیم آنها را برای شما بوادتر کنیم تا از نکته ها مطالبی را بدست آورید.

نکاتی که برای اداره یک صفحه در شبکه های اجتماعی میتونه خیلی به ما در هر موضوع و بیزینسی کمک کنه.

 

باهم بخونیم این گپ ساده و کوتاه رو :

 

🔴 اول حرفمون خودتو معرفی کن ؟

شیراز به دنیا اومدم تهران بزرگ شدم، لیسانس برق الکترونیک دارم و اگه خدا بخواد ارشد و می خوام شروع کنم

🔴 چی شد که تصمیم گرفتی پیج رئال مادرید رو بسازی؟ واسه کسب درآمد؟ یا علاقه؟

سال ۹۲ و صرفا علاقه بود فقط!

از این صفحه ۳ سال هست که داری محتوا تولید میکنی و بدون هیچ درآمدی، جالبه

🔴 چرا تبلیغ نگرفتی تاحالا؟ درآمد دیگه ای داری؟

خیلی به پولش احتیاج ندارم یعنی درآمد خودم رو دارم و نیازی نیست اینجا پول بگیرم.

🔴 منبع اخبار و اطلاعاتی که میذاری چیه؟

من سایت های خارجی ورزشی معتبر زیاد چک می کنم هر خبری راجع به رئال بذارن و میذارم

🔴 این همه تنوع برای تولید محتوا صرفا خلاقیت خودته یا از پیج دیگه ای مودبرداری میکنی؟ دیدم بعضی وقتا مثلا حتی فرکانس پخش بازی ها رو هم میذاری.

من هر چیزی ببینم که فالوورا احتیاج دارن میذارم مثل فرکانس، روزنامه ها هم فقط روزنامه های مادرید رو میذارم که خودشون منبع خوبی میتونه باشه

🔴 زبان اسپانیایی بلدی که خیلی وقتا تیتر روزنامه های مادرید رو ترجمه میکنی؟

اصطلاحات فوتبالیشون رو بلدم اگه جایی گیر کنم برنامه واسه ترنسلیتش زیاده

🔴 ادمین فقط خودتی یا کمک هم داری؟

نه تنها اداره میکنم

🔴 برای تولید محتوا روزی چند ساعت وقت میذاری؟

هر وقت بیکار باشم زمان مشخص نداره

🔴 نوع ادبیات کپشن ها خیلی وقتا طنز میشه و بعضی اوقات معمولی اینو بر اساس نیاز مخاطب تعریف میکنی یا میخوای سلیقه سازی کنی؟

من نوع ادبیات و کپشن گذاشتنم همون شخصیت اصلیمه کلاً همین جوریم بیرون از پیج. در واقع خودمم تو کپشن ها

🔴 خیلی وقتا مخاطبا تو کامنت ها باهم درگیر میشن واکنشت چیه؟

می خونم از اول این درگیریارو یا با حرف حل میشه یا یکی بلاک میشه یا جفتشون بلاک میشن

🔴 از دایرکت هایی که بهت داده میشه خاطره بامزه ای داری؟

زیاد بوده بیشترشون رو میذاشتم توو پیج همه ببینن

🔴 تا حالا پیشنهاد داشتی که پیج رو بخوان بخرن؟ چرا نفروختی؟

آره خیلی زیاد با قیمت خیلی خوب هم پیشنهاد دادن ، من واسه فروختن پیج فعالیت نمی کنم

🔴 نگرفتن تبلیغات از ترس ریزش مخاطب بوده یا به خاطر نیاز نداشتن مالی؟

نه گفتم وضعم جوری نیست که احتیاجی به پول تبلیغ داشته باشم. از ریزش مخاطب نمی ترسم چون بر اساس علاقم دارم کار میکنم

🔴 علت اینکه خیلی از هشتگ استفاده نمیکنی چیه؟

علت خاصی نداره هشتگ زیاد گذاشتن بیشتر جنبه ی فالوور جمع کردن داره که اونم مهم نیست برام

🔴 روزی که به ۱۰۰هزار مخاطب رسیدی چه حسی داشتی؟

من تعداد فالوور واسم مهم نیست حس خاصی هم نداشتم چون مهم نیست چند نفر فالوور دارم اگه مهم بود راه واسه فالوور دار شدن زیاده که الان همه می کنن و ١ روزه ١٠ کا میرن بال

🔴 به نظرت ادمین بودن میتونه به عنوان یک حرفه دربیاد؟

نمیدونم والا . شاید

🔴 پیج دیگه ای هست که ادمینش باشی؟

نه فقط همین پیج و به خاطر علاقه ام

🔴 در مورد کانال تلگرام فکر میکنی فقط یک مکمل هستش برای اینستا یا اون هم میتونه رسانه جداگانه ای برات باشه؟

آره اما اینکه نمیتونه کسی کامنت بذاره بده. من دوست دارم با مخاطب ارتباط داشته باشم

🔴 کدوم پست بیشترین لایک رو داشته؟ فکر میکنی علتش منطق شبکه های اجتماعی بوده یا احساساتی بوده؟

پستای قهرمانی و توپ طلای کریستینو و الکلاسیکو بیشترین لایک و میگیرن معمولاً که مشخصه احساسی هستش بیش تر

🔴 معمولا برای پست ها بازه زمانی خاصی داری؟ یعنی معتقدی که پست ها باید در ساعت های مشخصی گذاشته بشه؟

نه هر وقت شد میذارم کاری به این حرفا ندارم

 

مرسی ایمان برات آرزوی موفقیت میکنیم

 

 

توی مطالب بالا و صحبت هایی که با ایمان داشتیم چند نکته به نظرم خیلی مهم هست.

– تعریف یک کانسپت و تعهد به اون کانسپت در تمام طول مسیر میتونه مهمترین نکته صحبت های ایمان باشه.

– برای تولید محتوا سعی میکنه از منابع موثق و به روز و همچنین امکانات موجود کمال استفاده رو بکنه و این محتوا رو بر اساس نیاز مخاطب تعریف میکنه.

– این نکته رو از حرف های ایمان میتونیم درک کنیم که یک صفحه موفق در شبکه های اجتماعی ساعت کاری مشخصی نداره/ به تنهایی میتونه اداره بشه.

– براساس کانسپت تعریف شده با مخاطب صمیمیت ایجاد میشه کرد و در عین حال جدیت به خرج داد تا صفحه در مسیر درست خودش مدیریت بشه.

– تمرکز یکی دیگه از عوامل موفقیت در هر زمینه ای هست . جایی که برای تولید محتوا بیش از هرچیزی نیاز به تمرکز هست.

– یک ادمین نیازمند این هست تا جامعه شناسی و روانشناسی درستی از مخاطب خودش داشته باشه. تا هم بتونه به خوبی محتوای مورد نیاز رو تولید کنه و هم بتونه به درستی ارتباط بگیره و از ریزش مخاطب هراسی نداشته باشه.

– در شبکه های اجتماعی هیچ فرمول مطلقی وجود نداره. همه چیز بر اساس منطق و روانشناسی مخاطب قابل انعطاف هست.

 

گفتگو از مصطفی ریحانی کیا،ایده پرداز و مشاور تبلیغات

پایان

 


./پایان
دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند در تلگرام را دنبال کنید

نويسنده :


Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها