آگهی تلویزیونیپیشنهاد سردبیرتحلیلهمایش اکر - لس آنجلس

همه آنچه که ندارند! / به کیفیت سریالهایی که حالا ساخته اند / اکسین، مصداق بازر تبلیغات ماهواره ای سطحی و مثلا بدون خط قرمز

دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان-  این آگهی اکسین را ببنید که از شبکه جم پخش می شود. مصداق بارز تبلیغات سطحی ماهواره ای است. که همه هنرش رنگ و لعاب آدم هایش است با چاشنی لوسی که بویی از خلاقیت و چیز های دیگر نبرده است. که جذابیتش مبتنی بر ایده و خلاقیتش نیست و  هر آنچه ساخته زاییده ذهنی است که مخاطبانش را مشمول عقده هایی دانسته. این است که اساسا بد است. و همه خوشحالی اش – و نه هنر خودش و حتی هنر استفاده از آن!- نداشتن مثلا خط قرمز است. این همه آن چیزی است که تبلیغات ماهواره ای فارسی زبان دارد. مثل کیفیت سریال هایی که حالا خودشان ساخته اند. و حتما سطح کلی تبلیغات ایرانی و سلیقه مخاطبش را هم را هم پایین می آورد. کپی رایتینگ به شدت ضعیف را از دست ندهید!

 

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

44

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی
برچسب‌ها
نمایش بیشتر

امیرحسین نوریان

منتقد و تحلیلگر تبلیغات

نوشته‌های مشابه

‫۹ نظرها

  1. با سلام
    من همیشه کانال و سایت شما را دنبال می کنم و از نقدهای شما استفاده می کنم. اما چیزی که در این نقد شما بارز بود مخالفت شما با شبکه های به اصطلاح ماهواره نشان می داد نه تبلیغ. به اعتقاد من در این تبلیغ تمرکز بر کمتر کردن زمان و بازدهی بیشتر است.
    چه خوب است سایت و نقدهای خوبتان درگیر مسائل و جوهای سیاسی نشود. شبکه جم تنها شبکه ای است که دائماً محصولات و برندهای ایرانی را تبلیغ می کند اخبار خوب ایران را می گوید اصلاً سیاسی نیست و به اعتقاد من بیشتر از صدا و سیمای ما به حرف های رهبری توجه نموده است در عین حالی که مشکل هم دارد.

  2. به نظرم متن شما اساسا نقد و تحلیل نیست و صرفا تخریب شبکه جم است. شبکه اى که توانسته است در این بازار شلوغ شبکه های ماهواره اى مخاطبان بیشمارى را به سمت خود جذب کند. من نظرم بر خلاف شماست. به اعتقاد من این تیزر تلویزیونى نه تنها از برخى از تبلیغات تلویزیون ملى کم که ندارد هیچ که براحتى توانسته حرف خود را در قالب یک داستانک شوخ از جنس جوانان امروز بزند. راحت و روان هستند بازیگران و رنگ و نور و پردازش خوبى دارد و شبیه به یک سکانس از یک فیلم است. اتفاقا چقدر خوب است که از میمیزیهاى رایج تلویزیون به نفع خود اثر بهره بردارى میکند. خلاقیت بدیع یک تیزر درخشان را ندارد اما خلاقیتش در استفاده از رنگ بندى تصاویر و نوع پوشش است. پوشش رایج و باور پذیر آدمهایى که در شهر وجود دارند. این جمله را اضافه کنم که بهترین تیزر ایران نیست اما بهترین و تاثیر گذارترین تیزر فارسى زبانى است که از این شبکه دیده ام. هم فاکتورهاى فروش را دارد و هم از دیگر تبلیغات این برند موفق تر و بهتر است. با سپاس

  3. اقای نوریان سلام
    از این نگاه تحلیلی مطابق همیشه آموختم و این بار نگاه تحلیلی شما به تعصب قابل احترامی دوخته شده بود.
    وطن فروشانی که حالا ادای وطن دوستی در می آورند و از ایران رفته اند و از دور برای تولید ملی و برند برتر به قصد جیبشان تلاش می کنند در هیچ زمینه ای قابل دفاع نیستند. و به درستی فرمودید که برای مردم عقده تراشی می کنند و برای خود کسب درامد می کنند.
    این یادداشت شما قابل احترام دقیق و درست است و از شما و سایت حرفه ای شما بسیار تشکر می کنم.
    در پناه حق باشید

  4. با سلام
    از اینکه مطلبی خواندم که مرا به فکر فرو برد خوشحالم
    جم، من و تو، فارسی وان و… کی دلسوز ما بوده اند و برای سرگرمی ما برنامه ساخته اند؟
    هنرمندان ما که به جم رفته اند در چه شرایط هستند؟
    آقای مهر آفرید که این تیزر را خیلی خوب می دانند از همان قربانیاین پر تعدادی هستند که گول این برنامه سازی های سطح پایین را خورده اند.
    مطلب نوشته شده مرا به فکر برد . به نظر من دلمان باید به حال خودمان بسوزد که چنین افرادی دلسوز ما شده اند و برای ما نظر سنجی می گذارند و نگران ما هستند و هنرمندان مار را هم به خروج از ایران تشویق می کنند
    کمی فکر کنیم
    باز هم تشکر می کنم
    پریسا نجفیان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

  5. با سلام
    نظرات دوستان جالب بود نظر من این است که در سیاسی بودن نقد بحثی نیست ای کاش علمی بود تا سیاسی و در جوا دوستان موافق نقد، فکر کنم اگر چند ساعت کانال های جم رو ببینند بعد اعتراض کنند بهتر است. شبکه ملی چه گلی به سر ما زده که دیگران نزدند؟ ایرانی هایی که در داخل ایران نیستند لزوما لولو نیستند شاید بهتر باشد چشم ها را شست و جور دیگری نگاه کرد.

  6. این مطلب یه جوری که اگر کسی تبلیغات شاهکاری که هر روز از تلوزن پخش میشه رو ندیده باشه فکر میکنه تو ایران و آژانس های معتبر چه تبلیغات خفنی میسازند ..لطفا رجوع کنید بع ۲۰ تا از آخرین کارای ایرانی که تو کانالتون گزاشتید و ببینید این کار نسبت به اونها کجاست ؟

    فرمودید “کپی رایتینگ به شدت ضعیف را از دست ندهید!” ..این جمله واقعا شبیه جک بود در مقایسه با کپی رایتینگ های موجود ..

    نقد یک کار باید در موقعیت خودش اتفاق بیوفته ..اگر این کار نقد میشه باید در مقایسه با نمونه های مشابه نقد بشه ..و البته با در نظر گرفتن این نکته مهم که قطعا اینکار با هزینه ای ۱ % کارهایی که باید باهاشون مقایسه بشه ساخته شده ….

    این نوشته شما واقعا حرفه ای نبود …مگر اینکه بزودی در مورد تبلیغات دیگه هم ببینیم ..مثلا از همین تبلیغ ” اخوان ” شروع کنید که به تازگی در کانال منتشر کردید .. . دوست داریم بدونیم ادبیات نقدر شما در قبال کارهای اینچنینی که از عقده هاشون استفاده نکردند چیه …سپاس

    نشون دادن ۲۰۶ ، و لباس های معمولی که همه میپوشن ،خط قرمز نیست که تبلیغات معتبر ،شاهکار داخلی نمیتونن ازشون استفاده کنند …امشب تلوزیون رو روشن کنید و ببینید تبلیغات مایع های لباس شویی ، بانک و … ما چیزی که به عنوان برشی از زندگی نشون میدم چقدر واقعی و باور پذیره ….

    باور کنید این تبلیغ انتقال پیامش خیلی خیلی خیلی بهتر از ۷۰ % تبلیغ های داخلی

    فرمودید کپی رایتینگ

  7. فرمودید” کپی رایتینگ به شدت ضعیف را از دست ندهید!” این جمله واقعا در مقایسه با نمونه های وطنی هیچ معنی نداره ..

    از نظر من این مطلب شما واقعا ظالمانه و غیر حرفه ای بود ..مگر اینکه از شما مطالبی با همین ادبیات رو در مورد کارهای وطنی که با هزینه های چندین برابری اینکار ساخته میشوند ،را ببینیم ……. می تونید از یکی از اخرین تبلیغاتی که منتشر کردید شروع کنید …با همین ادبیات لطفا در مورد تبلیغ ” اخوان ” که جدیدا در کانال منتشر کردید نقدر بنویسید ..اونها که با عقده های خط قرمز نساختن .یا خیلی نمونه های مشابه دیگه … سپاس از شما

  8. کاش در هر مورد تبلیغ مورد نظر رو هم ویدیوش رو بگذارید که اگر مخاطب نیدیده بتونه با تحلیل شما همسو بشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن