دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات1
“کی می فهمه…!” ارزشگذاری تیزرهای تبلیغاتی، این هفته تیزرهای “بستنی”
دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- این بخش دنیای تبلیغات با استقبال بسیاری در بین دوستان و مخاطبان حرفه ای و آژانس های تبلیغاتی مواجه شده است. (برای دیدن ارزشگذاری قبلی اینجا را کلیک کنید) بخش های جدید دیگری نیز به زودی ارائه می شوند. مثلا عینا این نوع ارزشگذاری برای تبلیغات محیطی هم منتشر خواهد شد. یا بزرگترین بانک اطلاعاتی دست اندرکاران تبلیغات ایران نیز بر روی این سایت قرار خواهد گرفت. (از کلیه دست اندرکارن تبلیغات ایران دعوت می شود مشخصات، نوع فعالیت، تصویر، سوابق و... را به همراه شماره تماس و ایمیل خود به info@donyaetablighat.com یا ah_noorian@yahoo.com  بفرستند). تماس های بسیاری از سوی کارشناسان  برای شرکت در این نظر سنجی ها گرفته شده که اشاءالله از حضور آن دوستان هم استفاده خواهد شد و البته در بخش کامنت ها همه دوستان از دست اندرکاران تا مخاطبان و صاحبان بنگاه های اقتصادی می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند. از چند شرکت مطرح که آگهی های زیادی بر روی آنتن دارند نیز تقاضای به نقد گذاشته شدن آثارشان توسط تیم کارشنان ارزشگذاری "دنیای تبلیغات" شده بود که آن بخش هم به زودی ایجاد خواهد شد. این هفته به سراغ "بستنی" رفتیم و از کارشناسان خواستیم نظراتشان را بگویند. از همه صاحب نظران ممنونم که در این ارزشگذاری شرکت کردند. نظرات خود را در بخش کامنت ها بگذارید و سوالاتتان را از کارشناسان بپرسید. خلاصه جدول ارزشگذاری: bastani.xlsx
با منتقدين اين هفته آشنا شويد براي بزرگنمايي بر روي تصاوير کليک نماييد
[caption id="" align="alignright" width="208"] عليرضا احمدي[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] بهنود الله وردی نیک[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] بابک بادکوبه[/caption]
[caption id="" align="alignright" width="208"]علي جعفري علي جعفري[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] اميد خاکپور نيا[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] آرش سلطانعلی[/caption]
[caption id="" align="alignright" width="208"] نادر شریفی[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] رضا صلاح اصفهاني[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] پزمان فخاریان[/caption]
[caption id="" align="alignright" width="208"] مجتبي محمديان[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] امير حسين نوريان[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] هومن یگانی[/caption]

./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات
تیزر بستنی آدلین[دانلود]
علیرضا احمدی (**): از خصوصیات این آگهی، موزیکال بودن و تکرار کلمه آدلین است. آگهی با استفاده از بچه ها و به کار بردن رنگ های متنوع، مخاطب اصلی خود را مورد هدف قرار داده است.
فقط نمی دانم چرا در پک شات کلمه تبریز در سمت چپ بالا، در آن فرم آبی آمده است.

بهنود الله وردی نیک (**): موسیقی نامناسب، اجرای ضعیف به ویژه در پک شات

بابک بادکوبه (*): ---

علی جعفری (•): داستان این تیزر اینگونه است: بچه ها به دنبال ماشین حمل بستنی می دوند و وقتی راننده، بستنی ها را به داخل سوپر مارکت می برد، بچه ها، هر کدام از قفسه ای از سوپرماکت آویزان می شوند و از داخل جعبه روی شانه مرد، بستنی برمی دارند و در پایان، وقتی مرد، جعبه را مقابل صاحب سوپر مارکت می گذارد، با جعبه خالی مواجه می شود!
گرافیک اجرا شده برای این تیزر، قابل قبول است(که البته می شد بهتر هم باشد) اما نتیجه اخلاقی(!) این تیزر، اصلا چیز خوشایندی نیست. در این تیزر، به راحتی به بچه ها آموزش داده می شود که هر چه را بخواهند، می توانند با هر روشی که دوست دارند به دست بیاورند!
دقت دارید که قرار نیست در یک تیزر تبلیغاتی، درس اخلاق داده شود، اما قرار هم نیست که اینچنین چیزهایی به بچه ها آموزش داده شود! این نوع نگاه کمی سختگیرانه است؟! بله، هست! آموزش اخلاق، در همه جای دنیا، بر تبلیغات و فروش کالا ارجح است و اهمیت دارد! جدای از آنکه، همیشه برند ها و صاحبان صنایع بزرگ، هوشمندانه سعی می کنند تا در لوای اخلاق به تبلیغ محصول و کالای خود بپردازند، نه در آموزش نوعی «دزدی»!!!

امید خاکپور نیا (***): اجرای خوب و موثر در جهت ترغیب مخاطب.

آرش سلطانعلی (•): بی محتوا / بدون ایده

نادر شریفی (•):
- عدم ایجاد حس تشویق و ترغیب در مخاطب
- بدآموزی برای بدست آوردن بستنی
- مخاطب شناسی محدود و اشتباه ( مخاطبین بستنی فقط کودکان 10 – 7 سال نیستند ) این گروه سنی برای خرید بستنی یا هرکونه خوراکی نیاز به حمایت مالی و تجربه ی بزرگترها دارند.
- میزانسن های غلط، تا حدی که ابتدایی ترین اصول کارگردانی ( رعایت خط فرضی) شکسته میشود.
- متن یکنواخت و موسیقی بدون ملودی خاص و تاثیرگذار
- شعار بسیار ضعیف. "بستنی یعنی آدلین" به چه معناست؟ به لحاظ کپی رایت ضعیف

رضا صلاح اصفهانی (**): به شخصه رنگ غالب در بک گراند پلان ها و کپشن انتها را نپسندیدم گرچه می دونم تنوع رنگهای محصول باعث شده از رنگهای خنثی تری استفاده بشه..نقاط قوت: انیمیشن قوی با حرکت دوربین های بجا و طراحی کارکتر مناسب ... موسیقی نسبت به فضا و فرم کار می تونست قوی تر و بیادماندنی تر ساخته بشه.

پژمان فخاریان (•): اگر چه تیزر کمی شاد و پر از محصول هستش, اما از نظر ساختاری اگر 10 سال پیش ساخته میشد شاید تیزر خوبی محسوب میشد.نمیدونم چطور اجازه دادن که در تیزر نشون داده بشه که بچه ها بستنی ها رو کِش برن ؟چون این مثل دزدی میمونه و از نظر فرهنگی برای بچه ها خوب نیست.تیزر نهایتا با یک شعار که شبیه اون زیاد شنیده شده تموم میشه..."بستنی یعنی آدلین...شستشو یعنی پرسیل"

مجتبی محمدیان (•): تیزر دارای ایده فانتزی و قابل قبول است ولی اجرا و کاراکترسازی ها و ظرافت های اجرا فوق العاده ضعیف است. در کل نیاز به توضیح ضعف کار نیست.

امیر حسین نوریان (*): تیزر، ضعیف است و از همان صحنه ای که آن بچه مو سیاه در ثانیه 23،بستنی چوبی با روکش شکلات و بادام را بجای گاز زدن، آنطور لیس می زند (!) می شود فهمید چقدر تیزر بی دقت و دستپاچه ای ست. پس قطعا تیزر را خیلی ابتدایی می دانم. اما در تیزر مخاطب مهم است. مخاطب این تیزر و محصول بچه ها هستند. تیزر رنگارنگ و موزیکال و بانشاط است و ا همه مهم تر این که قصه دارد و قصه اش هم کودکانه است. پر از بستنی های مختلف است و اتفاقا آن دزدی ها که کمی توی چشم می زند، برای بچه ها، شیطنتی جذاب است! پس یک ستاره را حتی بخاطر نوع ترمز زدن آن ماشین جلوی سوپر مارکت و فرم کله خاراندن آن مرد با فیزیک با مزه اش در انتهای تیزر می گیرد.

هومن یگانی توضیح پیش از ارزشگذاری: قبل از هرچیز گفتن چند نکته را بر خود لازم می دانم.
اول اینکه نقد و بررسی ِ تولیدات تبلیغاتی، بدون دانستن سه مورد اصلی و تعیین کننده بریف، بودجه و زمان در اختیار، قضاوت یکطرفه خواهد بود. نظرات من صرفا" براساس حدسیات از نوع و حدود این سه آیتم است. همچنین با وجود اساتید خبره در زمینه کارگردانی، فیلم برداری، موسیقی، صداگذاری و غیره، قضاوت در خصوص موارد فنی ساخت در تخصص من نیست و مواردی که مطرح میکنم صرفا" از زاویه نگاه مخاطب خواهد بود.

هومن یگانی(**): در خصوص تیزر آدلین به نظر می رسد هدف نهایی به یاد ماندن اسم برند در ذهن مخاطب بوده و در قالب یک بودجه متوسط برای ساخت، با وسواس فریاد ِ "من هم هستم" سر داده است. تیزر قرار ِ موزیکل باشه اما این وسواس و الویت باعت شده، 50 بار تکرار اسم برند به شعرو موسیقی تبدیل شود! لوگو چرخان و نمای پایانی و کلام آخرهم، همان شعر بدون آهنگ تکرار می شود! اگر گروه هدف بچه ها بوده اند، به نظرم شعر بدی نمی آید! چون این مخاطب با بازی گوشی به تلویزیون نگاه خواهد کرد و تکرار روی این گروه مخلطب تاثیر منفی نخواهد گذاشت! حس شادمانی کودکانه در تیزر و ساخت کاراکترها هم، ارتباط خوبی با گروه هدف برقرار خواهد کرد. در نهایت اگر 2 مورد از 3 مورد تعیین کننده را درست حدس زده باشیم، تیزر خوبی بود و نیازی هم به ایده های خارق العاده اضافی با یک سمفونی بی نظیر نبود! قطعا" این تیزر کارکرد ِ خودش را دارد.

تیزر بستنی پاک[دانلود]
علیرضا احمدی (**): در این آگهی، از موزیکال و موسیقی امروزی متناسب با نسل جوان استفاده شده که خوب است. استفاده از جوان ها با حرکاتی اکشن و استفاده از بچه ها، مخاطب خودش را مشخص کرده است. و استفاده از عبارت "پاک یادت نره" آگهی های قبلی پاک را یادآوری کرده است که خوب است.

بهنود الله وردی نیک (*): ---

بابک بادکوبه (****) : ---

علی جعفری (*) : تیزر، با نماهایی از اسکیت بازان و پارکورکاران که سرگرم ورزش اند و از در و دیوار آویزان شده اند شروع می شود، اما ارتباط منطقی این آدمها با موضوع مورد تبلیغ چیست؟ اینکه مثلا در نهایت، یکی از آنها، کوله پشتی اش را باز کند و از داخل آن، بستنی بیرون بکشد؟! توجه دارید که، ظهر است و آفتاب می تابد و بچه ها کلی زیر آفتاب اینور و آنور زده اند و حالا، یکی از آنها، از داخل کوله پشتی اش، بستنی بیرون می کشد! یکی به من بگوید که این، کوله پشتی است یا یخچال فریزر!!!؟
میدانم که الان، بسیاری خواهند گفت که«تبلیغ است دیگر» و «فانتزی داستان اینگونه می طلبد» و هزار توجیه دیگر، اما عناصر بسیار ساده ای در داستان یک فیلم کوتاه و یا تیزر وجود دارند که می توانند، قدرت شگفت انگیزی در ارتقاء یا سقوط آن ایده داشته باشند و متاسفانه، اینجا کارکرد آن کوله پشتی، چیز مثبتی نیست.
اما ده ثانیه پایانی تیزر، می توانست با کمی گسترش، به یک مضمون مناسب برای تبلیغ این بستنی تبدیل شود، آنجا که بچه ها سرگرم نقاشی اند و آواز روی تیزر می گوید که«هیچی پاک نمیشه»! اینجا، به راحتی سازنده تیزر می توانست با محور قرار دادن پاک نشدن رنگ از روی در و دیوار و یا لباس بچه ها، مفهوم «پاک نشدنی» بودن نام «پاک» را از ذهن آنها ایجاد کند که گویا فراموش کرده این کار را بکند!

امید خاکپورنیا (*): ---

آرش سلطانعلی (•): بی محتوا / بدون ایده

نادر شریفی (***):
- استفاده خوب از متن " هیچی پاک نمیشه " خیلی خوب بود.
- فرم بازی و اسکیت سواری و ... تکراری بود
- ملودی خوب بود. هیجان انگیز بود.
- تصاویر شاد و پررنگ و لعاب بودند و این خوب بود.
- کارگردانی و تولید و ریتم کار خوب بود.
- تیزری بود که در باکس پخش دیده می شد و این خیلی مهم است.

رضا صلاح اصفهانی (*): موسیقی مناسب و تاثیر گذار .... استفاده نادرست از رنگ های صنعتی در بازی بچه ها با توجه به اینکه برند پاک با محصول بستنی تولید شده نه مواد شوینده یا پاک کننده!... در یکی از پلانها برداشتن بستنی از درون کوله پشتی طبیعی نیست!... پلان انتهایی فضایی چرک را تداعی می کنه نسبت به ماهییت محصول!

پژمان فخاریان (*): تیزر شادی هستش و پُر از رنگ و اکتیو.اما محصول کمابیش از دست رفته و صرفا میتونه یک برندینگ باشه .در واقع هر جا قرار بوده محصول با لذت خورده بشه , از دست رفته و هیچ پلان خوبی از خوردن محصول دیده نمیشه.حتا جایی بستی ها به وسیله یک پسر از یک کیف سیاه بیرون میان که معلوم نیست چرا اینهمه بستنی باید در یک جای گرم"کیف دستی"باشند ؟تیزر نگاهی به علامت ضربدر و گذشته خودش داره که یاداور شعار "پاک یادت نره"هستش اما در کل از نظر تبلیغاتی موفق نیست.

مجتبی محمدیان (•): در تعجبم که این موزیک و شعر چگونه برای این تصویر تا حدودی با کیفیت به لحاظ جنس تصویر انتخاب شده است. تصاویر کاملا بی ارتباط و سردرگم است.

امیرحسین نوریان (•): تیزر به همه چی ربط دارد الا بستنی. می توانست تبلیغا بورد اسکیت باشد و رنگ و پیست بازی و حتی دو چرخه. اما قطعا تیزر بستنی نمی توانست باشد. تصاویر نسبت به محصول گن و بی ربط هستند. این فرمول تکراری موسیقی و اکشن و رنگ و لعاب برای هر چیزی می تواند باشد ولی با ربطش. صدای گوینده هم برای این ریتم موزیکال ابدا درنیامده. همچنین شعار خیلی خوب پاک یاه نره حسابی در تیزر حرام شده است.
هومن یگانی (*): تیزر پاک گرچه یک ایده و سناریو تکراری دارد و این فضا ی پر تحرک برای محصولات زیادی ساخته شده، اما همین ایده تکراری هم به شکل ضعیف و نامناسبی به نمایش در می آید. شعر بی قافیه با ضرب آهنگی نا منطبق بر ضرب آهنگ تصاویر و صدای نه چندان جذاب و فالش خواننده، برای برندی مثل پاک که پیشینه و جایگاه شناخته شده ای داره جور در نمی آید. اگر هدف ارتباط با نسل جدید و امروزی ِ جامعه است و قرار بوده این تیزر تصویر جدید و هیجان انگیزی از پاک بسازد، به نظرم موفق نبوده و نمیشه اثرگذاری قابل توجهی برای اون متصور شد.

تیزر بستنی پاندا[دانلود]
علیرضا احمدی (**): در این آگهی هم مشابه آگهی های قبلی از موزیکال استفاده شده است و مخاطبش را به وضوح هدف گیری کرده است که مشابه آن را در آگهی های پاک و آدلین هم دیدیم. همه ی این آگهی ها از نوعی ساختار کلیشه ای و رایج استفاده کرده اند و فاقد هر گونه خلاقیت خاصی در آگهی هستند.

بهنود الله وردی نیک (*): ---

بابک بادکوبه (**) : ---

علی جعفری (*) : تیزر، هیچ نکته خارق العاده و به یاد ماندنی ندارد و در نهایت سادگی(!) و بر اساس یک شعر ضربی معمولی(که از نظر معنا هم گاهی وقتها لنگ می زند!) برای یک نوع بستنی تبلیغ می کند.
تیزر، خنثی است و این، از یک نظر نقطه قوت آن است که توانسته نظر صاحبان کالا را جلب کند و از طرف دیگر، نقطه ضعف آن است که هیچ چیزی برای در خاطر ماندن ندارد!

امید خاکپورنیا (*): ---

آرش سلطانعلی (•): بی محتوا / بدون ایده

نادر شریفی (***):
- کارگردانی خوب بود.
- بازی گرفتن از بازیگران خوب بود.
- میزانسن و ریتم تبلیغ عالی بود.
- ملودی و موسیقی مشخص و روانی داشت.
- کپی رایت کار هم ساده و بی آلایش بود.
- بنده نمی دانم کارگردان محترم اینکار چه کسی بودند اما به طور کلی یک تجربه فوق العاده حرفه ای در این کار وجود دارد.بسیار نامحسوس اما تاثیرگذار. کاملا مشخص است که تیم کارگردانی تبلیغات ایران و نیاز مخاطبین را به خوبی می شناسند.

رضا صلاح اصفهانی (*): پلانها در فضای کلی تیزر به نوعی از هم جدا افتاده و سر در گم می باشند انگار که تلفیقی از چند سناریو در یک تیزر گنجانده شده... موسیقی و کارکتر میتونه از نقاط قوت این کار محسوب بشه.

پژمان فخاریان (•): اینهمه هزینه و زحمت در کیش با آب هوای نامناسب و گرم و امکانات محدود اما کار موفق نیست.اتفاقات تکراری با یک شعر و موسیقی بد,شعار بد,صدای تکراری گوینده و ... حتا لوازم صحنه هم تکراری هستند و هیچ بازی یا اکشن جدیدی در تیزر نیست حتا تاثیر هوای گرم هم در بازیگران دیده نمیشه از دست رفته محسوب میشه.

مجتبی محمدیان (•): نسخه خارجی این تیزر به مراتب خوش ساخت تر و جذاب تر است.

امیر حسین نوریان (*): تیزر هیچ نقطه قوتی ندارد. تصاویر اضافی هم دارد. اما حس بدی ایجاد نمی کند و شخصیت پاندا در تیزر دوست داشتنی از آب درآمده. ریتم و مسیقی هم خوب است. در کل کودکانی را که هنگام تماشای این تیزر زیر نظر داشتم، حس بدی نسبت به تیزر نداشتند.

هومن یگانی (**): تیزر پاندا در مجوع کار خوبی به نظر می رسد. شعر و موسیقی و انتخاب لوکیشن با لحن کلی پیام هماهنگی دارد. ایده معرفی کاراکتر ِ برند هم به عنوان جزیی از کل به گونه در کار قرار گرفته است که شناخته تر خواهد شد. به نظرمی رسد در هر پنج تیزر مورد نظرسنجی، هدف ایجاد احساس شادی و انگیزه برای تجربه محصول بوده است، اما ظاهرا" در بریف، اجبار و الزامی برای خلق ایده های بکر و مفهومی مطرح نبوده است. پس در این چهارچوب، این تیزر هم کارکرد خوش را دارد. به دلیل همین رویکرد و با حذف نمره دهی برای ایده خلاق، سقف امتیاز تیزرهای بستنی از خوب بالاتر نخواهد رفت.
تیزر بستنی دومینو[دانلود]
علیرضا احمد (***): آگهی دومینو، با 3 آگهی قبلی کاملا متفاوت است. نوع بسته بندی محصول معرفی شده نیز با آگهی های قبلی متفاوت است. آگهی، با تاکید زیاد بر روی محصول آغاز شده و ادامه پیدا می کند اما نکته‌ی خوبی که در آگهی وجود دارد آموزش سرو کردن بستنی است و استفاده از افزودنی‌هایی که یک پذیرایی را می‌تواند جذاب‌تر کند. و در کل با محصول، شیک برخورد شده و آن را متفاوت به بیننده معرفی می‌کند.
به نظر من موسیقی آگهی کمی غمگین است و نوع گویندگی هم آن را تشدید کرده و دیگر این که ما در این آگهی استفاده از محصول را نمی بینیم و دیدن لذت خوردن یک بستنی خوشمزه و متفاوت.
یکی از اشکالات این آگهی، نداشتن تصویر و یا المانی به یاد ماندنی است. خطر این نوع آگهی ها هم همین است.

بهنود الله وردی نیک (*): ---

بابک بادکوبه (***): ---

علی جعفری (***): یک تیزر تبلیغاتی قابل قبول و محترمانه که با آرامش اش، قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب پیدا می کند. انتخاب زوایای مناسب دوربین و رنگ بندی و استفاده از صدای مناسب برای روایت متن، از نقاط قوت این تیزر به حساب می آید.

امید خاکپورنیا (****): کاملا هوس‌برانگیز و موفق.

آرش سلطانعلی (•): تصویر برداری های خوب اما بدون هدف و سناریوی مناسب.

نادر شریفی (*):
- یک کپی ساده از چندین تیزر خارجی با یک متن ساده تر و تکراری.
- ادعای غیرمنطقی در شعار.( سال هاست که همه ی بستنی ها یک طعم و مزه را دارند.)
- خیلی سعی شده تا کلاسیک و لاکچری به نظر بیاد که موفق هم نبوده.

رضا صلاح اصفهانی (*): کپشن انتها نسبت به فرم تیزر همخوانی ندارد و ضعیف است ...پلانی از بسته بندی محصول در کل کار دیده نمیشه و هیچ نشانه ای از لذت طعم بستنی نسبت به گفتار متن بصورت تصویری وجود نداره!نقطه قوت: شعار مناسب.

پژمان فخاریان (*): یک تیزر بستنی شاعرانه اما نه چندان قوی. آنچه در ذهن میمونه بیشتر اسکوپ کشیدن هستش و تعدد حرکات محدود و بیشتر زوایا بسته هستند. نهایتا هم 3 بستنی برای 4 نفر پشت زن آماده شده که با خود میزبان، 5 نفر میشوند.البته چون کار کردن با بستنی هنگام ساخت تیزر، خیلی مشکل هستش، باید به سازندگانش خسته نباشید گفت. همچنین متن تیزر و استفاده از 2 گوینده از نکات خوب این تیزر محسوب میشه.

مجتبی محمدیان (*):تصاویر با وجود انکه بارها در تیزرهای بستنی مورد استفاده قرار گرفته ولی همچنان قادر به ایجاد حس خرید و مصرف بستنی است. یک تیزر آبرومند.

امیرحسین نوریان (*): هوس برانگیز است و همین برای یک ستاره اش کفایت می کن. تکنیک کلوزآپ برای خوراکی هایی از این دست قبلا جواب پس داده و معمولا هم موفق بوده. تیزر هم به لحاظ تصویر و زاویه ها و میزان نزدیکی به محصول خوب است. صدای گوینده زن به شدت به تیزر لطمه زده است. هر چند ایده دو گوینده یکی زن و یکی مرد خوب بوده اما کلا تم موسیقی بجای شاید رمانتیک بودن، حزن انگیز است. با این حال کار باوقاری است.

هومن یگانی (**): در مورد تیزر دومینو باز هم با حدس ِ آیتم های اصلی که به اون اشاره کردم، باید گفت چرا انقدر کم حوصله و ساده؟! تیزری برای گروه مخاطب بزرگ سال، بستنی هم از نوع پذیرایی و انتخاب لحن هم کلاسیک و پر محتوا. اما تصاویر سطحی و بدون زرق و برق. تصاویر اولیه برای ایجاد جذابیت بصری و همچنین معنا بخشیدن به کلام گوینده، میتوانست خیلی رمانتیک تر و وسوسه برانگیز تر باشد. این سبک و لحن نمونه های زیادی در دنیا برای محصولات غذایی مختلف دارد. در بین کارهای شلوغ ِ در حال ِ پخش، کار بدی نیست اما، کلیت کار خیلی بهتر میشد اگر "تصاویر کمی خوشمزه تر بود!"
تیزر بستنی میهن[دانلود]
علیرضا احمدی (•): این آگهی از آن دست آگهی های روی اعصاب است. پر از غلط.
فقط یک پروداکشن پر هزینه است برای گول زدن کی؟ نمی دانم. (و امروز بسیار متداول شده)
رهبر ارکستر نت موسیقی اشتراوس را می‌آورد اما موسیقی برامس را اجرا می‌کند. این نشان دهنده این است که گروه تولید به جزییات دقت ندارند و یا سوادش را ندارند و یا این که فکر می کنند که "کی می فهمه؟".
نکته‌ی بعد این‌ که یک آدم احمق آمده در کنسرت موسیقی کلاسیک و بستنی می‌خوره!؟
و حاضرین در سالن که . . . چی بگم؟

بهنود الله وردی نیک (*): فقط خوش ساخت

بابک بادکوبه (*): ---

علی جعفری (•): ایده ای (با کمال احترام!) مسخره برای تبلیغ یک بستنی، که با هیچ چسبی، نمی شود آن را به اجرای یک کنسرت موسیقی کلاسیک، آن هم یکی از مشهورترین قطعات تاریخ موسیقی جهان (رقص مجار، اپوس شماره پنج/ یوهانس برامس) چسباند!

امید خاکپورنیا (*): ---

آرش سلطانعلی (•): باورپذیری ندارد و سناریو نا موفق!

نادر شریفی (•):
- هیچی به هیچی ربط نداره. فقط سعی شده تا با نورپردازی و دکور بی دلیل مخاطب فریب داده شود.
- کپی رایت غلط و غیر منطقی
- هیچ آدم عاقلی وسط اجرای کنسرت بستنی نمی خورد.( یعنی اینجوری به شعور خودش و همه توهین کرده)
- اصلا مشخص نیست که رهبر ارکستر از کجا می فهمد که این محصول پریما گلد است. از صدا؟ غیر قابل باور است، چون این موضوع در بین اکثر بستنی ها مشترک است.
- فقط صدای گوینده، جناب آقای کیکاووس یاکیده عالی بود.
من فکر می کنم بعضی از شرکت های تبلیغاتی، پولدار بودن، لوکس بودن و از این طیف بودن ها را در تبلیغات با لمپنیزم اشتباه گرفتند. اینکه فردی در تبلیغات تلویزیونی به میل خودش و خارج از هر اصول و قانونی کاری را انجام بدهد که مناسب آن فضا و مکان و موقعیت نیست به معنای بی پروایی یا لاکچری بودن نیست، بلکه با عرض معذرت " به معنای حماقت" است. همگی می دانیم که هدف غایی تبلیغات فروش است: فروش محصول یا کالا، تفکر، فرهنگ و ارزش های اجتماعی و فردی. می توانیم این فروش را در قالب متن های تبلیغات لوکس به مخاطبین ارائه کنیم اما اصلا نمی توانیم مخاطبین را ناآگاه فرض کنیم و فرهنگ غلطی را رواج بدهیم. تبلیغات می تواند روند تفکر اجتماعی یک کشور را تغییر بده و مثبت کند. اصلا یکی از وظایفش همین کار است.

رضا صلاح اصفهانی (**): اجرای مناسب و قوی در ساختار ... اب نشدن بستنی نسبت به شروع اجرای موسیقی و تضاد حمل یا مصرف بستنی در سالن ارکستر سمفونیک کمی ازار دهنده است ... بنظر من سناریو این تیزر برای تبلیغ یک برند شوکلات سوئیسی با بسته بندی شیک مناسب تره...

پژمان فخاریان (*): باید به گروه سازنده خسته نباشید گفت چون کار با افراد زیاد و اصولا این تیپ کارها سخت هستند و خود محصول و ترکیباتش هم خوب نمایش داده شده اما اینقدر فیلم نامه این کار مصنوعی هستش که میشه خوبی های این کار رو ندیده گرفت چون کل تیزر رو تحت تاثیر قرار میده مخصوصا هنگامی که همه از جاشون بلند میشن و رو به مرد ,نام بستنی رو میگن. به نظرم این تیپ فیلم نامه ها اینقدر نوشته و ساخته شده که واقعا بهتره تکرار نششن چون به کل تیزر آسیب میزنن و معمولا همه چیز بد و مصنوعی میشه.

مجتبی محمدیان (•): از نقدش بگذریــــــم ... بعضی وقتا گذشت خوبه.

امیرحسین نوریان (••): قظعا محتوام آنقدر بی پایه و سخیف است که فرم قابل بررسی نیست. هیچ چیز خنده دار تر از این نیست که کسی (اینجا تیزری) خودش را زیادی جدی بگیرد. قظعا یک بی ارزش حق مطلب را ادا نمی کند.

هومن یگانی (*): پریما دبل میکس بری میهن ایده خوب و شروع جالبی دارد اما، خیلی زود انتظار یک اتفاق خارج از تصور و بی نهایت خنده دار، جای خودش رو به یک طنز لوس و اغراق شده میده! نورپردازی، رنگ بندی، فضا سازی، اسم محصول و حتی بسته بندی، نوید یک محتوای رویال حتی آمیخته باطنز هوشمندانه رو میدهد ولی، سناریو در این حد و اندازه ظاهر نمی شود و تضاد ایجاد میشود. حتی اگر هیچ اتفاقی نمی افتاد و رهبر ارکستر کار خودش را می کرد و مابین اجرای سمفونی تصاویری از محصول نمایش داده می شد و با یک پایان بندی ِ کلاسیک با و تشویق ِ تحسین برانگیز حضار پابان می یافت، باز هم کار بهتری از آب در می آمد!

نويسنده :

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸:۰۰

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. سیما محمدی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۴۳ ب.ظ - ارسال پاسخ به سیما

    سلام.
    از این مطلب اموزنده سایت وزین دنیای تبلیغات ممنونم
    می واستم ضمن تشکر از اقای سلطانعلی بپرسم که لطفا در صورت امکان یک تیزر سه یا چهار ستاره ایرانی و یک تیزر سه ستاره خارجی را معرفی کنند تا سلیقه ایشان را متوجه شویم.

  2. سمیرا نجفی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۴۵ ب.ظ - ارسال پاسخ به سمیرا

    آفررررررررررررررررررررررررررررررررین آقای سلطانعلی. فراستی تبلیغاتید شما. البته من فراستی را بسیار دوست داشتم.

  3. امیر علی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۴۹ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیر

    این ارزشگذاری ارزشمند نکات فراوانی به من آموخت. مثلا این که این کارشناسان با سواد و خبره چه اختلاف سلیقه های زیادی دارند.
    از دنیای تبلیغات بسیار ممنونم.
    اگر به همین صورت پیش بروید رسانه اول تبلیغات کشور می شوید

  4. محمد لبافی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۵۲ ب.ظ - ارسال پاسخ به محمد

    افرین به اقای نوریان و همت زیادش برای تهیه این مطلب. و تیم حرفه ای دنیای تبلیغات.
    اقای نوریان شما که یک حرفه ای در تبلیغات هستید چرا مشخص نکرده اید ستاره ها بر چه مبنایی داده شده اند. ملاک ارزیابی چیست و مثلا پیام تبلیغ مهم تر بوده بری ارزش دادن یا کارگزدانی. توضیح بدهید لطفا.

  5. شقلیق میزایی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۵۵ ب.ظ - ارسال پاسخ به شقلیق

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به چند علت:
    این همه بی ارزش برای همه تبلیغات جناب سلطانعلی؟؟؟؟
    دو تا بی ارزش برای میهن جناب نوریان؟؟؟؟ دو تا بی ارزش چیه…؟؟؟؟

    • امیرحسین نوریان مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

      درود بر خانم یا اقای میزرایی
      دو بی ارزش یعنی بی ارزش های تکی خیلی کمتر بی ارزشند و این تیزر خیلی زیاد بی ارزش است.
      اگر این تیزر هم یک بی ارزش می گرفت در حد بی ارزش های قبلی ظلم می شد.

  6. محمد جواد مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۵۷ ب.ظ - ارسال پاسخ به محمد

    این اقدام شایسته سایت دنیای تبلیغات را شایسته تقدیر می دانم
    لطفا اعلام فرمایید برای تبلیغا در سایت شما چه مسیری با چه هزینه ای باید طی شود؟

  7. پیردوست مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۴:۵۹ ب.ظ - ارسال پاسخ به پیردوست

    سلام
    از اساتید خدم ممنونم. انصا فا کلاس درس بود این مطلب.
    مخصوصا از تحلیل های صریح آقای جعفری با آن ادبیات جالب لذت بردم

  8. علیرضا شیبانی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۰۴ ب.ظ - ارسال پاسخ به علیرضا

    سلام
    خسته باشید
    خوشحالم با این سایت اشنا شدم
    منطور این جمله اقای جعفری را متوجه نمی شوم:
    میدانم که الان، بسیاری خواهند گفت که«تبلیغ است دیگر» و «فانتزی داستان اینگونه می طلبد» و هزار توجیه دیگر، اما عناصر بسیار ساده ای در داستان یک فیلم کوتاه و یا تیزر وجود دارند که می توانند، قدرت شگفت انگیزی در ارتقاء یا سقوط آن ایده داشته باشند و متاسفانه، اینجا کارکرد آن کوله پشتی، چیز مثبتی نیست
    کوله جه کارکردی می توانست داشته باشد

  9. khaleghi مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۱۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به khaleghi

    اقای مجتبی محمدیان
    سلام و ارادت
    می خستم واقعا بدانم تیزر پاندا چرا از نطر شما ضعیف است. من شخصا ان را لایق سه ستاره می دانم
    درصورت امکان ضعف هایش را بگویید تا یاد بگیرم
    سپاس از شما

  10. پور سیستانی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۱۵ ب.ظ - ارسال پاسخ به پور

    جناب آقای خاکپور نیا و دیگر کارشناسان
    با عرض سلام و ادب و خسته نباشید
    می خواستم بدانم بستنی دومینو واقعا چهار ستاره دارد؟
    لطفا از قوت ان بیشتر بگویید

  11. دانشجوی بازاریابی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۱۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به دانشجوی

    سلام بر مدیر سایت
    اقدامات و مطالب این سایت حرفه ای و شایسته تبریک است
    اقای سلطانعلی، می خواستم بدانم ایای در مدرسه ایده کلاس تبلیغات یا کارگزدانی تیزر هم وجود دارد؟

  12. هودانلویی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۴۶ ب.ظ - ارسال پاسخ به هودانلویی

    woooooooooooooow
    افرین
    اقای احمدی و هر کدام از دوستان لطفا هزینه های حدودی یک تیزر از قیمت و حق الزحمه نویسنذه متن، کارگزدان، بازیگر و … را اعلام فرمایید و اینکه در نهایت غیر از پخش یک تیزر حدودا چقدر آب می خورد…؟

  13. shive مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۴۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به shive

    آقای نوریان سلام
    لطفا آیا می توانید یک دوره اموزشی خوب برای تبلیغات معرفی کنید؟

    • امیرحسین نوریان مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۲ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

      درود بر خانم شیوا
      کلیه دوستانی که در ارزشگذاری حاضرند از اساتید و مدرسین خوب و مجرب تبلیغات کشورند.
      با این حال آقای سلطانعالعی بطور تخصصی آموزشگاهی به نام مدرسه تبلیغات نیز دارند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر به
      http://www.ideaschool.ir/
      مراجعه فرمایید.

  14. علیرضا احمدی مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۶:۵۴ ب.ظ - ارسال پاسخ به علیرضا

    دوست عزیز هودانلویی
    قیمت جزییات تولید متنوع و زیاد است و در چند جمله کوتاه نمی توانم اعلام کنم. هزینه ی تولید آگهی هم بسیار به سناریو متکی است. در صورت درخواست برای اطلاعات دقیق تر لطفا با مدیر سایت در میان بگذارید.

  15. امید خاکپورنیا مرداد ۳۰, ۱۳۹۳ در ۸:۴۹ ب.ظ - ارسال پاسخ به امید

    با سلام خدمت جناب پورسیستانی عزیز. در کل به نظر من دومینو در تبلیغات، بسیار هدفمند عمل می‌کنه. تقریبا آگهی ضعیفی ازشون به خاطرم نمیاد. به جرات عرض می‌کنم به خاطر همین آگهی‌هاشون بوده که امروز، خودم از مصرف‌کنندگان محصولاتشون هستم. آگهی فوق هم، برای من از این قاعده مستثنی نبود. این تیزر، به طور مشخص جهت برندینگ محصول جدیدشون ساخته شده و با توجه به نام محصول (ویکتوریا) سعی شده کار، لاکچری باشه و این لاکچری بودن، لزوما در پروداکت سنگین حاصل نمی‌شه. بلکه می‌شه با دکوپاژی ساده، این حس رو تقویت کرد. آگهی دومینو حداقل برای من، بسیار هوس برانگیز بود و ترغیبم می‌کرد تا حتما این محصول رو امتحان کنم. و همین برای یک آگهیِ بستنی کفایت می‌کنه. از یک آگهیِ بستنی، توقع فرهنگ‌سازی که نداریم. با تشکر

  16. مجتبی محمدیان مرداد ۳۱, ۱۳۹۳ در ۹:۴۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به مجتبی

    سلام خانم خالقی
    بخش اول تیزر (پاندا در ترافیک) به خاطر آنکه “نمونه بهتری” دارد در مقام مقایسه کلا کم می اورد
    در مورد ضعف این تیزر فکر می کنم سایر دوستان به مواردی اشاره کردند اما در کل
    ملودی ضعبف
    تنظیم ضغبق تر
    توانایی و صدای خواننده افتضاح (اخه به یک نریتور که نمی شود بزرگترین شرکت تبلیغاتی ایران!! را مدیریت کرد)
    نورپردازی عجیب ضعیف (راکورد نوری وجود ندارد)
    تیزر دچار جند ایده ای است -نخلوط چند تیزر در هم
    ری اکشن های بد (نظیر چویدن بستنی توسط بچه و بازی های بلاتکلیف بازیگرها
    طراحی لباس ها ضعیف (رنگها بی جهت متنوع)
    و….
    کلا تیزر بی آزار و خنثی
    (معمولا از نقد این چنینی پرهیز می کنم چون اسباب ازردگی دوستان را فراهم می کند )
    راستی اگر دوست داشتید می توانید نقد “مردمی” همین تیزر را در سایت کافه بازاریابی ببینید این هم لینکش

    http://kafemarketing.com/?p=2902

    (البته آقای نوریان اگر صلاخ دانستید این لینک را نمایش دهید امیدوارم حس تبلیغ کافه بازاریابی به دوستان دست ندهد)

    • امیرحسین نوریان شهریور ۲, ۱۳۹۳ در ۱:۳۱ ق.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

      درود بر مجتبی محمدیان عزیز
      از حضورت سپاسگزارم. اتفاقا رسالت دنیای تبلیغات و کافه بازاریابی را در بسیاری از موارد مشترک می دانم. مخصوصا که سایت توسط شما و دکتر محمدیان عزیز -که بسیار به ایشان ارادت دارم- اداره می شود. از این رو با کمال میل لینک ارسالی منتشر گردید.
      با احترام. نوریان

  17. دوستار شما شهریور ۳, ۱۳۹۳ در ۲:۰۰ ب.ظ - ارسال پاسخ به دوستار

    آقای نوریان عزیز
    تنوع اساتید هر چه بیشتر باشد بهتر است فقط به نظرم بعضی از اساتید قبلی رو در این نظرسنجی مشارکت ندادید
    در ضمن صرفا اعلام ستاره کردن ارزشی ندارد بهتر است همه دلایل و تحلیل خود را اعلام کنند

  18. امیرحسین قهرایی آبان ۱, ۱۳۹۳ در ۸:۱۶ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

    بنظر من تیزر پاک با استفاده از شعار قبلی ؛ پاک یادت نره ؛ به این فضا ربطی پیدا نمیکند. شعار پاک یادت نره بر اساس فراموش کار بودن یک شخصیت طراحی شده بود و این شعر ابتدا که شروع میشه من فکر میکنم تبلیغ یک شوینده است که خوب پاک میکند وقتی میگوید:‌هیچی پاک نمیشه ! حالا من نمیدانم چرا یکی از اساتید شما ۴ ستاره به این تیزر که بیشتر جذابیتش به دلیل شیرین کاری بچه های پارکور است داده است؟!!!! معیار ایشان چی بوده. فراموش نکنیم فیلسماز بودن با تیزر ساز بودن خیلی فرق میکنه.

  19. امیرحسین قهرایی آبان ۱, ۱۳۹۳ در ۸:۱۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

    تیزر دومینو بیشتر برای تبلیغ جواهر فروشی و حلقه ازدواج خوب است.

  20. امیرحسین قهرایی آبان ۱, ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۳ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

    هان حال میگن گذر پوست به دباغ خونه می افته ششده حکایت بنده. از آنجایی که من این تیزر را ساخته ام باید بگم با خیلی از انتقادات موافقم. من در کیش سه تیزر برای بستین های پاندا ساختم. یکی قرار بود مردمی که در ترافیک گیر افتاده اند و حوشله شان سر رفته با دیدن خرسک پاندا خوشحال لبه دنبال او بدوند و بستنی بگیرند و از حال بی حوصلگی نجت پیدا کنند. دومی عده ای به بازی پارکور و تنیس مشغولند و همه بستنی را به هم پاس میدهند و خلاصه تعقیب و گریز تا بدست پیر مردی می افتد. داستان خوبی بود. ( حالا بقیش را عرض میکنم). سومی عده ای به بازی های کنار ساحل مشغولند که پاندا سر میرسد. خلاصه این تیزری که اینجا به آن رای داده اید اصلا قراقر نوده که باشه. متاسفانه صاحب کالا با اصرار خواست که تیزری از مجموعه همه این تیزر ها مونتاِژ شود که من هم مخالف بودم ، ولی همه میدونیم که در آخر کی برنده میشه. ای کاش برای مقایسه تیزر های بستنی از خود من سوال میکردید تا حد اقل یکی از آن سه تیزر اصلی را به سایت میدادم. بنظر خودم هم این تیزر از آنجا که مخلوسی از سه تیزر است داستان جالبی ندارد و فقط از موسیقی آن و نما های شادی و خوردن بستین آم برای نشا دادن بستنی و مخصوصا علامت تجاری که همان خرس پاندا باشد استفاده شده. امتیاز من (*).
    مخلصیم قهرایی

  21. امیرحسین قهرایی آبان ۱, ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

    البته همه میدونیم که امتیاز با (‌ز ) است تقصیر این کی بورد ها ست که دیکته آدم رو بد تر از انچه که هست میکنه. آخه من دیکته ام صفره ولی نه دیگه به ای صفری 🙂 ای کاش یک جایی برای ادیت مطالب برای ارسال کننده نظر میگذاشتید.
    مخلصیم قهرایی

ارسال ديدگاه []