دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
بدون دیدگاه
۱۰ دیدگاه اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

دنیای تبلیغات – در این مقاله پرویز شمس کارشناس دیجیتال مارکتینگ، ۱۰ اشتباه رایج کسب و کارهای ایرانی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه های اصلاحی آنرا با شما در میان می گذارد.
۱-    دیدگاه اشتباه : هدف اصلی از حضور در شبکه‌های اجتماعی جذب تعداد بالای فالوئر است.
دیدگاه صحیح : جذب فالوئر هدف نیست، بلکه صرفا ابزاری برای رسیدن به هدف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، یعنی فروش یا برندینگ است.

 

۲-    دیدگاه اشتباه : حضور در همه شبکه‌های اجتماعی مفید است و باعث آگاهی مخاطبان از برند ما خواهد شد.
دیدگاه صحیح : آشنایی با برند ما تنها در صورتی مفید خواهد بود که همراه با جایگاه سازی برند اتفاق بیفتد، در غیر این صورت باعث اتلاف وقت و سرمایه شما خواهد شد و برند شما رو راهی گورستان برندها می کند ، برندی مرده با سنگ قبری بزرگ که همه آنرا می‌شناسند.

 

۳-    دیدگاه اشتباه : بمحض حضور در شبکه‌های اجتماعی می بایست به مخاطبان اطلاع رسانی گردد و از آنان دعوت بعمل آید.
دیدگاه صحیح : قبل از اعلام رسمی حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست حجم مناسبی از محتوای اولیه با کیفیت منتشر کرده باشید.

 

۴-    دیدگاه اشتباه : انتشار محتوای ناقص کاربران را به مشاهده سایت ترغیب و در نتیجه بهبود رتبه سایت خواهد شد.
دیدگاه صحیح : هدف نهایی شما جذب مشتری است نه بهبود رتبه سایت، محتوای ناقص مخاطب را عصبی می کند.

 

۵-    دیدگاه اشتباه : ارسال مطالب در هر ساعتی از شبانه روز فرقی نمی کند و برای رشد بیشتر می بایست محتوای بیشتری منتشر کرد.
دیدگاه صحیح : در ساعتهای خاصی از شبانه روز بیشترین دسترسی مخاطبان را خواهید داشت و به زمانبندی صحیح می توانیم با انتشار مطالب کمتر به رشد بیشتری دست بیابیم.

 

۶-    دیدگاه اشتباه : درج لوگو، لوگوتایپ، طرح یا هر علامت دیگری روی پست ها، اعتبار محتوای منتشر شده ما را نشان می دهد.
دیدگاه صحیح : معرفی و تبلیغ برند می بایست با ظرافت و غیر مستقیم انجام گردد در غیر اینصورت مخاطب منزجر خواهد شد.

 

۷-    دیدگاه اشتباه : تعدا فالوئر ، لایک و کامنت معیارهای موفقیت عملکرد در شبکه های اجتماعی هستند.
دیدگاه صحیح : تکنیک ها و ابزارهای آنالیز عملکرد فراتر از موارد ذکر شده است بطور مثال کدام پست باعث افزایش فروش شده و یا مواردی از این دست.

 

۸-    دیدگاه اشتباه : جهت صرفه جویی در وقت می توانید یک محتوا را در تمام شبکه های اجتماعی متفاوت منتشر کنید.
دیدگاه صحیح : انتشار یک محتوای ثابت بدون سفارشی سازی یا باز طراحی کاری شما را در نگاه مخاطبان غیرحرفه ای نشان می دهد.

 

۹-     دیدگاه اشتباه : با تکرار و یادآوری، فالوئرهای خود را ترغیب کنید شما را در شبکه های اجتماعی دیگر هم دنبال کنند.
دیدگاه صحیح : ترغیب فالوئر ها به دنبال کردن تان در شبکه های اجتماعی دیگر نباید به کرات صورت پذیرد و مخاطبان خود را تحت فشار قرار هدید.

 

۱۰-    دیدگاه اشتباه : با انتشار مطالب مفید و جالب می‌توانیم در عرصه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق حاضر شوید.
دیدگاه صحیح : بدون برنامه‌ریزی محتوایی و رعایت اصول حرفه‌ای و بروز رسانی منظم هیچ توفیقی در عرصه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی حاصل نمی‌شود.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

./پایان
دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند در تلگرام را دنبال کنید

نويسنده :

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها