دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات11
من هم اسپارتاکوسم!!! / جدول ارزشگذاری تیزرها، این دوره، بررسی تیزرهای چای
19 نطر متفاوت و بعضا عصبانی خوانندگان - دنیای تبلیغات - امیرحسین نوریان - از زمانی که چنین شیوه ارزشگذاری را به سبک ارزشگذاری فیلم های سینمایی برای تیزرهای تبلیغاتی طراحی نمودم، این اقدام به شدت در بین اهالی تبلیغات طرفدار پیدا کرد و بسیاری از دوستان و اهالی و صاحبنطران و حتی مدیران برندهای مطرح خواستار انتشار این ارزشگذاری ها و برسی تبلیغات صنف های مختلف شدند. این مجموعه که چهارمین دوره ارزشگذاری تیزرهای تبلیغاتی است را به بررسی تیزرهای چای اختصاص دادیم.طبق معمول هم نطرات و هم تحلیل ها با ادبیات های متفاوت و از منظرهای مختلف است. درج همین تفاوت ها در کنار هم این بخش را تا این حد جذاب کرده است...( سری اول نطر سنجی را اینجا و سری دوم را اینجا و سری سوم را اینجا بخوانید) تیزرها را ببینید و نطرات و تحلیل های منتقدان را بخوانید.نگاه به ستاره های زیر هر عنوان بصورت ستونی، کلیت ملموسی از وضعیت تیزر را فاش می کند... Book1.xlsx
با منتقدين اين هفته آشنا شويد براي بزرگنمايي بر روي تصاوير کليک نماييد
[caption id="" align="alignright" width="208"] عليرضا احمدي[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] بابک بادکوبه[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"]امير بختايي امير بختايي[/caption]
[caption id="" align="alignright" width="208"]علي جعفري علي جعفري[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] اميد خاکپور نيا[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] رضا صلاح اصفهاني[/caption]
[caption id="" align="alignright" width="208"] مجتبي محمديان[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] امير حسين نوريان[/caption] [caption id="" align="alignright" width="208"] امير خاکی پور[/caption]

./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات
چای دبش[دانلود]
علیرضا احمدی : - این کار با صدای رعد و ریزش باران و صدای دل انگیز موسیقی گرامافون شروع می‌شود اما تکه دوم هیچ ربطی به قسمت اول ندارد و یک آگهی دو تکه‌ی بی ربط را بوجود آورده.
- سرویس چینی با لیوان شفاف هم‌خوانی ندارد و آن گلدان جلوی دست بازیگر را نمی‌فهمم. - موسیقی و لحن گوینده با همدیگر هم‌خوان نیستند و موسیقی هیچ ربطی به نوع کار و سبک بخش دوم ندارد. صحنه آرایی و ترکیب بندی ضعیف با کارگردانی ابتدایی و مونتاژ بد، این آگهی را به یک آگهی ضعیف تبدیل کرده‌است.

امیر بختایی : نيمه اول و نيمه دوم اين تيزر تناسب لازم را باهم ندارند. بخش اول احساس محور و بخش دوم جايزه محور است. انگار دوتا تيزر مختلف رو زورکي زدن تنگ هم. زمان تيزر بسيار کوتاه است لذا پيام گفتاري آنقدر تند خوانده مي شود که چندان قابل فهم نيست. همينطور المانهاي تصويري مانند تاريخ قرعه کشي آنقدر سريع رد مي شود که قابل خواندن نيست. به خاطر همين زمان بسيار کوتاه حتي نه وقت شد و نه در صفحه جا شد که شماره تماس را درج کنند. خلاصه سازنده خواسته توي 15 ثانيه به اندازه 150 ثانيه حرف بزنه که طبيعتا نتونسته!

علی جعفری : تیزر، حرف تازه ای ندارد و از نظر فنی هم، به دو بخش کاملا مجزا(از نظر تکنیک و اجرا) تقسیم می شود که این دو بخش،نه از نظر گرافیک و نه از نظر اجرا، ربطی به هم پیدا نمی کنند.

امید خاک پور نیا: هرقدر شروع تیزر خوبه و حس چایی خوردن رو القا می‌کنه، ولی در ادامه و با شروع صدای گوینده، این فضا ناگهان شکسته می‌شود و از دست می‌رود. بهتر بود از ابتدا یک تیزر برای معرفی جوایز به صورت جداگانه ساخته می‌شد.

(توضیح کلی امیر خاکی پور:من خیلی وارد جزئیات نمی‌شم و نظرم رو کلی بیان می‌کنم ، دلیلش هم اینکه از بریف مشتری ها و شرایط تولید این 6 کار بی خبر هستم و نمی‌خوام چیزی بگم که دور از انصاف باشه ... )
امیر خاکی پور : موسیقی خوب انتخابیش باعث می‌شه کانال رو عوض نکنم . اگه صرفا می خواسته جوایز و قرعه کشی رو اعلام کنه ، بشکلی ساده اینکار وکرده اما میزان ترغیب و جذبش خیلی کم هست . اسم خوبی داره برند برای فرهنگ ایران ما ، خیلی بهتر می‌شد ازش استفاده کرد ...

رضا صالح اصفهانی : فرم ابتدای تصاویر با اطلاع رسانی در مورد کارت جایزه همخوانی ندارد.

مجتبی محمدیان : تیر از دو بخش کاملا نستقل تشکیل شده و این امر به هر دو بخش ضربه زده است. چرا که زمان لازم برای اثرگذاری هر بخش وجود ندارد. بخش اول اگر کمی بلندتر می بود می توانست کمی اثرگذار باشد و عطش خوردن چای را در مخاطب به وجود اورد. اما زمان ان صرفا برای معرفی جوایز کم است و در کل تیزر بی ارزش است. (با ارفاق یک ستاره دادم)

امیرحسین نوریان : متاسفانه از آن دست تیزهای عاری از خلاقیت به سبک فیلم عروسی ساز های بازاری که تنها تصاویر را به ابتدایی ترین شکل ممکن با المان هایی پر می کنند. دوپاره گی و ایراد های وافر دیگر هم بسیار است.معمولا این قبیل تیزرها از سوی مخاطب پس زده می شوند.
ویدئو چای دو غزال[دانلود]
علیرضا احمدی : - اين آگهي نسبت به آگهي‌هاي ديگر بهتر است. موضوعي طنز دارد و به همين خاطر به ياد ماندني‌تر شده‌است. در مجموع، نسبت به ديگر آگهي‌ها به دليل اينکه کاربرد مصرف چاي مشخص شده و نوشيدن چاي را هم مي‌بينيم تاثيرگذارتر از ديگر آگهي‌هاست.
- من معتقدم در محصولات نوشيدني و خوراکي «بايد» نوشيدن و خوردن را ببينيم.
- از نظر داستان و هماهنگي آن با محصول، اين نکته قابل نقد است که در سلف سرويس دانشگاه آيا بهتر نبود که از چاي کيسه‌اي استفاده مي‌کردند؟
- در کارگرداني به جزييات توجه نشده. براي مثال در پلان بسته نشان داده مي‌شود که دو ليوان چاي برداشته مي‌شود اما در نماي باز مي‌بينيم که ? ليوان چاي در سيني قرار دارد.
- در صحنه‌اي که پسر مشغول نوشيدن چاي است نفري که در پلان قبل مشغول غذا خوردن بوده حالا سرش را روي ميز گذاشته و اين ? نفر را نگاه مي‌کند.
- کارگرداني هم اشکالاتي دارد، مثل راکوردها و خط فرضي نماي بسته‌ي ليوان‌ها و هم‌چنين مونتاژ آگهي که تقريبا اکثر آگهي‌ها به همين درد مبتلا هستند.
- در کل، در همه‌ي اين آگهي‌ها به جزييات دقت نشده و در آگهي، جزييات بسيار مهم هستند.

امیر بختایی: ایده در رفتن خستگی را می پسندم اما عدم توجه به جزئیات کاملا مشهود است. به عنوان مثال صدای هورت کشیدن چای طوری است که انگار نصف فنجان سرکشیده شده است در حالی که در تصویر می بینم چای داخل فنجان تقریبا دست نخورده مانده است. همچنین معلوم نیست وقتی خستکی دیوار را می شکافد و بیرون می رود چطور می شود که بلافاصله کبوتری به داخل وارد می شود.
جلوه های ویژه ضعیف کار شده. لوکیشن کتابختانه خوب انتخاب نشده و بازی بازیکر اصلی هم چنگی به دل نمی زند.
نکته دیکری که در مورد جای دوغزال برایم آزار دهنده است عدم تناسب نشان و نام این برند است. نمی فهمم دو غزال چرا نشانش رو کشتی طلایی گذاشته! (البته این ایراد به مدیران شرکت بر می گردد نه به سازندگان تیزر)

علی جعفری: ایده ای جذاب که اجرای نسبتا خوبی دارد و البته می تواند با حذف قسمت پایانی تیزر(تصاویر قوطی های چای و صدای روی آنها) بهتر هم شود.در این تبلیغ هم، همچون تبلیغ چای دبش، دوپارگی تیزر، آزاردهنده است.

امید خاک پور نیا: این تیزر چه در اجرا و چه در ایده، بسیار خوب ساخته شده و به نظرم یکی از بهترین تیزرهای ماه‌های اخیر است که از تلویزیون پخش شده. تنها ایراد تیزر، پک شات آن است که به قوت تیزر نیست.

امیر خاکی پور: اگه این یک ایده کپی نباشه به ایده پردازش تبریک می‌گم  . راحت می‌تونم بگم یک تیزر خوب.

رضا صلاح اصفهانی: استفاده مناسب از اصطلاحات کلامی و اجرای خوب(ضعف عدم مکث روی چای در موقع نوشیدن)

مجتبی محمدیان: کوتاه، موجز و اثرگذار. همچنین قابل فهم برای همه. تیزر دارای ایده خلاقانه است و از اصطلاحات فرهنگ عامه به خوبی بهره برده است.

امیرحسین نوریان: نقطه قوت تیزر ایده جذابش است که با سهل انگاری ارزش های ان کم شده. میزانسن ها در شات های مختلف متفاوت است. قسمت انتهایی تیزر به شدت اثر بخشی تیزر را تحت الشعاع قرار داده است. تیزر بهتر است در اوج نقطه تاثیر گذاری اش ادامه پیدا نکند.
ویدئو چای سوزان[دانلود]
احمدی : - يک آگهي با اکسسوار کلاسيک و موسيقي سنتي. اما در بخار چاي جواني را با اسنوبورد مي‌بينيم که با فضا و موسيقي اصلا هم خواني ندارد. البته تصوير اول برايم واضح نبود.
- ترکيب بندي پلان آخر هم خوب نيست.

امیر بختایی: انتخاب موسیقی و صدای ریختن چای خوب است. ایده به تصویر کشیدن لحظات شیرین زندگی در بخار چای هم جالبه که البته خوب اجرا نشده است. مشکل دیگر عدم تناسب موسیقی آرام با برخی تصاویر است مثلا تصویر اسنو بورد که ورزشی است پر از هیجان و انرژی با این موسیقی آرام جور در نمیاد.
با شنیدن این پیام که چای باید لب ریز و ... باشد انتظار داشتم که در این تیزر فنجان نیز لبریز از چای شود که متاسفانه اینطور نشد. (بازهم عدم توجه به جزئیات)

علی جعفری:ایده و اجرا، ساده انگارانه و دم دستی است و هیچ خلاقیتی، برای ارائه یک تبلیغ جذاب، صورت نگرفته. این ساده ترین ایده ای بوده است که می توانسته به ذهن یک نفر برسد و البته اجرای تصاویری از آدمهای گوناگون در شرایط مختلف در بخار فنجان چای هم، چیزی به ارزش های آن اضافه نمی کند!

امید خاک پورنیا: نکته خاصی نداره ولی بیننده رو اذیت هم نمی‌کنه. از اون تیزرهایی‌ست که احتمالا بعد از اتمام باکس آگهی، از یاد می‌رود.

امیر خاکی پور: اگه اطلاعات پک شاتی و فاکتور بگیریم ، تقریبا می‌شه گفت تفاوتش با دبش در فنجان و انتخاب موسیقیش بود . اون اسنو بردم وسط این فضای سنتی نفهمیدم .

رضا صلاح اصفهانی: از لحاظ موسیقی و صداگذاری خوب (استفاده از فرم بخار و تبدیل ان به اسکیت سوار نابجا می باشد)

محتبی محمدیان: پیام تیزر مبنی بر "لب سوز و لب دوز بودن چای" به دلیل تطبیق با باورهای عموم خوب است. اما اجرا در کل ضعیف است. (نریتور، موزیک و CG). (با ارفاق یک ستاره دادم)

امیر حسین نوریان: کپی کمتر دیده شده ایست و مثلا قرار است قشر های متنوع مشتریان را نمایش دهد. نسبت به بسیاری از تیزرها کمتر ازاردهنده است. این تیزرها کارکرد تبلیغاتی چندانی به جز یادآوری و تکرار نام ندارند. اگر به قصد فروش محصول ساخته شده فاقد کارایی است. این کشمکش همواره بین اهالی تبلیغات و تیزرسازهایی که بیشتر فیلم سازند وجود دارد که آنها به دنبال ارائه فایل های زیبا هستند. در حالی که تبلیغات چی ها بدنبال رسالت تبلیغاتی اثر.



چای شاهسون[دانلود]
احمدی : - اگر من جزو گروه شورای بازبینی تلویزیون بودم حتما این آگهی را رد می‌کردم. در متن این آگهی می‌گوید: «بالاترین سطح طعم و مزه». استفاده از صفت عالی جزو خط قرمزهای صدا و سیماست.
- باز هم در این آگهی به جزییات دقت نشده. مثلا قبل از این که چای را به داخل فنجان بریزند، لیوان بخار دارد.
- تصویر دوم با تصویر اول و سوم بی ربط است. این نوع حرکت چای در آب، بیشتر یادآور استفاده از چای کیسه‌ای است تا چای دم کردنی.
- ترکیب بندی پلان پایانی هم مشکل دار است و نور بالای لوگو هم می‌آید و می‌رود و دوباره می‌آید و فیکس می‌شود. قشنگ نیست.

امیر بختایی: پیام آشفته و بی معنی است. متفاوت بودن را تجربه کنید (نمی فهمم یعنی چی؟ یعنی اگر من این چای رو بخورم متفاوت میشوم. یا اینکه این چایی خودش متفاوته؟). بالاترین سطح طعم و مزه (چه سطحی؟ بعد فرق طعم با مزه چیه؟) افتخار میزبانی (نمی دونم کی به میزبانی کی افتخار باید بکنه!)
نکته دیگر اینکه بالاخره این تیزر تبلیغات چای شاهسوند است یا صنایع غذایی شاهسوند؟ اگر تیزر تبلیغاتی چای شاهسوند است چرا در انتها به جای چای شاهسوند گفته می شود صنایع غذایی ... ؟!

علی جعفری: ساده و بدون جذابیت....ایده رنگهایی که به هم می رسند و نام شاهسوند را می سازند، از دل موضوع برنیامده اند و به همین خاطر، جذاب به نظر نمی رسند.

امید خاکپورنیا: ادعاهایی که تیزر می‌کند، ابدا در آگهی دیده نمی‌شود؛ مانند بالاترین سطح کیفیت و متفاوت بودن. در مجموع تیزری خنثی‌ست.

امیر خاکی پور: من که شخصا تفاوت رو در فنجان شاهسوند و دبش و سوزان تجربه کردم

رضا صلاح اصفهانی: شعار تکراری و استفاده از دیلوگ های بیش از حد شعارگونه بدون اینکه به تصاویر ربط داشته باشد(سردرگمی در معرفی کلیت برند یا محصول چای )

مجتبی محمدیان: یک تیزر کاملا عادی. بدون ایده خلاقانه که البته برای بازار چای گزینه بدی هم نیست. اجرا به لحاظ تصویر و صدا قابل قبول و تمیز. بعضی تیزرها بی آزار هستند و البته شریف. مثل همین تیزر. (با ارفاق یک ستاره دادم)

امیر حسین نوریان: بطور کلی چای از نظر مصرف کننده، دو ویژگی دارد. یک طعم چای و دو رنگ آن.
عدم امکان احساس طعم بزرگترین معظل تمام تبلیغات مواد غذایی است. آنچه باقی می ماند رنگ آن است. اما متاسفانه آنچنان تبلیغ دم دستی است چای در یک فنجان شیشه ای ریخته می شود که رنگ آن داخل فنجان دیده نمی شود. به نظر من اشتباهی نابخشودنی است.






چای کاپیتان[دانلود]
احمدی : - من مجموعه آگهی‌های ساخته شده برای این محصول را نمی‌فهمم. «من یک کاپیتان هستم». احتمالا دوستان دیگری که آگهی را متوجه شده‌اند توضیحات بهتری خواهند داد.
- از این آگهی خیلی چیزها را نمی‌فهمم. مثلا دختر برای چه عکس داخل کیفش را نگاه می‌کند و بعد می‌گوید «من یک کاپیتان هستم».
- در پیک نیک، نوشیدن چای کیسه‌ای توسط دختر منطقی است اما در پک‌شات، قوری با آن پایه‌ی Warmer و کج با آن چیدمان بی‌ربط و زشت جزو همان چیزهایی‌ است که نمی فهمم. اما آن‌چه می‌فهمم این است که کسی به جزییات کارش دقت نکرده. نه طراح صحنه و نه کارگردان.

امیر بختایی: قبول که باتوجه به تازه وارد بودن این برند و عدم آگهی مخاطبان از این برند باید نام کاپیتان را تا حد ممکن تکرار کرد اما آخه چرا اینقدر لوس و یخ و بی مزه؟! به نظرم اگر صدای گرم و آشنای نریتور نبود این تیزر هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
منم بیش از این حرفی برای گفتن ندارم!

علی جعفری: ایده، بیشتر از آنکه با محوریت چای شکل گرفته باشد، با محوریت یکی از اشخاص داستان شکل گرفته، که این موضوع، ربطی به تبلیغ چای(هر چند تبلیغ کننده آن، یک کاپیتان باشد!) پیدا نمی کند. یعنی، تبلیغ، راه به خطا برده و به جای چای، چیزی دیگر را تبلیغ می کند.

امید خاک پورنیا: تیزر قبلی این برند، تیزر بهتری بود ولی این یکی آشکارا سعی در تکرار همان کار قبلی دارد ولی به صورتی ضعیفتر. یعنی چه که با چای کاپیتان این افراد ادعای کاپیتانی دارند؟ این ایده در مجموع در کار، درنیامده و بیننده بعد از تماشا از خود می‌پرسد "که چی؟" در اجرا هم کار نکته خاصی ندارد که قابل ذکر باشد.

امیر خاکی پور: چی بگم والا  منم اسپارتاکوسم!!!

رضا صلاح اصفهانی: استفاده از اسم برند کاپیتان با فرم تصاویر همخوانی ندارد(چیدمان کپشن انتهایی ضعیف )

مجتبی محمدیان: تکرار بی منطق نام محصول را تکرار می کند. اجرای ضعیف به همراه بازی های مصنوعی. پلان های اضافی و زائد. در واقع می خوام بگم که: قبول، شما کاپیتان هستی. ولی حرف حسابت چیه؟ .... این روزها تیزرهای صنعت چای صرفا به تکرار "مثلا" هوس برانگیز نام محصول خلاصه شده. البته غیر از چای دو غزال

امیرحسین نوریان: گاهی آنقدر ایده ایراد دارد و محتوا مغشوش است که فرم چه خوب چه بد محلی برای صحبت ندارد. هرچند این تیزر در فرم هم دچار مشکلات جدی است. احساس می کنی عده ای متوهم چون چای کاپیتان دارند پس کاپیتان هستند و تو هم به انها حسودی کن که کاپیتان نیستی!!! کل تیزر به شوخی به شدت بی مزه و هجوی می ماند چه رسد به کارکرد و تاثیر گذاری و...

چای گوزل[دانلود]
علیرضا احمدی : -این خانم صبح که از خواب پا میشه سر حال نیست، خواب آلود است و خیلی بی انرژی است و در جوابش این است که چایتو عوض کن. ربطش را نمی‌دانم. بهتر نبود خانم دوم می‌گفت: چای انرژی‌زای گوزل بخور؟ این جواب پاسخ مشکل زن اول نیست، نمی‌دانم چرا کسی به این نکته‌ها توجه نمی‌کند؟ چای مگر انرژی‌زاست؟ کاربرد چای گم شده.
- اجرای آگهی هم یک کار بسیار معمولی با کارگردانی ابتدایی و باز هم با مونتاژ بد است. زمانی که باید تاکید روی محصول شود، پلان خیلی کوتاه است و غیره.
- شعار چایتو عوض کن، در کنار شعار لذت با هم بودن. چرا آگهی ۲ تا شعار دارد؟
( توضیح علیرضا احمدی: در انتها باید بگویم که در تولید آگهی‌های تلویزیونی جای یک سری خالیست. جای آژانس تبلیغاتی، جای ایده‌پردازها و طراح‌ها ، جای کپی رایترها، جای طراحان صحنه و کارگردان‌ها و جای تدوین‌گران. جای خالی دیگر عوامل نیز مشهود است، اما جای خالی همه‌ی این‌ها را دلالان، زیرمیزی دهندگان و گرفتندگان پر کرده‌اند و جایی برای عوامل اصلی باقی نمانده‌است.)

امیر بختایی: دعوت به تغییر و عوض کردن عادتها برای یک برند تازه وارد، استراتژی خوبی است. اما آخه عزیز من، سرحال نبودن و بی انرژی بودن موقع بیدار شدن در صبح چه ربطی به چای داره؟! یعنی اگر کسی چای گوزل بخوره فردا صبح سرحال و پر انرژی بیدار میشه؟! (توجه می فرمایید دیگه، گفتم فردا صبح نه پس از نوشیدن چای)
ضمنا من نمی فهمم چرا برای معرفی این برند رفتند تو بخش شوینده های فروشگاه؟! از اون بدتر اینکه این چای در انتهای ردیف شوینده های فروشگاه هم چیده شده. آخه این یعنی چی؟
در پایان می خوام یه کم هم درد دل کنم. می دونید چه چیزی وقتی اکثر فیلمها و سریال های ایرانی رو می بینم میره روی اعصابم و حسابی کلافم میکنه؟ عدم توجه به جزئیات.
دیده شده طرف کارتنی که کاملا مشخصه خالییه رو با دو انگشت بر می داره می گه آخ چه سنگینه! بعد هم انتظار داره بیننده سنگینی کارتن رو باور کنه!
بابا به پیر به جوون، چیزی که یک فیلم یا سریال یا تیزر رو باورپذیر می کنه توجه به همین جزئیاته.

علی جعفری: متاسفانه، تبلیغ های تلویزیونی این روزها، بجای خلاقیت های تصویری، بر دیالوگ های زنانه بنا شده اند. اینکه دو زن در فروشگاهی راه بروند و در باره مشکلات خواب و بیداری خود صحبت کنند و در میان این حرفها، یکی با لهجه آذری، چای را تبلیغ کند، بیشتر از آنکه جذاب باشد، نشان از عدم شناخت درست دست اندرکاران تولید این تیزر از مقوله تصویر و کاربرد هوشمندانه آن در تبلیغات دارد.

امید خاکپورنیا: به جرات می‌گویم یکی از بدترین تیزرهاییست که در ماه‌های اخیر از تلویزیون دیده‌ام؛ حتی از کارهای قبلی همین برند، ضعیفتر است. ایده‌های بدی که هنوز در سی سال پیش به سر می‌برند و از طریق مستقیم‌گویی و بدون در نظر گرفتن شعور بیننده، سعی در القای منظور دارند. تیزر باید منِ بیننده را مجاب کند که چرا من باید چایی‌ام را عوض کنم؟ به چه دلیل؟ مگر گوزل چه ویژگی خاصی دارد که سایر برندهای چای ندارند؟ که این اتفاق نمی‌افتد. گذشته از این من با اسلوگان‌های امری، مشکل دارم و هیچگاه به سمت خریدشان نمی‌روم. در ساخت هم این کار، چیزی نزدیک به فاجعه‌ست. بازی‌های بد، تدوین بد، طراحی صحنه‌ی شلوغ و بی‌هدف و کارگردانی ضعیف، همگی دست به دست هم داده تا یکی از بدترین تیزرهای موجود، شکل بگیرد.

امیر خاکی پور: شما یا شغلت رو عوض کن یا روغنت رو ... یاد مدرسه افطادم که وقطی معلم املا می‌گفط ، از رو دسط بقل دسطیم هیچوقط 20 نگرفطم 

رضا صلاح اصفهانی: طراحی لباس و صحنه ضعیف..ایده تکراری(چیدمان اشتباه چای کنار مواد شوینده)

مجتبی محمدیان: پیام "چایت رو عوض کن" بسیار ارزشمند ولی اجراها تمام ضعیف. موقعیت سازی غیر واقعی. دیالوگ های غیر منطقی. انتخاب بازیگر بسیار ضعیف به ویژه زن قرمز پوش. گریم بدتر از همه و در نهایت نریتور به طرز عجیبی غیر دوست داشتنی. (با ارفاق یک ستاره دادم)

امیرحسین نوریان: تحملش سخت است. واقعا این تیزرها برای مردم ساخته شده اند؟ با هدف معرفی؟ فروش یا؟!

نويسنده :

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷:۴۵

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. هانیه اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۹:۲۵ ق.ظ - ارسال پاسخ به هانیه

    ای کاش حداقل یه نفر در نقد تیزر چای دوغزال ( خستگیم در رفت!) به این موضوع اشاره می کرد که متاسفانه برند در ایده ی قوی این تیزر گم شده است!!! به طوریکه شما اگر از جند نفر بپرسید ، همه این تیزر را به دلیل ایده ی جذابش به یاد دارند اما تقریباً هیچ کس یادش نیست مربوط به کدام چای بوده است !!! در پایان باید اضافه کنم که ایده کپی است و اصل تیزر خارجی آن موجود است !!! تنها خلاقیت این کار ارتباط برقرار کردن بین اصطلاح رایج در فرهنگ ایرانی یعنی خستگیم در رفت و سناریو تیزر خارجی بوده است …

  2. ستاری اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۱۵ ب.ظ - ارسال پاسخ به ستاری

    اینکه فردی تا این حد نکته سنج است که می گوید ست شیشه ای و چینی بهم نمیاد در تبلیغ اول که آقای احمدی گفتند بسیار جالب است. اقای احمدی متاسفانه بی دقتی بسیار زیاد است. از مدیر سایت می خواهم به معرفی منتقدین با اراوه کارهایشام هم بپردازد
    ممنون از سایت خوب شما

  3. زینت شهابی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۱۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به زینت

    اقای احمدی اگر ممکن است معنی لغات این جمله را تشریح فرمایید تا بیشتر یاد بگیریم:
    احمدی : – یک آگهی با اکسسوار کلاسیک و موسیقی سنتی. اما در بخار چای جوانی را با اسنوبورد می‌بینیم که با فضا و موسیقی اصلا هم خوانی ندارد. البته تصویر اول برایم واضح نبود.

  4. ناشناس اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۲۰ ب.ظ - ارسال پاسخ به ناشناس

    اسپارتاکاسو عشقستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
    تیرتون بیست.

  5. سیروانی سیروس اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۲۳ ب.ظ - ارسال پاسخ به سیروانی

    اقای نوریان عزیز
    سیروانی هستم
    ایده انتشار نقد تیزر بسیار جذاب و آموزنده است و از شما ممنونم.
    امید وارم از کافه تبلیغات هم موفق تر باشید
    با این جمله شما که در اوج قطع شود کمی مخالفم

  6. مینایی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۲۶ ب.ظ - ارسال پاسخ به مینایی

    ممنون از این مطلب خوب
    “معلوم نیست وقتی خستکی دیوار را می شکافد و بیرون می رود چطور می شود که بلافاصله کبوتری به داخل وارد می شود.”
    واقعا این شیوه نقد صحیح است؟
    به نطز من که پرنده بجا وراد شده است.
    سارامینایی

  7. ali اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۳۲ ب.ظ - ارسال پاسخ به ali

    چای کاپینان اون جایی که بچه اول کیپ میگه کاپیتانم جان من عکس العل باباه رو ببینید
    دلم می خاد چای کاپیتانو بکنم تو دهنش

  8. توکلیان اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ در ۵:۳۶ ب.ظ - ارسال پاسخ به توکلیان

    این سبک فیلم عروسی ساز رو خوب اومدید اقای نوریان

  9. نگار محمدي اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۱:۲۵ ب.ظ - ارسال پاسخ به نگار

    با تشکر از شما و کارشناسان محترم
    همه نقدها رو خوندم و لذت بردم به ویژه از نقدهای آقای بختایی که ضمن نگاه نقادانه بیان طنازانه شان هم خیلی خوب و جالب بود
    همگی خسته نباشید

  10. دست اندر کار اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۲:۰۲ ب.ظ - ارسال پاسخ به دست

    باسلام خدمت دست اندرکاران
    ضمن تشکر از نقدهاتون .. اما آقایان بهتر نیست اول تیزرهایی که خودتون ساختید و نوشتید رو بذاریم وسط نقد کنیم بعد بریم سراغ کارهای دیگران؟! بدون اینکه از شرایط تولید .. مقدار بودجه..زمان تولید ..سلیقه و فهم مشتری اطلاع داشته باشیم… آقای خاکپورنیا تیزرهای بانک انصار رو که ساختید بذارید نقد کنیم..آقای خاکی پور از تیزرهایی که نوشتید و بازی کردین خودتون توشون بذارید نقد کنیم..جناب احمدی از تیزرهای بانک تجارت و صادرات که در جایگاه تهیه کننده بودید بذارید نقد کنیم.. شماها دیگه خواهشا نشید شبیه متولیان سینما و انیمیشن مملکت که ادعاشون هفت آسمون رو میخواد بلرزونه اما خودشون هیچ گلی به سر این صنعت نزدن… صنعت تبلیغات تو ایران هنوز خیلی مشکلات ریشه ای داره و امیدوارم بهتون برنخوره اما همه ما هنوز کوچکتر از اون هستیم که بخوایم بشینیم و اینطور یکطرفه بدون اطلاع از حواشی و مشکلات قضاوت کنیم..همه ما هنوز در ساخت یک فریم سالم و قدرتمند تبلیغاتی که با معیارها و ارزشهای بین المللی مطابقت کنه عاجزیم. متاسفم اما این فضایی که من میبینم فضای نقد دوستانه نیست و هیج کمکی به رشد صنعت تبلیغات تلویزیونی نمیکنه…بیشتر به مضحکه کردن و دست انداختن و تحقیر کردن همکاران شبیه تا نقد سازنده.. ما همه شاگردیم… یاد بگیریم فرصت نقد برای ما نیست. با تشکر

  11. ایمان اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۲:۴۶ ب.ظ - ارسال پاسخ به ایمان

    D: ..D:… آخه به گرافیک و لوگوی خود سایت نگاه کن …. اینا میخوان منتقد سازنده باشن؟!!!

    • امیرحسین نوریان اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۳:۲۴ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

      جناب ایمان عزیز
      گرافیک سایت را بافاصله از بهترین گرافیک های سایت های با ماهیت مشابه می دانم که از لحاظ بصری به شدت قوی و موثر است. البته همچنان برخی جزییات آن در حال تغییر است. با این حال هر اثر هنری یا هر طرحی فارغ از تمام ملاحظاتش از معیار سلیقه افراد می گذرد و از این منظر به شدت محخترم است.
      خوشحال موکد خواهم شد نقطه نطرات شما را در تمامی موارد مربوط به سایت با جزییات بیشتر بدانم و در جهت ارتقاء کیفی سایت از آن استفاده کنم

  12. محمد زکریایی اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۳:۵۲ ب.ظ - ارسال پاسخ به محمد

    سلام بر همه بزرگان و صاحب نظران
    چند سوال از دوستانم دارم:
    آقای اصفهانی: به نظر شما چه شعاری می تواند برای شاهسون مناسب باشد؟
    آقای بادکوبه: چرا شما نظر ندادید؟ چای دبش را شما ساخنه اید؟
    آقای جعفری: خاله زنک بازی کاملا مشهود است در تبلیغات. تعبیر زیبایی بود.
    آقای نوریان: نقدهای شما مانند سایتتان صریح و بی مراعات است. امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند.
    آقایزامیر خاکی پور: من هم اسپارتاکوسم بهترین نقد ممکن بود. هرچند شما یا شغلت رو عوض کن یا روغنت رو را متوجه نشدم.
    آقای مجتبی محمدیان: “چایت رو عوض کن” لطفا ارزش های این شعار را بگویید؟
    واقعا از کلیه دوستان ممنونم.

  13. ایمان اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۴:۰۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به ایمان

    ممنون… از نوشتن لوگو بدون پرداخت گرافیکی مثل تبدیل حرف O به شکل کره زمین فاصله بگیرین بهتره..این تقریبا اولین ایده ایه که به ذهن آدم میرسه… تعمق کنید روی ایده اش یه مقدار. لی اوت فارسی لوگو خوب در نیومده..خامه.. من فونتوگرافر نیستم اما از دوستان گرافیست که به شکل تخصصی تو این زمینه کار کردن کمک بگیرین.قطعا نظرات بهتری دارن…پنل تبلیغات شلوغ و گیج کننده است..یکدست نیست..مثل تبلیغات سایتهای فروشگاه اینترنتی هاست که جنسهای ارزون میفروشن… تا همینجاش هم اصلاح بشه خوبه… این لینکها به نظرم کمک میکنه:
    https://www.advertising.com
    http://www.creativedepart.com/

  14. رها اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۴:۱۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به رها

    معمولا نقادها زبان دراز و دست های کوناهی دارند. نقد کن که معلومه کار دیگه ای ازت ساخته نیست, این پست هم تبلیغ منفی خوبی بود

  15. امید خاکپورنیا اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۳ در ۴:۳۳ ب.ظ - ارسال پاسخ به امید

    در ضمن یک نکته رو یادم رفت بگم. اتفاقا پیشتر از این و زمانی که در کافه تبلیغات این ارزشگذاری‌ها انجام می‌شد، چند تیزر از من و یا سایر دوستان، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و اتفاقا اونجا هم دوستان بدون ملاحظه، نظر موافق و مخالف خودشون رو ابراز می‌کردن. و این روند در اینجا هم ادامه خواهد یافت. بی‌تعارف، اعضای این سایت، بدون حب و بغض و کاملا بی‌طرفانه نظراتشون رو ابراز می‌کنن.

  16. امیر خاکیپور اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۳ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیر

    برادر محمد زکریا ، چند سال پیش برند اویلا تیزرهای کوتاهی پخش می کرد با کانسپت یا فلان و عوض کن یا روغنت رو … یبار می گفت کتت و یه بار می گفت ماشینت رو …
    منظور من به نویسنده این آگهی هست که بهتر بجای کپی کردن از یه کار ایرانی دیگه ، شغلش رو عوض کنه 🙂
    در مورد یه سری دوستان هم باید بگم ، من شماره ناشناس جواب نمی دم …

  17. محمد صالحی اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۳ در ۵:۲۵ ب.ظ - ارسال پاسخ به محمد

    با سلام خدمت دست اندارکار گرامی که حتی جنسیتش را نمی دانیم
    نقد اساس و بنیان پیشرفت است. تا چنین فضاهایی نباشد که هر تیزر دونی را به خورد صاحبان برند ها می دهند و پول های مفت می گیرند
    کمی صبرتان را بالا ببرید
    اگر کارها تعریف داشتند که حال تبلغات ما بهتر بود
    بهتر است نقد کنید

  18. مجتبی محمدیان اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۵ ق.ظ - ارسال پاسخ به مجتبی

    سلام
    شعار چای تو عوض کن” یک دعوت ساده به موضوعی تکراری است. دعوت برند به موضوعاتی که برای ما عادت شده و تلنگر به ذهن مخاطب می تواند بازار ساز باشد.
    البته نه به تنهایی.

    آقای نوریان
    امیدوارم در این فضای جدید باز هم موفق باشید

    • امیرحسین نوریان اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ در ۸:۵۲ ق.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

      مجتبی محمدیان عزیز
      از حضور و همکاریت سپاسگزارم.

  19. رضا صلاح اصفهانی اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ در ۵:۲۹ ب.ظ - ارسال پاسخ به رضا

    دوست گرامی محمد ذکریایی در زمینه طراحی شعار برای محصولی مثل چای با برند شاهسون بهتره از واژه هایی استفاده بشه که هم ماهییت محصول را در بر بگیره و هم به ارتقائ برند کمک کنه ..استفاده از واژه های تکراری و پر از ادعا که باعث عدم باورپذیری بیشتر مخاطب میشه کمکی به برند شاهسون نمی کنه…مرسی از شما

  20. امير بختايي خرداد ۵, ۱۳۹۳ در ۹:۲۵ ق.ظ - ارسال پاسخ به امير

    با سلام خدمت همه عزیزان
    از آنجاکه که دلخوری برخی از دست اندر کاران تبلیغات را در خصوص نقد کارهایشان پیش بینی می کردم. قبل از اظهار نظر در خصوص تیزرها توضیحی در مورد اینکار داده بودم که متاسفانه دوستان ما فراموش کردند توضیح بنده را هم مرقوم فرمایند.
    از اینرو آن چند سطر را در ادامه می آورم باشد که موثر افتد
    مقدمه: بیرون گود نشستن و گفتن لنگش کن کار راحتییه . شخصا معتقدم ایراد گرفتن راحتترین کار دنیاست. اما متاسفانه یا خوشبختانه از ما خواسته شده که همین راحتترین کار دنیا را انجام بدیم. این کار صرفا بهانه ایست برای نقد کردن کمی سختگیرانه و تا حد ممکن کارشناسانه، تا شاید از این طریق راهی باز شود برای بهبود بیش از پیش کیفیت کارهای تبلیغاتی در کشور عزیزمان. پس این به معنی عدم توجه به سختی کار و درک نکردن تلاشهای دوستان تبلیغاچی و تیزرسازمان نیست.
    به امید روزهای بهتر و زیباتر
    امیر بختایی

  21. امیرحسین قهرایی آبان ۱, ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

    سلام با نظرات امیر خاکی پور و امید خاک پور نیا در مورد اکثر تیزر ها موافق تر از سایر دوستان هستم. ( مخصوصا با اسپارتاکوسش لپ مطلب را گفته در ظمن ایشون همونه که سناریوی تیزر نجات رایانه رو نوشت.:) . اما راستش از امتیاز ۴ ستاره ای یکی از دوستان به (چای دبش )در شگفتم !!!متاسفانه توضیحی هم در مورد نکات قوت این تیزر ننوشته اند تا بیشتر با نحوه امتیاز دهی ایشان اشنا شویم.
    سپاس قهرایی

ارسال ديدگاه []