دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
خندوانه می تواند یک برند بین المللی باشد  / جای خالی مدیر و مشاور برند در برنامه های تلویزیونی
دنیای تبلیغات- نقد هفته- امیر حسین نوریان-

1-      شبکه نسیم یکی از بد ترین ورود ها و معرفی ها را در بین شبکه های تلویزیونی داشت. آنقدر سبک و نازل وارد شد و برنامه هایش دم دستی و پیش پا افتاده بود که خیلی زود به یک شبکه درجه چندم تبدیل شد.

اما این شب ها به یمن پرسنال برند رامبد جوان و برنامه شاد و متفاوتش، هر شب بسیاری از مردم مخاطب این شبکه اند و و درپی همین اقبال، دیگر برنامه های این شبکه هم از لحاط کیفیت مورد بازنگری واقع شده اند.

2-      اگر قرار باشد برای رامبد جوان چند ویژگی بارز نام ببریم و تصویر درک شده از برندش را بگوییم، برونگرایی،  راحتی، شادی و... گزینه مشترک همه خواهد بود. اقبال برنامه خندوانه هم دقیقا به همین علت است. که رفتار برند و آنچه در خندوانه می خواهد ترویج دهد و بر آن تکیه دارد، با ماهیت نقش اول و قهرمانش منطبق است.

3-      خندوانه این روزها در برنامه های تلویزیون یک اتفاق است. برنامه ای است همه در آن شاد هستند. و این چیزی است که مردم و جامعه به آن نیاز دارند. از لباس ها و شلوارها تا مقنعه های تماشگران، و از دکور تا طراحی نور، همه  و همه سرشار از رنگ و شادی هستند و هم مردم و هم حضار، بخش موثر و جزیی از برنامه هستند. موسیقی های پاپ و بعضا رپ برنامه، چیزی است که تا کنون در تلویزیون سابقه نداشته و اخیرا تدوین متفاوتش هم  کمک زیادی به برنامه کرده است.

4-       دیگر شخصیت های حاضر در برنامه مانند نیما که در کنار رامبد است بسیار انتخاب مناسبی است و نشان می دهد انرژیی که قرار است رامبد سفیر انتقال آن باشد...

5-      همه آنچه که برگ برنده خندوانه است، شخص رامبد است. وزن رامبد در خندوانه مثل وزن عادل فردوسی پور در نود است. رامبد خنده های از ته دلی دارد. هر جا هوس کند می نشیدند و برایش روی زمین و روی پای تماشاگر حاضر در برنامه اش ندارد. خنده هایش کنترل نشده و بی پرواست و دستانش موقع ابراز احساساتش بی هیچ کنترلی آزاد و رها هستند. مهم تر از آن این است که نقش بازی نمی کند و خود خودش است. و این خود بودن و فارغ از شرایط و اتمسفر دوربین بودن، همان برگ برنده مشترک رامبد وعادل است که نمونه دیگرش را در دیگربرنامه های تلویزیون سراغ ندارم.

 اما فارغ از این ویژگی ها رامبد سر شار از شعور و زیرکی است و این سبب شده همه ویژگی های بارزش را خوب شناسایی کند و در برنامه ای به اسم خندوانه متجلی کند و به اشتراک بگذارد.

6-      خندوانه چون اساسش خنده و شادی و سوژه اش بین المللی و فارغ از شرایط جوامع و غریزی است، حالا قرار است به انگلیس و چند کشور دیگر هم برود که موفق خواهد شد. همه دنیا تشنه این احساسات است.

7-      باید حواس رامبد به چند نکته باشد. که هرچه برندش محبوب تر می شود، پتانسیل به خطا رفتنش بیشتر می شود و بستر برای اشتباه کردن آماده تر، و پذیرش و بصیرت مردم برای دیدن خطاهایش بیشتر می شود. مدام باید حواسش به هویت و رسالتش باشد و برای برندِ خودش و برنامه اش مشاوران متخصص برند بگیرد. برند سازی کند و مدام مراقبت کند. که مثلا چند وقت بعد نبیند رسالت انتشار خنده اش در اولویت های بعدی قرار گرفته و برنامه اولویتش سرگرمی شده است. که رعایت این مرزهای باریک که بعضا همپوشانی هم دارند بجز برند سازی حرفه ای مدون امکان پذیر نیست.

8-      فارغ از دکور متوسط و نه چندان به روز خندوانه، نوشته ها، المان های گرافیکی و لوگوی برنامه اش با وجود تمام پتانسیل های ذاتی خندوه و هندوانه برای یک طراحی به روز و زیبا به شدت ضعیف است و چون مدام در ووله هایش استفاده می شود، قبل از بزرگتر شدن و فرامرزی شدنش، باید وزن آنها را به ماهیت و کیفیت برنامه اش برساند. اگر برند است، تمام جزییات و المان هایش باید دائما رصد شوند و وزن  و کیفت همه شان یکی باشد و در راستا و مطابق با هویت برند برنامه. مخصوصا المان های بصری که نقطه ضعف فعلی اش است، اگر با ماهیت برنامه هم وزن و هم تم نباشد، نا خود آگاه کیفیت و معدل برنامه را در ذهن بیننده پس از مدتی به چالش می کشد.

9-      رامبد جوان، به همین اندازه که باید مواظب  خندوانه و اجزای برند آن باشد، حالا نیازمند مراقبت بیشتر از پرسنال برندش هم هست. مهم است که بداند خندوانه، هویت، محبوبیت و اقبالش را از هویت پرسونال برندش گرفته است. وقتی خندوانه بزرگ و بزرگ تر شود، ممکن است برنامه اش، تجلی المان های فردی برندش را تحت الشعاع قرار دهد. آن وقت است که شاید اولویت ها جابجا شود و بعد از مدتی هر دو برندِ خندوانه و رامبد جوان آسیب ببینند.

10-  همه چیز آماده ارتقا ارزش برند خندوانه است. پتانسیلش وجود دارد. المان ها از شخصیت ها تا اسپانسر و طراحی برنامه به خوبی چیده شده اند و رامبد هوشیارانه ستون برند است.

 کمی دقت می خواهد اسیر نشدن در اتمسفر برنامه ای هسته اش پرسونال برند است و برنامه خودش روز به روز قوی تر  و محبوب تر می شود. خندوانه و رامبد نیازمند یک برند سازی مدون جدی هستند تا مسیر مشخص باشد و همه المان ها بر همان مبنای هویت طراحی شوند. مخصوصا حالا که اول راهشان است و یک ایده، نشان داده که می تواند برند بسیار قدرتمندی بشود که اقبال اولیه گواه این مساله است. خندوانه بخاطر جنس پیامش می تواند یک جریان بین المللی شود. می تواند در همه جای دنیا برنامه شود و حتی به شکل زنجیره ای برای اولین بار با کراکترهای مشابه رامبد، با همین نام اجرا شود و پیام و هویت خندوانه بخشی از لایف استایل مردم شود. از همین حالا می تواند بجای تکمیل جملاتی با محوریت خندوانه که توسط مهمانان کامل می شود، مسابقات کشوری عکاسی و قصه نویسی و شعر و... خندوانه برگزار شود و برند سازی در لایه های جدی تر و عمیق تر صورت گیرد. خندوانه می تواند برند بزرگی باشد که فراتر از یک برنامه تلویزیونی صرف معرفی شود. وقتش رسیده در برنامه های موفق و دارای پتانسیل عنوان مدیر و مشاور برندینک در تیتراژها اضافه شود و برند سازی برنامه های لویزیونی آغاز شود.


./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها