آموزشپیشنهاد سردبیرتحلیل

سریال شهرزاد از منظر بازاریابی و ۴Ps

دنیای تبلیغات- آنا جلوه– بازاریابی شاید به تعبیر ساده تر نشاندن همه چیز در سر جای درستش است مثل کاری که دست اندرکاران سریال شهرزاد انجام دادند. در روزهای تعطیل که فرصت گپ زدن ها با موضوعات پراکنده، بیشتر دست میدهد پای صحبت دوستان و فامیل که می نشینی حتما به شهرزاد یا تکیه کلامی از این مهمان دوشنبه ها میرسی.
موضوع جالب تر اینجاست که طیف گسترده ای از مخاطب، دل در گرو مرغ آمین آقای فتحی داده اند و این نشان میدهد شهرزاد عجیب در تحلیل رفتار مخاطب خود موفق عمل کرده است.
ترانه علیدوستی که از مادرکی ۱۵ ساله تا قصه گوی هزار و یک شب پیش چشم مردم قد کشیده است و در مقایسه با همکارانش خود را از حاشیه ها دور نگه داشته و با انتخاب های صحیح چه در نقش های سینمایی چه در نوع بودنش در فضای مجازی و حقیقی جای خود را در دل و جان مردم باز کرده است، این روزها نه تنها نامش بر روی جلد های رنگ به رنگ شهرزاد دل مخاطب های بیشتری را می برد که پست های به موقع و حساب شده اش در فضای مجازی فروختن این سریال را آسان تر میکند.
در سال ۹۴ بیش از همه این سالهایی که از سید شهاب الدین حسینی مجری برنامه اکسیژن تا شهاب حسینی در سینما نقش عوض کرده، قباد قصه ی شهرزاد مورد توجه بوده است. از حضورش بعنوان سفیر فرهنگی در شهر فرش تا دعوایش در جشنواره، او تمام وقت مشغول خبر سازی بوده است و البته نباید از حق گذشت که شهاب حسینی از محیا و الی عبور کرده و همه ی آنچه آموخته است را در سرگشتگی ها و عاشقانه هایش برای شهرزاد به نمایش گذاشته است.
از یوسف پیامبر نباید گذشت، خوش سیمای خوش صورت سر به زنگاه در شهرزاد بغض میکند، جیب بر خیابان جنوبی اش روی پیشخوان مغازه ها می رسد و جامه درانش بر سر در سینما می درخشد، و چه کسی است که چشمهای روشنِ اشک زده ی فرهاد دماوندی را ببیند و دلش نلرزد.
نمیدانم آیا روزی که خانم ایزدیار برای بازی در شهرزاد انتخاب میشد،جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر برای ایشان، پیش بینی میشد و یا واقعا شهرزاد علیرغم آنچه در سریال از او میبینیم، خیلی خوش شانس است.
و حضور استاد علی نصریان گویی مهر تاییدی است بر کیفیت و ارزشمندی کار، کما اینکه حضور استاد قشری از مخاطب را به تماشای این سریال می نشاند که شاید سالهاست با محصولات وطنی قهر کرده اند.
آقای حسن فتحی هم پیش از این هم مخاطبینش را هفته به هفته پای تلویزیون نشانده بود، او اما این بار توانمندی های بازارشناسی اش را بگونه ای دیگر به رخ کشید و نشان داد میتواند هر هفته مخاطبش را برای خرید سریالش مجاب کند.برای اثبات این حرف، شما کافی است دو روزی دیرتر از دوشنبه به فروشگاه محله تان مراجعه کنید!!
آقای حسن فتحی میداند مخاطبش کجاست و دقیقا کجا نشسته است! و تیر خلاص دلبری را دوئت محسن چاووشی و سینا سرلک به قلب و جان تماشاگر های شهرزاد میزند.

part02-pic-shahrzad-13
ترانه های زیبا، اجرای احساسی و ویدئو کلیپ های اشک آوری که هر از چند هفته یک بار تمام فضای مجازی و کانال های تلگرامی را به خود اختصاص می دهند، بیشتر از هر بیلبورد تبلیغاتی برای شهرزاد کار میکند.
نهایتا سریال شهرزاد می تواند یک کیس استادی مناسب برای تدریس ۴Ps باشد. محصولی به شدت با کیفیت که تمامی المان های لازم برای درگیری مخاطب روز را در نظر گرفته است. توزیعی گسترده و مهم تر از همه به موقع که تا امروز سر بلند و حرفه ای عمل کرده است.
۴۰۰۰ تومان مبلغی است که به راحتی از کیف پول مخاطب خارج میشود و او از اینکه با این کار در لیست فرهیختگان حامی فرهنگ قرار می گیرد، حس خوبی دارد.
شهرزاد قبل از حضور در فروشگاه ها، ورودش را در بیلبورد های محیطی و فضای مجازی با همکاری بازیگران و دست اندرکارانش و همچنین برگزاری ایونت های رونمایی بطرز با شکوهی اعلام کرد و این روزها میداند تبلیغات دهان به دهانی که برایش راه افتاده است فقط نیاز به محتوای مناسب دارد، چیزی شبیه کلیپ هایی که به موقع منتشر میشود.

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

آنا جلوه

عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن