دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات1
بازی بزرگان… / وقتی جگوار، بنز را مرغ می داند…
دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- یک اشتباه در تبلیغات کافی است تا تصویری را از یک برند، هر چند باشکوه،  خدشه دار کند. بازی بزرگان بی رحم است. مخصوصا وقتی زمین بازی، زمینِ بی رحم تبلیغات باشد. اینکه بنز بخواهد حرکت گردن مرغ را وقتی بدنش را تکان می دهی ثابت نگهدارد، و گره اش بزند به یک قابلیت جدید به اسم: Magic body control به نظر خلاقانه می رسد. مخصوصا با آگهی خوش ریتیم و خوش ساختی که ساخته. اما یک هوش و شیطنت -که لازمه تبلیغات موفق است- کافیست این ایده جذاب را به یک تصویر ناخوشایند تبدیل کند. طوری که خلاقیت در ایده، به طور معکوسی برای برند کار کند. جگوار، که نام گونه ای پلنگ وحشی است و نام و لوگوی اتوموبیل جگوار هم از آن است، مرغ خلاق بنز را در یک چشم بهم زدن پر پر می کند! چهره هوشمندانه مسخره انتخاب شده مردی که مرغِ بنز را در آگهی جگوار هدایت می کند را همراه بازی عالی اش در تصویر داریم که دارد همان آگهی بنز را باز سازی می کند که ناگهان مرغ بیچاره، پر پر می شود و این شعار بر روی تصویر می آید: ? Magic body control .We prefer cat-like reflexes این گونه است که با رذالت قابل احترامِ تبلیغاتی، نه آن قابلیت را، که خود بنز را با مرغ گره می زند و در کنار پلنگِ درنده اش قرار می دهد. طوری که دلمان به حال بنزِ همیشه مغروزِ همیشه با شکوِ حالا خوار و ضعیف شده می سوزد. اسم آگهی اش را هم با بی رحمیِ حساب شده ای می گذارد جگوار و مرغ!
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات
جگوار و مرغ (بنز)[دانلود]

نويسنده :

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. محمود تیر ۹, ۱۳۹۵ در ۱۱:۱۷ ق.ظ - ارسال پاسخ به محمود

    بزرگان هیچ وقت تمسخر نمیکنند
    و خریداران بنز هم نوجوانان لایک زن اینسا و فیس بوک نیستند
    جگوار قابلیتی را که بنز تبلیغ می کند را هدف نگرفته است
    لاف می زند و این را بنز سواران متوجه می شوند
    این لاف های تبلیغاتی به درد کرکری خواندن تبلیغاتچی ها می خورد.
    نه بازار فروش خوردو

    • امیرحسین نوریان تیر ۹, ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۳ ب.ظ - ارسال پاسخ به امیرحسین

      جناب آقای محمود
      بازی بزرگان بصورت جدی جریان دارد…

      • محمود تیر ۱۵, ۱۳۹۵ در ۳:۳۶ ق.ظ - ارسال پاسخ به محمود

        ببینید
        مثل این میمونه که چین یه شرکت خودرو سازی بزنه به اسم اژدها
        بعد بیاد تو کلکل و یه آگهی بزنه و تو اون آگهی با یه حرکت هر چی برنده مث جگوار و پژو و …. با یه بازدم خاکستر کنه .
        خب که چی
        الان جگوار روی کدوم تواناییش مانور داده جز اسمش
        میزبان میهمان رو خورد شد آگهی؟؟؟
        بنز اومده روی یه قابلیت خودش مانور داده
        ممکنه یه قابلیت از مورچه بگیره و مانور بده
        این آگهی جگوار خاورمیانه اییه جهان سومیا خوششون میاد
        تو اروپا هم اونا که به جدایی انگلیس از اروپا رای دادن
        اونا که به احمدی نژاد رای دادن از این آگهی خوششون میاد
        پوپولیستا

        اینها هم مخاطب بنز نیستن
        ممکنه در خود بنز هم کسایی باشن که خواسته باشن واکنش نشون بدن
        ولی این کلکل جگوار مذبوحانه است

  2. دکتر فرامرز میزرایی تیر ۹, ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به دکتر

    اقای نوریان
    سلام و تبریک
    مقاله و تحلیلتان نکات آموزنده زیادی در بر داشت. به حق بازی بزرگان بیرحمانه است. مطلب خوبتان آموزه های زیادی داشت. تشکر مرا پذیرا باشید

  3. امین تیر ۹, ۱۳۹۵ در ۳:۳۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به امین

    من واقعا در مورد آپدیت نبودن سایتتون ناراحتم! خبر ۵-۶ ماه پیش سایت های دیگه رو یه تحلیل هر چند خوب رو گذاشتین و کردیدش خبر! این خوب نیست…

  4. علی مهر ۱۹, ۱۳۹۵ در ۳:۲۲ ب.ظ - ارسال پاسخ به علی

    البته در بخش اول ممکن است و شاید این نظر در نگاه عوام و البته شما، صحیح باشد که این نکته توسط بنر نیز درک شد و پاسخ عوام گرای جگوار با تبلیغ یگ گربه!! که از روی کاپوت تا صندوق عقب یک بنز سر می خورد و طراحی آیرودینامیک ترین خودرو جهان را نشان می دهد، پاسخ کوبنده و دندان شکن داده شد.
    بخاطر داشته باشید دنیای تبلیغات امروز احساس زودگذر و حتی بیان شده اولیه و ظاهری افراد نیست، امروز نورومارکتینک اثبات می کند در بسیاری موارد نظر واقعی و ماندگار اشخاص چیزی جز آن چیزی است که در ظاهر اولیه دیده می شود.

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

ارسال ديدگاه [برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.]