بهاریه ۱۳۹۶

بگشای در سرای ذهن را ! / دکتر فرزاد مقدم

دنیای تبلیغات- بهاریه – دکتر فرزاد مقدم –

برخیز که می‌رود زمستان 
بگشای در سرای بستان 

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

 

بگشای در سرای ذهن را !

اواخر سال ۹۵ بیشتر اوقاتم با کار بر روی مدل محرکهای ذهنی گذشت که قادر است ارتباط بین ذهن و محرکهای احساس را در خلق برندهای احساسی و ارتباطات برند توضیح دهد.  به همین خاطر این روزها به مسائل و واقعیتها از زاویه دیگری نگاه می کنم. این که هیچ ادراکی مطلق نیست و هر چیزی در نسبیت ادراکی ما غرق است. از آن مهمتر، این که ما می توانیم ورودی های ذهن و احساس خود را با محرکهایی تغییر دهیم. می توانیم ورودی ذهن مخاطب را هم با محرکهای صحیح تغییر دهیم. این مدل دو محور اصلی دارد. محور برانگیختگی احساسی و محور محرکهای ذهنی. فقط یک نکته اساسی در این سازوکار وجود دارد:

اگر ذهن خود را با محرکهای فاز مثبت فعال نکنیم، قادر به خلق محرکهای اثربخش برای ذهن دیگران نیز نخواهیم بود. یک محرک اثرگذار تنها از یک ذهن فعال شده با برانگیختگی احساسی مثبت بیرون می آید. تا هنگامی که ذهنمان مملو است از عناصر هویت منفی و احساسات منفی، قادر به خلق احساس مثبت برای هیچ برندی نیستیم. به زبان ساده اگر بگویم، باید اول مصرف کننده و دنیای او را، صحیح و مثبت درک کنیم تا بتوانیم برندی صحیح و مثبت خلق کنیم و این راهی ندارد جز اینکه خوب بودن را باور کنیم، تا خوبی را زودتر درک کنیم. چیزی که این روزها خیلی محتاجش هستیم.

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

عزیزی چند لحظه پیش برایم نوشت: ” درختان بهار را زودتر می فهمند، چون باورش دارند”.

بهاریه دنیای تبلیغات را با همین جمله ی رسیده از دست و ذهنی متبرک، و با آرزوی خوشدلی و طلب نیکویی برای  امیرحسین نوریان عزیز و همکارانش به پایان میبرم.

سال نو ، بر همه جهان مبارک باد.

 

فرزاد مقدم  / مدرس، طراح و برنامه ریز برند

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نمایش بیشتر

دنیای تبلیغات

این اکانت رسمی دنیای تبلیغات برای انتشار محتوا می‌باشد

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن