بهاریه ۱۳۹۶

به یاد علی معلم، کدام‌ بهار / امیرحسین نوریان

دنیای تبلیغات- بهاریه – امیرحسین نوریان –

۱- علی معلم رفت. بی هوا. علی معلمی که سالها پیش، کافه تبلیغات را که بعدها تبدیل شد به دنیای تبلیغات، با همراهی او شکل گرفت و بسترش را فراهم کرد. و بعد هم در یک سال گذشته، یک صفحه از دنیای تصویر را که قرار شد هر شماره یک صفحه مطالبش را راجع به تحلیل پرسونال برند چهره ها و تبلیغات در سینمابدهم، خودش اسمش را گذاشت دنیای تبلیغات و راجع به آن مفصل حرفها می زدیم. پر از جهان بینی بود و فلسفه هر چیز را تحلیل می کرد تا جزییاتش، و خیلی از جوان ها مثل من، از او خیلی چیزها یاد گرفتند و هر کدامشان هم که می توانستند، پشتشان می ایستاد و شرایط حضور و طرح خودشان را در محافل حرفه ای فراهم می کرد. من در نقد از علی معلم بیش از هر کس دیگری آموختم. درباره تبلیغات هم که حرف می زد، آنقدر مملو از ایده های حیرت انگیز بود که حسرت می خوردی چطور این ایده های ناشی از هوش سرشار، جامعه شناسی و جهان را دیدن، کشف و اجرا نشده. علی معلم پکیج منحصر بفردی بود.  با آن کاریزما، پشتکار، صراحت، جهان بینی، تیپ، صدا، سواد، سلیقه، تحلیل و خوش پوشی اش، خیلی زود رفت. یکهو. جایش خالی خواهد ماند.

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

۲- امسال نقد تبلیغات کمی بیشتر برای اهالی تبلیغات جا افتاد و اثراتش را گذاشت و برخوردشان با آن حرفه ای تر از سال قبل بود. مدیران برندها اما علاقه شان به این تحلیل ها خیلی بیشتر شد. آن جمله نیچه را که از روز اول زده ایم بالای سایت، کارش را کرده که: “تحمل نقد از نشانه های بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش…”

۳- همین چند وقت پیش بود که در سینما مُد شد که فیلمسازان برای فیلم های هم یادداشت می نوشتند و بسته به نوع رابطه شان با فیلمسازان و جناح هایشان، نوع برخوردشان با فیلم در یادداشت هایشان متفاوت بود. که علی معلم مطلبی منتشر کرد که این کار دیگر خیلی نوبر است و در هیچ کجای جهان همچین قصه ای را به این شکل نداریم. و هر کس باید کار خودش را بکند. که بساط این بازی را بهم زد و این رفتار غیر حرفه ای جمع شد. تبلیغات اما هنوز خیلی ماقبل این حرف هاست…

۴- سال گذشته سال خوبی نبود. درس هم نمی گیریم. تهش هم که اینجوری تمام شد. پس توقع ندارید که عید را تبریک بگویم؟ اما بهترین آرزوها برای همه سر جایش است…

 

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

یا حق

امیرحسین نوریان

سردبیر دنیای تبلیغات

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نمایش بیشتر

امیرحسین نوریان

منتقد و تحلیلگر تبلیغات

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن