اخبارتبلیغات در اینستاگرامدیجیتال مارکتینگدیگر رسانه‌ها

محدود شدن تبلیغات لاغری و جراحی زیبایی توسط اینستاگرام

فقط شامل کاربرانی می‌شوند که اینستاگرام می‌داند زیر هجده سال هستند

اینستاگرام اعلام کرد محدودیت بیشتری را در انتشار مطالب مربوط به رژیم‌های غذایی، لاغری و جراحی‌های زیبایی اعمال می‌کند. این محدودیت‌ها شامل حال فیسبوک، مالک اینستاگرام هم خواهند شد.

اِما کالینز مدیر سیاست‌های اجتماعی اینستاگرام گفت: “ما می‌خواهیم اینستاگرام برای همه کاربران، فضایی مثبت باشد. سیاست جدید بخشی از کار مستمر ماست برای کاهش فشاری که برخی در شبکه‌های اجتماعی احساس می‌کنند.”

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

خانم کالینز گفت برای تدوین رویه جدید از نظر کارشناسان این حوزه استفاده شده است.

طبق قوانین جدید، برخی مطالب درباره رژیم و جراحی زیبایی فقط در دسترس افراد بالای هجده سال قرار می‌گیرند به خصوص آنهایی که تشویق به خرید می‌کنند و قیمت دارند. درمان‌های “معجزه‌آسا” و تبلیغات غیر واقعی مثل “سریع لاغر شوید” هم حذف می‌شوند.

کاربران می‌توانند مطالبی را که به نظرشان ناقض قواعد جدید است گزارش کنند و اینستاگرام آنها را بررسی خواهد کرد تا ببیند باید حذف شوند یا نه.

با این حال این محدودیت‌ها فراگیر نیستند و فقط شامل کاربرانی می‌شوند که اینستاگرام می‌داند زیر هجده سال هستند. برای پیوستن به اپلیکیشن اینستاگرام سن متقاضی پرسیده نمی شود و فقط از کاربر خواسته می‌شود علامت بزند که زیر هجده سال است یا بالای آن. کسانی که با حساب فیسبوک خود ثبت نام می‌کنند، اطلاعاتشان از فیسبوک برداشته می‌شود که معمولا قابل تایید نیست.

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

تاثیری که این تبلیغات بر سلامت نوجوانان دارند، معیارهای غیرطبیعی و معیوبی که از زیبایی ارئه می‌دهند و راه‌حل‌های غیرواقعی و در برخی موارد زیانباری که ارائه می‌کنند، مدتی است که سبب نگرانی متخصصان و کارشناسان و همچنین والدین شده است.

تقریبا هفت ماه پیش استیون پوویس، مدیر نظام بهداشت و درمان بریتانیا، خواستار ممنوعیت آگهی‌های لاغری و کاهش وزن شد که چهره‌های سرشناس (سلبریتی‌ها) در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند. او گفت این محصولات اثر زیانباری بر سلامت جسمی و روانی نوجوانان و جوانان دارند.

بررسی بی‌بی‌سی نشان می‌دهد مبادله تصاویر فجیع وزن کم کردن و اینکه چطور می‌توان حتی شدیدتر این کار را انجام داد در ابعاد وسیع بین کاربران نوجوان در اینستاگرام رد و بدل می‌شود.

فعالانی که برای نظارت بیشتر بر انتشار اینگونه مطالب تلاش می‌کردند از این اقدام اینستاگرام استقبال کرده‌اند.

جمیله جمیل، بازیگر سریال خوب، اقدام اینستاگرام را “یک پیروزی عظیم” در مقابل صناع رژیم غذایی و سم‌زدایی (detox) خواند.

او که برای “داشتن تصویری مثبت از بدن خود” تلاش می‌کند از چهره‌های سرشناس خواسته بود تا از تبلیغ کالاهایی مثل چای سم زدا، آب نبات چوبی سم‌زدا و محصولات مشابه که فقط تاثیری مثل مسهل ساده دارند پرهیز کنند. اوهمچنین از تاثیر کسانی مثل کیم کارداشیان در ترویج این محصولات انتقاد کرده بود.

برخی از پیگیران (فالوئرهای) خانم جمیل خواستار تعمیم این محدودیت‌ها به افراد بالای هجده سال شده‌اند.

تقریبا یک ماه پیش سازمان نظام پزشکی ایران تبلیغات دارویی، آرایشی، بهداشتی یا پزشکی را در اینستاگرام و فضای مجازی بدون مجوز این سازمان ممنوع اعلام کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن