دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
انواع شرکت تبلیغاتی: • شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل                                                                                                                                                                                                                                                                                          یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل می تواند محدوده وسیعی از خدمات بازاریابی را فراهم آورد. این نوع کانون می تواند به طور مستقیم خدماتی را در اختیار مشتریان قرار دهد که مرتبط به تبلیغات است. این خدمات شامل کپی رایتینگ؛ایجاد آثار هنری،تولید تبلیغات و برنامه ریزی رسانه ای است. این شرکت چنین خدماتی را در محدوده وسیعی از قیمت ها، توزیع، بسته بندی و طراحی محصول ارائه می کند. شرکت تبلیغاتی مدولار: یک شرکت تبلیغاتی مدولار یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل است که خدمات خود را بر اساس قطعات موجود ارائه می کند . بنابراین تبلیغ کننده ممکن است بخواهد با بخش خلاق کانون ارتباط داشته باشد تا یک کمپین تبلیغاتی موثر ایجاد نماید و از سایر خدمات در شرکت های دیگر بهره مند شود.همچنین تبلیغ کننده ممکن است بخش رسانه ای یک کانون را استخدام کند تا برنامه ای را برای تبلیغی اجرا کند که یک شرکت دیگر آن را توسعه داده است. دستمزد و هزینه استفاده ا ز خدمات بر اساس کارهایی که انجام می شود محاسبه خواهد شد.

شرکت تبلیغاتی در شرکت: برخی از شرکت ها دوست دارند کنترل نزدیک تری به تبلیغات داشته باشند. به همین خاطر از شرکت تبلیغاتی در داخل شرکت خود استفاده می کنند. این نوع شرکت تبلیغاتی کلا متعلق به تبلیغ کننده است. این کانون تمامی کارهایی که یک شرکت تبلیغاتی خارجی( یا خارج از شرکت) انجام می دهد را به خوبی اجرا خواهد کرد. تفاوت بین شرکت تبلیغاتی در شرکت و دپارتمان تبلیغاتی این است که گزینه اول می تواند مشتریان متعددی را مدیریت کند اما دپارتمان تبلیغاتی تنها متعلق به همان شرکت است و نمی تواند مشتری خارج از شرکت داشته باشد. آژانس های متخصص تبلیغات: شرکت هایی وجود دارد که کار تبلیغات را تنها در حوزه خاصی انجام می دهند. به عنوان مثال شرکت هایی هستند که تنها در حوزه مالی تخصص دارند. بوتیک های خلاق: بوتیک های خلاق، آژانس های فروشگاهی هستند که تنها کارهای خلاقانه را فراهم می کنند. کارهای خلاقانه خاص شامل کپی رایتینگ، اثار هنری و تولید تبلیغات است. آنها می توانند خدمات کاملی در اختیار مشتریان قرار دهند یا با سایر شرکت ها ادغام شوند. مزایای استفاده از شرکت تبلیغاتی: 1. آنها توانایی خرید رسانه در نرخ انبوه را دارند که یک کسب وکار کوچک نمی تواند به تنهایی اینکار را انجام دهد. 2. آنها به خوبی آموزش دیده هستند و می دانند تبلیغات شما را در چه مکانی قرار دهند تا دسترسی خوبی به بازار هدف داشته باشید. این امر از اتلاف منابع جلوگیری می کند. 3. آنها به شما کمک می کنند بازار هدف خود را مشخص کنید بنابراین پیام مورد نظر برای دسترسی به این افراد طراحی می شود. 4. مدیریت آن اسانتر است. معایب استفاده از شرکت تبلیغاتی: • مهم ترین عیب شرکت تبلیغاتی فاکتور ارتباطی خواهد بود. اگر یک شرکت تبلیغاتی به خوبی ارتباط برقرار نکند یا اهداف مشتریان خود را به تاخیر بیندازد، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد گردد. • عیب دیگر شرکت تبلیغاتی خرید تخفیف در رسانه هاست. به خاطر برخی از مشکلات ممکن است نتوانید از تمامی مزایای این رسانه ها استفاده کنید. نقش شرکت تبلیغاتی: • شرکت تبلیغاتی یک فراهم کننده خدمات است که از طریق توسعه کمپین های تبلیغاتی مناسب به مشتریان خود کمک می کند. • هدف آنها ، نشان دادن خدمات و محصولات مشتریان به روشی است که تصویر مثبتی در ذهن مشتریان ایجاد شود. • نقش شرکت تبلیغاتی با شناسایی اهداف مشتریان آغاز می شود. • این شناسایی به ارزشی تبدیل می شود که در آن برنامه ریزی برای فعالیت های آینده و ایجاد کمپین صورت می گیرد. 1. محصول یا خدمات شرکت برای چه کسی طراحی شده است؟ 2. چه کسی از آن استفاده خواهد کرد؟ 3. گروه هدف شرکت چه کسانی هستند؟ 4. محصولات شرکت چه ویژگی های خاصی دارند؟ چه چیزی آن را متمایز می کند؟ 5.آیا محصولات منحصر به فرد هستند یا متفاوت اند؟ 6.موقعیت محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه دیگر چگونه است؟ 7. دوست دارید چه چیزی را در مورد محصول خود به افراد انتقال دهید؟ 8. شرکت شما چگونه باید با افراد ارتباط داشته باشد؟ 9. از چه رسانه ای می توان استفاده کرد؟ رادیو؟ تلویزیون؟ روزنامه؟ مجله؟ تبلیغات اتوبوسی؟ پست مستقیم؟

زمانی که شرکت تبلیغاتی با اهداف و کسب وکار مشتریان خود اشنا شد، می توان کمپین های تبلیغاتی را برنامه ریزی کرد. برای انجام اینکار، باید موارد خاصی همچون افزایش فروش؛ وارد کردن محصولات جدید در بازار، بیان دوباره مزایای محصولات برند مشتری و به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ و نگهداری مشتریان قبلی را مد نظر داشته باشید. تیم متخصص در شرکت تبلیغاتی تمامی تلاش خود را برای توسعه متون زیبا و جذاب در تبلیغات خواهد کرد. تمامی اینکارها بر اساس پارامترهای تعریف شده ای انجام می شود که مشتری آن را تعیین کرده است. همچنین بودجه ای که صرف تبلیغات می شود نیز باید مد نظر قرار گیرد. بخش اول را اینجا بخوانید : وظایف شرکت های تبلیغاتی منبع : اسلایدشیر / ترجمه : کانون تبلیغاتی کروشه
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷:۵۲