دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
جمله ضد برندِ “نه! من نمی‌توانم” را فراموش کنید: این هما چیزی است که رئیس‌تان از شما انتظار دارد
دنياي تبليغات-آرش خيروي: براي همه آن‌هايي كه به طور مستقيم با مديرانشان كار مي‌كنند، اين اتفاق پيش آمده كه در حالي‌كه كلي كار روي سرشان ريخته، باز هم رئيس‌ها كاري تازه از آن‌ها بخواهند و از آن‌ها انتظار داشته باشند كه در اسرع وقت و به بهترين شكل، آن كار‌ها انجام شود. در اين‌گونه مواقع، مطمئن باشيد بدترين پاسخ به مديرتان اين است: "نه رئيس، نمي‌تونم اين‌ كار رو انجام بدم" . پس جواب مناسب در اين شرايط چه مي‌تواند باشد؟ در اين مطلب، اين سوال از چند مدير عامل، رئيس و مالك شركت پرسيده شده كه در اين‌گونه مواقع، كه وظايف سنگين را هم‌زمان به كارمندانشان محول كرده‌اند، انتظار شنيدن چه پاسخي ازسوي آن‌ها دارند و يا اين‌كه، چه جواب‌هاي مناسبي شنيده‌اند. اگر به دنبال ارتقاء و بالابردن كيفيت كاري‌تان هستيد، بد نيست ببينيد به جاي «نه من نمي‌تونم»، چه پاسخ هاي مناسب ديگري مي‌توانيد بدهيد. اولويت‌ها را مشخص كنيد " در حال حاضر دارم رو يه پروژه ديگه كه خودتون به من محول كرديد كار مي‌كنم. كدوم يكي از اون‌ها اولويت داره تا زودتر تموم بشه؟" از نظر «برد كراكشيولا»، رئيس و مديرعامل شركت بزرگ باربري بين‌المللي «گراوندفورس لاجستيك»، اين بهترين پاسخ در اين‌گونه مواقع است. او پيشنهاد مي‌كند كه بهتر است كارمندان، تقاضاي كمك و يك همكار براي به پايان رساندن پروژه‌هاي همزمان، در موعد مقررر داشته باشند. دشواري كار را مشخص كنيد «اوان بلوم»، مالك شركت نشر و بازاريابي «سر اسپيدي»، مي‌گويد: " من از كارمندانم انتظار دارم تا در مورد دشواري پروژه‌اي كه به آن‌ها محول شده، با من صادق باشند. اين به ما اين امكان را خواهد داد تا درباره اين‌كه، براي دستيابي به اهداف چه چيزهايي نياز است، همگام شويم" كمك بخواهيد "كارمندان بهتر است اگر اين كار در حوزه تخصص و توانايي‌هاي آن‌ها نيست، به آن اشاره كنند. به اين صورت كه بپرسند آيا شخص و يا قسمتي ديگر در شركت بهتر از عهده اين كار بر نخواهد آمد؟ " اين‌ها نظرات «سلك فلشر»، مدير عامل شركت ساخت برنام‌ههاي كاربردي(اپليكيشن) به نام «ATIV Software» است. او پيشنهاد مي‌كند كه بهتر است كارمندان در صورت مواجه شدن با چنين شرايطي، تقاضاي كك از سوي همكاراني كه در اين زمينه تخصص بيشتري دارند داشته باشند. شايد دفعه بعدي خودشان به تنهايي بتوانند از عهده كار برآيند. اگر پروژه‌اي نشدني‌است، توجيه اش كنيد «كليف مارك»، مدير شركت نرم‌افزاري «ميد اتلانتيك» معتقد است، تا وقتي كه نگراني‌هاي مربوط به انجام يك پروژه، منطقي و درست باشد، نپذيرفتن انجام يك پروژه، اشكالي ندارد. او مي‌گويد: " در چنين مواردي، وقتي متوجه شوم كه كارمندم با دلسوزي و توجه نسبت به انجام نشدني بودن يك كار نظر مي‌دهد، قطعا پاسخ «نه» را هم خواهم پذيرفت." كمي زمان بخريد "يكي دو روز به من فرصت بديد تا ببينم چه‌كار ميتونم انجام بدم. اگه كمكي لازم شد بهتون خبر ميدم" از نظر «جان لوين»، مدير عامل شركت تهيه و تامين غذاي «پيوريتي پروداكت»، اين بهترين پاسخ ممكن است. كار را شروع كنيد از نظر «برايان وونگ» مدير عامل شركت تبليغات موبايل، به نام «كيپ»، اين بهترين پاسخ است: " بذار سعي‌ام رو بكنم " از نظر او، اين محوري‌ترين جمله‌اي است كه در موفقيت شغلي به شما كمك خواهد كرد. " اين جمله، فرصت‌هاي فراوان براي‌تان فراهم خواهد كرد و موانع فراواني را از سر راه‌تان بر خواهد داشت"
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :


دبیر سرویس رسانه و تکنولوژی
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸:۱۲

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. غزال فروردین ۱۹, ۱۳۹۴ در ۸:۵۲ ق.ظ - ارسال پاسخ به غزال

    جالب بود واقعا اعجاز کلام خیلی تاثیر گزاره.

ارسال ديدگاه []