آموزشپیشنهاد سردبیر

۵ توصیه برای برندسازی یک ایونت

دنیای تبلیغات – ثریا نوروزی-  گفته میشود فرایند برندسازی یک ایونت شاید یکی از پراسترس ترین موضوعات در مقوله تبلیغات باشد. از مرحله شروع کار با یک کمپین بازاریابی و تبلیغات یک رویداد تا مرحله انتخاب درست خدمات پذیرایی, هیچکدام اصلا کار موسیقی و دکوراسیون متناسب با آن مناسبت و مراسم ساده ای نیستند. فراموش نکنیم که در این موضوع بر روی فاکتوری بسیار غیر قابل پیش بینی یعنی  “فاکتور انسانی” حساب میکنیم. مراقبت و توجه به صدها و شاید هزاران نفر و در عین حال اطمینان از اینکه همه چیز طی ایونت مرتب و منظم خواهد بود, نیازمند منابع مالی قابل توجه و پرسنل مطمئن است. اگر قصد دارید ایونت خود را به یک برند تبدیل کنید و به نتایج دلخواهتان برسید  ۵ توصیه به شما میکنیم که کمک میکنند ایونتتان را به یک اتفاق به یاد ماندنی برای تک تک حاضرین در آن ایونت تبدیل کنید:

 

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

مکان ایونت و دکوراسیون
اولین توصیه ما این است که همیشه المان بزرگتر را در نظر بگیرید بنابراین لوکیشن خود را با دقت انتخاب کنید. تمرکز بر روی المان های کوچکتر مهم است اما لوکیشن به تنهایی فاکتوری است که میتواند تاثیر بزرگی بر حضار بگذارد. دکوراسیون, مواردی که برای جلب توجه هستند و هر شئی کوچکی در محل ایونت باید از لحاظ رنگ هماهنگ بوده و دارای جزئیات بیش از اندازه نباشند.

 

پوسترها وفلایرها

تا جاییکه این فرم از تبلیغات اجازه میدهد, سعی کنید ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشید. پوسترهای زیادی هستند که اصلا توجه را جلب نمیکنند. ابدا از بولد شدن و به چشم زدن پوسترتان نهراسید. باید کاری کنید فلایرهایتان در عین سادگی توجهات را به سمت خودشان جلب کرده و همین طور برای بیننده الزام آور بوده و برای او تعهد آور باشد. منظور از تعهدآور بودن این است که بیننده با دیدن آن به سادگی با یک نگاه بی تفاوت رهایش نکند. حتی میتوانید پا را از این هم فراتر گذاشته و به استراتژی گوریلا مارکتینگ روی آورید. این استراتژی میتواند برای ایونت شما تبلیغ کند.

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

 

رسانه های اجتماعی و حضور آنلاین
پروموت کردن ایونت تان از طریق رسانه های اجتماعی امری ضروری است. یادآوری میکنیم یک استرتژی بازاریابی آنلاین فقط این نیست که یک سری خبر یا اطلاعات مرتبط با ایونت را در فیسبوک پست کنید. باید مخاطبین هدف خود را پوشش دهید, حتی با آنها به صورت شخصی صحبت کنید وکاری کنید که آنها احساس کنند جزئی از این مناسبت و ایونت هستند.حتی میتوانید استراتژی آنلاین خود را به سطحی بالاتر برده و به مردم پیشنهاد دهید بلیط های ایونت شما را به صورت آنلاین و از طریق درگاه خرید که در وبسایت تان وجود دارد خریداری کنند.

 

غذا و نوشیدنی
اگر به قضیه به صورت ایده آل نگاه کنیم, شما میخواهید همه چیز در ایونت با رنگ/رنگ های برند شما هماهنگی داشته باشد.اگر شما شخصا در جایگاهی قرار دارید که میتوانید ترتیب طراحی و سرو یک غذای مفصل که به هر شکل ممکن برند شما را تداعی میکند, دهید معطل نکنید. اما در این مورد هم به مانند موارد قبل هماهنگ با سایر جزئیات باشید. اگر انتظار دارید جمعیت عظیمی برای ایونت بیایند و لیوان ها واقعا جوابگوی جمعیت نیست, بهترین راه این است که لوگوی خود را بر روی فنجان های پلاستیکی چاپ کنید. در این صورت علاوه بر اینکه از پذیرایی با لیوان هایی که همه جا پیدا میشود اجتناب کرده اید بلکه در عین حال یک ظاهر استایلیش هم به قضیه داده اید.

 

هدایا برای حضار در ایونت
یکی از چیزهایی که ایونت شما را برای شرکت کنندگان خاطره انگیز میکند, هدایایی است که به مهمانان تقدیم میکنید. هر شکلی از هدایا که به منظور پروموشن به شرکت کنندگان خواهید داد, مفید است حتی اگر انتظار میرود تعداد بسیار زیادی مهمان داشته باشید حداقل میتوانید کادوهای کوچکی مثل استرس بول, عینک آفتابی و یا اشیاء ارزان قیمتی که تقریبا همه دوست دارند و و برایتان نهایتا ۵۰ سنت تمام میشود, خریداری کنید.
این هدایا معمولا با خود گروه عظیمی را به دنبال میآورد بنابراین این گیفت ها را به یک راز تبدیل نکنید. بگذارید مردم بدانند قرار است چه هدیه ای دریافت کنند. هر لحظه هدف خود را از ایونت در ذهن داشته باشید به این معنی که اگر مثلا هدفتان از ایونت لانچ محصول جدید است, مطمئن شوید که تمرکز اصلی در مراسم بر آن محصول باشد. اگر هدفتان پروموت کردن یک خدمت یا سرویس جدید است, تعدادی سفیر برند استخدام کنید و بگذارید آنها مراسم را هدایت کنند و مهمانان را سرگرم کنند. و در نهایت هر چه که اتفاق بیافتد, یادتان نرود حتما لبخند بر روی لب داشته باشید.

 

(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات (ای نتورک)٬ که یک سرویس‌دهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است)

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

ثریا نوروزی

کارشناسي ارشد مديريت راهبردي کسب و کار با گرايش بازاريابي ,کارشناسي ارشد آموزش زبان انگليسي و كارشناسي زبان فرانسه ,مسئول خريدهاي خارجي شرکت مارگارين

نوشته‌های مشابه

‫۵ نظرها

  1. مطلب حس نوستالژیک خوبی داشت
    ۱۳۶۹ مدرسه راهنمایی شهدای مرق (روستایی در کاشان) و زادگاه بنده این نکات رعایت می شد و البته در کنار نکات دیگر
    شبکه های اجتماعی و مجازیی در کار نبود ولی شبکه های اجتماعی حقیقی وجود داشت و چون خب روستا بود و کوچک میشد گفت آنلاین بود.
    البته اگه سرنوشت این کامنت هم مثل کامنتی که گذاشتم ذیل مطلبی که از طریق لینکی در کانال تلگرام شما تحت عنوان تحلیل لوگوهای انتخاباتی کلینتون و اوباما به اون هدایت شدم
    نخواهد شد.
    بنابه زحمتی که می کشید و خب من هم استفاده می کنم از خیلی از مطالب شما دوستان دنیای تبلیغات
    دو توصیه خدمتتون بکنم
    یک ؛ اسم و آدرس سایتتون طولانیه و تکراریه
    دو ؛ نشان جذابی نداره
    بالاخره شما که میخواهید بگید ما حرفی برای گفتن داریم و گاها دوستان شما ایرادای بچه گانه ای مثل دولمه و دلمه از برخی کمپین های تبلیغاتی می گیرند
    خوبه که در گرافیک و انتخاب نام اقلا واسه خودتون قوی تر عمل بفرمایید
    ضمنا من وابسته به هیچ کدوم از آژانس های تبلیغاتی دوست و یا رقیب شما نیستم
    من تهران نیستم
    اینو گفتن فک نکنین واسه ایرادایی که شما از بقیه می گیرین اومدن اینو نوشتم
    دمتون بلبرینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن