آموزشپیشنهاد سردبیر

فرصت بینی و پرسونال برند / چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید

دنیای تبلیغات- حامد مشکینی – فرصت ، واژه ای چهار حرفی که وقت مناسب برای انجام کاری، معنی شده است. (فرهنگ فارسی دکتر محمد معین ) مطمئنا خیلی از ما و به جرأت می توان گفت ، همه ما در زندگی به دنبال همین واژه چهار حرفی هستیم ، و بسیاری از ما آن را دور از دسترس و یا کمیاب می دانیم ، و از انسان های موفق بعنوان فرصت طلب و خوش شانس یاد می کنیم .

فرصت و استفاده از آن آنقدر پر اهمیت است ، که حضرت علی (ع) درباره آن می فرمایند : “فرصت ها مانند ابردرگذرند ، فرصت های نیک را غنیمت شمارید” .

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

در دنیای کنونی ما ، فرصت ها ، نقش بسزایی در شکل گیری پرسونال برند انسان ها دارند. و این هوشمندی افراد است که چگونگی بهره مندی شان از فرصت ، آنها را تبدیل به یک پرسونال برند واقعی می کند ، برای آنان فرصت به مثابه ی باد موافق نیست که منتظر وزیدنش باشند ، یا دری که از آسمان برایشان گشوده شود و یا … بلکه فرصت در لحظه تعریف می شود و هر نفسی و هر دمی برایشان فرصت تلقی می شود ، واضح تر اینکه در لحظه لحظه زندگی شان باد موافق می وزد و همیشه دری از آسمان برایشان گشوده شده است . آنان همچون عقاب تیزبین مجال های طلایی را می بینند و به آنها درست واکنش نشان می دهند و در نتیجه به موفقیت و تثبیت خود در ذهن و قلب مخاطبان می رسند.

اخیرا در فضای مجازی و در صفحه اینستاگرام محراب قاسم خانی مطلب و خبری منتشر و به یک باره به یک پویش مردمی تبدیل شد.

مطلب حکایت از خواهش محراب قاسم خانی از مردم برای کمک به خانواده دختری که ۲۲ ساله و عضو تیم ملی راگبی ایران است که در یک ماموریت ، دچار تصادف شدیدی می شود و احتمال می رود، قطع نخاع شود.

لحظه ای پس از انتشار این متن و تصویر خانم سارا عبدالملکی ، پویش مردمی کمک به درمان ایشان آغاز می شود ، مبالغ زیادی به حساب خانواده ورزشکار ایرانی واریز می شود ، خبر به سرعت منتشر می شود و در این بین افراد زیادی به کمک و همراهی با خانواده ایشان اقدام می کنند . که شاخص ترین آنها وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی و چهره شاخص فوتبال ایران (علی دایی ) است.

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

وزیر بهداشت به عیادتش می رود و به سارا قول همراهی می دهد و از او می خواهد که صبورانه به درمان خود برسد و نگران چیز دیگری نباشد.

باری ، موضوع کمک به خانواده سارا عبدالملکی یک فرصت بود ،فرصتی که محراب قاسم خانی ، علی دایی ودکتر هاشمی ( وزیر بهداشت ) به خوبی آن را دیدند و در جهت تثبیت پرسونال برند خود از آن بهره جستند ، ( هرچند که بسیاری ازمردم باخیرخواهی وخیراندیشی در این پویش مردمی حاضر شدند که از نظر انسانی و معنوی شایسته قدردانی بسیار است ) فرصتی که وزیر ورزش و جوانان آن را ندید!!!

در بخشی از پیام محراب قاسم خانی آمده است که :

تشکر می کنم از دوستی که نمی شناختم و این خبر رو توی اینستاگرام برام دایرکت کرد و باعث شد ، بتونم این شانس رو داشته باشم که نه تنها به سارا ، بلکه به خودم کمک کنم و یادم بمونه که آدم هستم

او بدرستی اشاره کرده است که علاوه بر سارا ، به خودش کمک کرده و با این کار بیش از پیش در ذهن و قلب مخاطب خود جای گرفت .

از این دست، نمونه های بسیاری در جهان وجود دارد که هر ساعت و هر روز شاهد آن هستیم ، داستان پسر بچه ای که عاشق لیونل مسی بوده و با یک کیسه پلاستیکی لباس همرنگ و هم شماره لباس مسی در تیم ملی آرژانتین درست کرده ومی پوشد و لیونل مسی با فرصت بینی ، واکنشی عالی بدان نشان داد . یا داستان ایگرکاسیاس و پسر بچه ی مدرسه ای که ادعا می کرد کاسیاس با دعای خیر او و همشاگردی هایش موفق به گرفتن پنالتی ها برای تیم ملی اسپانیا شده است.

بنابراین فرصت ها، آرام از کنار ما می گذرند ، مهم این است که آنها را ببینیم و بدان واکنش درست نشان دهیم و شاید درست تر اینکه ، ابتدا خود را بشناسیم و پرسونال برند خود را تدوین کنیم و بعد براساس ماموریت و چشم انداز خود از فرصت ها به نیکی بهره ببریم ، در پایان خالی از لطف نیست که بخشی از شعر مرحوم سهراب سپهری را با نگاهی متفاوت بخوانیم :

“چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید ”

 

نویسنده مهمان: حامد مشکینی-کارشناس برند

photo_2016-02-13_12-07-07

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

حامد مشکینی

سردبیر و مجری رادیو جوان و عضو هیات تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن