دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
چهارده نکته اساسی که برندها باید برای مدیریت محتوای اینستاگرامشان بدانند
به نظر می رسد اینستاگرام پلت فورم قدرتمندی میان تمامی شبکه های اجتماعی در حال حاضر است و با شرایط فعلی برندها، پرسونال برند ها و آنهایی که به نیاز به ارتباط با مخاطبانشان در بستر شبکه های اجتماعی پی بردند، بیش از پیش به اثربخش تر کردن ارتباط اینستاگرامی شان با مخاطب توجه می کنند. بر اساس گزارشات منتشر شده، کابران فعال اینستاگرام، دو برابر کابران توییتر و سه برابر کاربران واتس اپ و فیس بوک مسنجر است. به نظر میرسد آن چیزی که اینستاگرام را برای استراتژی های ارتباطی اثربخش و گاها حیاتی کرده است، امکانات بصری و راحتی استفاده از این اپلیکشن است و البته نباید فراموش کرد که اضافه کردن امکانات گزارش گیری برای ارزیابی میزان اثربخشی پستها، روند افزایش مخاطبین و بررسی تعامل گروه های مخاطب بر اساس جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی، درک مناسبی از نحوه ی ارتباط برند با مخاطب برای برنامه ریزی های موثر تر ارتباطی به مشاوران میدهد. در ادامه با بررسی دو گزارش تهیه شده در سال 2018، نکات آماری کاربردی را مرور میکنیم که دانستن آن به تصمیم گیری و تعیین استراتژی های تولید و انتشار محتوا در این رسانه کمک زیادی خواهد کرد. این نکته را در نظر داشته باشیم این آمار مربوط به کل کاربران اینستاگرام است و ممکن است رفتارهای بومی کاربران ایرانی در برخی موارد تغییراتی داشته باشد. یک/ در حال حاضر 800 میلیون کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد که پیش بینی میشود تا انتهای 2018 به یک میلیارد یوزر برسد   دو/ از هر 10 هشتگ 7 هشتگ برندد شده است، این موضوع علاوه بر کتگورایز کردن محتواها امکان ایجاد ارتباط بین برندها و مخاطبینشان و تعریف کمپین های دیجیتالی را میدهد همچنین برندها با تعریف هشتگ از امکان تولید محتوا توسط مخاطبین استفاده میکنند. پستهایی که هشتگ دارد 12.6 % تعامل بیشتری را نسبت به محتوای بدون هشتگ دارد. در هر پست امکان استفاده از 30 هشتگ هست که پیشنهاد تعداد بهینه هشتگ 11 عدد هست.   سه/  80% کاربران حداقل یک برند بیزنسی را فالو میکنند 30% کابران حداقل یک بار وقتی کالایی را برای اولین بار در اینستاگرام جستجوی میکردند،عملیات خرید داشته اند.   چهار/ درآمد تبلیغات اینستاگرامی 7 میلیارد است که تا دو سال پیش 5 میلیارد بوده.   پنج/ 25% تبلیغات اینستاگرامی ویدیو هستند که ویدیو های 30 ثانیه ای تعامل بیشتری را جذب میکند. با توجه به اینکه 85% ویدیو ها در سوشال میدیا بدون صدا دیده میشود، اگر ویدیو تبیلغاتی شما نریتور دارد بهتر است زیر نویس هم داشته باشد     شش/ پستهایی که در آن لوکیشن مشخص شده است 79% تعامل بیشتری میگیرد.   هفت/ 70% پستهای اینستاگرامی دیده نمیشود، بالغ بر 96 میلیون عکس ،روزانه در اینستاگرام پست میشود برای بالا رفتن احتمال دیده شدن، پستها بایستی بر روی افزایش اینگیمیت ریت بر اساس الگوریتم ها کار کنیم.   هشت/ طبق بررسی ها بهترین زمان انتشار پست سه شنبه تا جمعه از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است پنج شنبه ها بیشترین میزان نرخ تعامل را در هفته دارد یکشنبه ها کمترین نرخ تعامل را دارد بیشترین پیشنهاد برای انتشار پست، چهارشنبه ها ساعت 3 و پنجشنبه ها ساعت 5 و 11 صبح و 3و4 عصر و جمعه ساعت 5 عصر است (بر اساس اختلاف روزهای تعطیلی ایران و جهان باید روزهای پیشنهادی بومی سازی شود)   نه/ پستهای عکسی اینستاگرامی 36% تعامل بیشتری از ویدیو میگیرند   ده/ پیج های با عملکرد بالا در اینستاگرام 65% عکس های فیچر محصول را میگذارند، 43% لایف استایل و 29% عکس های سلبریتی ها با این حال این اصل رویکرد تولید محتوایی را نباید  فراموش کرد که 80% محتوا بایستی روی آموزش و سرگرمی و 20% برای تبلیغ محصولات    یازده/ عکسهای با تصاویر صورت انسانها 38% لایک بیشتری میگیرند دوازده/ 50% کپشن ها حاوی ایموجی هست.   سیزده/ 59% از کاربران اینستاگرام 18 تا 29 ساله هستم     چهارده/ 80% کاربران اینستاگرام وقتی خارج از کشور هستند از لایو استفاده میکنند   منبع sproutsocia و SmartInsight  
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

مشاور تبلیغات و برندسازی
عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
دسته ها : اخبار
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱:۵۶

دیگر رسانه ها