دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
بی هیچ شکی تخفیف یکی از راه های افزایش فروش است. تخفیف، باعث می شود مردم در لحظه ی خرید حس صرفه جویی اقتصادی در مقایسه با قیمت مرجع کنند. اما اینکه با چه روشی میزان تخفیف را بیان کنیم که خوب به نظر برسد، اهمیت زیادی دارد. فرض کنید یک لباس 25 هزار تومانی 20 درصد تخفیف خورده است. این کاهش قیمت را میتوان به دو شکل اعلام کرد: 20% تخفیف یا 5 هزار تومان تخفیف. کدام یکی به نظر شما خوب تر است؟ حالا یک لپ تاپ 4 میلیون تومانی را در نظر بگیرید. کاهش قیمت لپ تاپ چهار میلیون تومانی به صورت 10 درصد یا 400 هزار تومان می تواند گفته شود. آیا به نظر شما انتخاب یک روش خاص برای بیان تخفیف می تواند هر معامله ای را بهتر نشان دهد؟ طی بررسی های انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند این که یک تخفیف از لحاظ پولی بزرگ تر به نظر برسد یا از لحاظ درصدی به قیمت اصلی بستگی دارد. برای انتخاب بهترین شیوه، یک راه حل ساده وجود دارد، قاعده ی 100. اگر قیمت کالایی کمتر از صد هزار تومن است تخفیف درصدی، بزرگ تر به نظر می رسد. اگر بگوییم یک غذای 30 هزار تومانی 3 هزار تومان تخفیف خورده، زیاد جالب به نظر نمیرسد، ولی تخفیف درصدی ( 10 یا 20 درصد) در این قیمت ها گول زننده است و معامله را به صرفه نشان می دهد. حالا اگر قیمت کالایی بیشتر از 100 هزار تومان باشید، عکس این قضیه صدق می کند. تخفیف های عددی، بزرگ تر به نظر می رسند. یک شب اقامت در یک هتل 750 هزار تومانی یا همان لپ تاپ را تصور کنید. تحفیف 10 در صدی ممکن است، تا حدودی عدد کمتری دیده شود ولی وقتی با پول گفته شود، فوری عدد بزرگ تری به نظر می رسد مثلا 75 هزار تومان یا 400 هزار تومان. هر وقت خواستید با اعمال تخفیف فروشتان را بیشتر کنید، برای موثرتر شدن این روش از قانون 100 استفاده کنید. عدد 100 را معیار قرار دهید و نسبت به آن، روش درست اعلام تخفیف را انتخاب کنید. زیر صد ها را با درصد و با صد هزار تومان ها را با واحد پول بگویید. Source : Contagious: Why Things Catch On / Jonah Berger
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

مشاور تبلیغات و برندسازی
عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
دسته ها : آموزش , اخبار
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵:۳۱

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!

ارسال ديدگاه []