دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
امروزه زندگی واقعی و مجازی آنچنان در هم تنیده شده که اگر بخواهید در مورد کسی اطلاعاتی به دست آورید شاید اولین کاری که میکنید اسم او را گوگل میکنید و در صفحات اجتماعی، پروفایل او را دنبال میکنید. بنابراین حتی اگر شما به پست کردن هر لحظه ی زندگیتان در صفحات اجتماعی اعتیاد ندارید و آن را به ندرت استفاده میکنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید هر محتوایی که در فضای مجازی تولید میکنید، به اشتراک می گذارید یا لایک میکنید به اندازه ی رفتار شما در محیط های اجتماعی واقعی اهمیت دارد. از نگاه دیگر شما از پروفایل سوشال مدیاتان، برای مدیریت برند شخصیتان نیز می توانید بهره بگیرید و این فضا علاوه بر ایجاد شناخت، حسن شهرت می تواند ابزاری برای بازاریابی شغل یا پروژه ی آینده ی شما باشد. در ادامه چند گام مهم را با هم برای مدیریت برند شخصی موثر در سوشال مدیا بررسی میکنیم :
1- هدف خود را از برندسازی شخصی مشخص کنید. شاید شما نتوانید آنچه که فروشگاه های اینترنتی یا حتی پیج های اجتماعی از رفتار آنلاین شما برداشت و تحلیل میکنند را کنترل کنید اما آن چه که به راحتی می توانید مدیریت کنید رفتار شما در دنیای مجازی است. در واقع اینکه هر کسی با گوگل کردن نام شما چه اطلاعاتی را ببیند کاملا تحت اختیار شماست. یک برنامه ی درست پرسونال برندینگ به شما این فرصت را میدهد که تصویری روشن از خودتان به عنوان یک متخصص، رهبر یا یک اینفلوئنسر ( تاثیر گذار) در حوزه ای خاص ارائه کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی باید برای خودتان شفاف کنید که میخواهید شما را به چه بشناسند و از این شناخته شدن دنبال به دست آوردن چه هدفی هستید؟ میخواهید یک پیشنهاد کاری خوب بگیرید؟ میخواهید شهرت خودتان را بیشتر کنید؟ یا اینکه پیامی خاص را به گوش تعداد زیادی مخاطب برسانید؟ بطور مثال اگر میخواهید بعنوان یک مشاور تبلیغاتی برای برندهای بزرگ کار کنید، بسیار مهم است که درگفتگوهای تخصصی در این حوزه شرکت کنید و با تاثیرگذاران مرتبط ایجاد شبکه کنید. محتوا و هشتگ تولید شده توسط شما به گونه ای منتشر شود که نظر این برند ها را جلب کند.
2- استراتژی های خود را در سوشال مدیا تدوین کنید به همان اندازه که هر کسب و کاری برای توسعه نیاز به استراتژی دارد، شما نیز در مسیر برندسازی شخصی تان بایستی استراتژی های ارتباطی تان را مشخص کنید. بدانید میخواهید چه گروهی از مخاطبین را در پیج هایتان تحت تاثیر قرار دهید. برای ارتباط با این گروه مخاطبین از کدام صفحات استفاده میکنید؟ چه محتوایی را در هر کدام از پیج هایتان منتشر میکنید و با چه ترتیبی؟ و این موضوع را باید حتما در نظر بگیرید که بله شما می خواهید مخاطبین در مورد شما و توانمندی تان بیشتر بدانند، اما شما نباید یک خود شیفته به نظر بیایید و مخاطبینتان را با آنچه فکر میکنید، کاری که انجام می دهید یا شامی که خوردید، خسته کنید! بطور مثال می توانید فعالیت هایتان را در سوشال مدیا به این شکل تقسیم بندی کنید : 1- 25% تولید محتوا در مورد شما، افکارتان و آنچه که به آن اهمیت می دهید 2- 25% به اشتراک گذاری محتوا، لینک یا نقل قول هایی از دیگران که مطلوب مخاطبینتان هست 3- 40% برقراری ارتباط با سایرین، مشارکت در بحث ها و کامنت گذاری در پست های مرتبط 4- 10% تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد آنچه که تجربه کردید و دوست داشتید از بازدید از یک مکان خاص، خرید یک محصول تا دیدن یک فیلم در نهایت شما باید استراتژی داشته باشید که مخاطب شما را دلزده نکند و برای او ارزشی ایجاد کند که تمایل داشته باشد ارتباطش را در سوشال مدیا با شما حفظ یا در سایر زمینه ها گسترش دهد.
3- خودتان را در سوشال مدیا به روز کنید حالا قبل از هر چیزی هیستوری browser تان را پاک کنید و نام تان را سرچ کنید. نتایج را بررسی کنید، اینکه در چه صفحاتی دیده میشوید نتایجی که با سرچ کردن نام شما می آید را مرور کنید و ببینید چقدر با اهداف شما همخوانی دارد. دوباره هیستوریتان را پاک کنید و این بار کلماتی را که دوست دارید شما با آن شناخته شوید را جستجو کنید، آیا نام خودتان را در نتایج می بینید؟ بر اساس استراتژی ارتباطی تان، تصیم بگیرید میخواهید در چه صفحاتی فعالیت کنید هر پروفایل و اکانت قدیمی که آن را دیگر استفاده نمیکنید را پاک کنید. اگر پروفایلی را در صفحه ی سوشالی دارید که فکر میکنید شبکه ی شما را قدرتمند تر میکند، آن را تکمیل کنید و اصلاحات احتمالی مثل تغییر شماره تماس، ایمیل یا بروز کردن عکستان را انجام دهید. حتما در پروفایل سوشال مدیایتان جزییات تماسی که بواسطه ی آن مخاطب بتواند با شما در ارتباط باشد را وارد کنید یا حتی آدرس برخی دیگر از صفحه های اجتماعی که دارید و در آن محتوای متفاوتی را منتشر میکنید، مثلا آدرس لینکداین تان را در پروفایل اینستاگرامتان ثبت کنید.
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

مشاور تبلیغات و برندسازی
عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!

ارسال ديدگاه []