اخبارپیشنهاد سردبیر

نطنزی ها بنز را به چالش کشیدند/ آرم بنز متعلق به معماری ایرانی است…

دنیای تبلیغات – اهالی شهر نظنز در نامه‌ای به شرکت مرسدس بنز اعلام کرده اند نوشته ستاره سه گوش این شرکت الهام گرفته از نشانه‌های معماری ایرانی است. آنها با ارائه مستندات خود می گویند این نوع تزئینات در مسجد جامع نطنز قابل مشاهده است. 

به گزارش دنیای تبلیغات به نقل ازخبرگزاری مهر، شرکت مرسدس بنز طراحی آرم خود را که همان ستاره سه پر است، نشان دهنده تسلط این شرکت بر زمین، دریا و آسمان می داند که برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ (قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان) دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ ۱۹۲۶.

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره نیز در سال ۱۹۳۷ طراحی شد.

مسجد جامع نطنز

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

محمد رضا رشیدی یکی از اهالی نطنز که امسال دبیری جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی را نیز برعهده گرفت به خبرنگار مهر گفت: چندی پیش همراه برخی از اهالی نطنز نامه ای را به شرکت بنز نوشته و توضیح دادیم که اگر این شرکت چند سال است سابقه فعالیت دارد و این آرم را برای معرفی محصولاتش انتخاب کرده است اما در ایران از چند صد سال پیش این آرم به عنوان تزئینات معماری استفاده می شود. آن طور که در طراحی ها و گرافیک معماری ایرانی اسلامی به کار برده شده در تزئینات مسجد جامع نطنز هم می شود این طرح را دید.

وی گفت: می دانیم ممکن است طراحی این آرم اتفاقی بوده باشد ولی به هرحال این موضوع قابلیت پیگیری دارد و می خواهیم مسئولان این شرکت اعلام کنند پیش از این، چنین نشانی در ایران وجود داشته است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نمایش بیشتر

سمانه پور محمد

کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگليسي ,ويراستار کتب تخصصي بازاريابي

نوشته‌های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن