دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
نکاتی در مورد طراحی کاتالوگ ها
دنياي تبليغات - تهیه کاتالوگ برای محصولات یکی از روش های تبلیغات و معرفی محصول به مشتریان است. کاتالوگ شامل اطلاعاتی در مورد یک محصول و معرفی آن به مصرف کننده است. یک کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که مصرف کننده ممکن است این اطلاعات را در فروشگاه ها یا مغازه های مختلف آن را دریافت نکند اما فروشگاه ها با ارائه کاتالوگ محصولات به مشتری کاملا این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار میدهند.

به گزارش دنياي تبليغات به نقل از گروه خبری بانکی دات آی آر بیشتر محصولات آرایشی، داروها، مواد غذایی، رستوران ها و... دارای کاتالوگ معرفی محصولات و خدماتشان هستند . جذابیت های ظاهری که این کاتالوگ ها دارند باعث میشود که مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

 اولین چیزی که برای نوشتن یک کاتالوگ نیاز است محتوی خوب است. باید محصول را با یک محتوی خوب معرفی کنید به این صورت که این محتوی هم نوشتاری باشد و هم تصویری. محصول خود را با تمام ویژگی هایی که دارد معرفی کنید حتی مشتریان معروف شما، شرکت شما و هر اطلاعات دیگری که به مشتریان کمک میکند تا تصمیم گیری درستی داشته باشند.

استفاده از تصاویر برای صفحات کاتالوگ لازم است و همچنین برای دیزاین و طراحی اولین صفحه ی کاتالوگ حتما از عکس محصولات خود استفاده کنید. تصاویر نباید ساده باشد بلکه باید نهایت خلاقیت در عکاسی و طراحی این تصاویر وجود داشته باشد و از جنبه های مختلف بتواند جذابیت ایجاد کند.

یک تصویر خوب میتواند باعث جذب مشتریان شود. محصول خود را حرفه ای معرفی کنید از ویژگی های بارزی که ان را از دیگر محصولات متمایز میکند استفاده کنید. کاتالوگ ها معمولا نباید طولانی و خسته کننده باشد بنابراین باید در کمترین جملات بتوانید بهترین معرفی را از محصول خود داشته باشید.

سعی کنید همیشه از کلمات خوب برای توضیحات استفاده کنید همچنین از مشتریان بخواهید که از وب سایت شما دیدن کنند. اندازه ی کاتالوگ ها نه باید خیلی بزرگ و نه باید خیلی کوچک باشد البته این بستگی به نوع کاتالوگ ها دارد چون گاهی کاتالوگ ها به صورت دفترچه هستند یا گاهی اوقات برای دسترسی مسافران در هواپیماها یا وسایل نقلیه عمومی استفاده میشوند اما معمولا کاتالوگ ها را با اندازه ی استاندارد تهیه میکنند.

حتما برای هر قسمت از کاتالوگ که میخواهید توضیحاتی بنویسید یک عنوان در نظر بگیرید تا ذهن خوانندگان منظم بتواند ویژگی های محصول شما را دریافت کند. حتما باید در نوشتن کاتالوگ در ابتدا محصول و شرکت خود را معرفی کنید و این توضیحات باید بین 50 تا 150 کلمه باشد.

 

هر قسمت از کاتالوگ که توضیحی در مورد ویژگی های محصولات میدهد باید دارای تصاویر مربوط به خود باشد سعی کنید با جذابیت های ظاهری و توضیحات کامل نظر مشتریان را به کالای خود جلب کنید.  استفاده از کاغذهای مرغوب برای کاتالوگ بسیار مهم است سعی کنید از کاغذهای روغنی استفاده کنید تا هم براق باشند و هم جلب توجه بیشتری داشته باشند و در نهایت رنگ آمیزی متنوع برای کاتالوگ ها را فراموش نکنید.


./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

دبیر سرویس ارتباطات دنیای تبلیغات
کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگليسي ,ويراستار کتب تخصصي بازاريابي
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
دسته ها : آموزش , اخبار
۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳:۲۱

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!

ارسال ديدگاه []