دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
با تبلیغات غیراخلاقی در وایبر چه کنیم؟
دنیای تبلیغات - مدتی است کاربران شبکه های موبایلی مثل وایبر از تبلیغاتی که برای آن ها فرستاده می شود گلایه دارند. به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از خبر آنلاین، زیاد بودن حجم پیامک های تبلیغاتی هنوز مشترکان را آزار می داد و مشکل عدم تمایل برای دریافت این پیامک ها هنوز حل نشده بود که استفاده کنندگان از شبکه های موبایلی مثل وایبر، متوجه شدند این تبلیغات به این پیام رسان ها هم سرایت کرده است. علاوه بر تعداد زیاد این تبلیغات، اخیرا پیام هایی از سوی شرکت تبلیغ کننده ارسال می شود که برای تبلیغ محصولاتی خاص از کلمات نامناسبی استفاده می کند. با توجه به این که مخاطب این تبلیغات مشخص نیست و می تواند از هر جنس و یا گروه سنی باشد، این قضیه مشکلاتی را ایجاد کرده است. یکی از مخاطبان سایت این مشکل را اینطور مطرح کرده: «مدتی بود که تبلیغات توی وایبر زیاد شده بود و ما هم شماره ها را بلاک می کردیم. اما اخیرا می بینیم یک سری تبلیغات بد فرستاده می شود. بچه من نوجوونه و موبایل هم داره و از وایبر استفاده می کنه. اگر من نخوام با این کلمات بد روبرو بشه باید چی کارکنم؟ ما اگر نخوایم برامون تبلیغ بیاد باید چیکار کنیم؟» فرنقی زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در این باره به خبرآنلاین می گوید که محتوای تبلیغاتی که در وایبر و سایر پیام رسان ها می آید به وزارت ارتباطات ربطی ندارد. او ادامه می دهد: سرورهای این پیام رسان ها مرکزی است و اگر کدهایی که از آن ها پیام ارسال می شود را نگاه کنید می بینید اکثرا خارجی هستند. به گفته این مسئول روابط عمومی این قضیه دست وزارت ارتباطات نیست و آن ها می توانند هر محتوایی را ارسال کنند و برای ارسال آن نیازی به اجازه از وزارت ارتباطات ندارند. فرنقی زاد می گوید: دقیقا به خاطر همین مسائل و مشکلات است که بارها مسئولین توصیه کرده اند از شبکه های موبایلی داخلی استفاده کنید. الان اینطور شبکه ها مثل بیسفون در دسترس است و چون سرور آن داخل کشور قرار دارد، همه چیز در آن قابل پیگیری است. او این مشکل را با مشکل استفاده از ماهوار مقایسه می کند و می گوید: دقیقا این بحث مانند استفاده از ماهواره و تلویزیون است. ما تسلطی روی محتوایی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود نداریم ولی می توانیم این توصیه را بکنیم که از شبکه های داخلی استفاده شود. اگر کسی مایل است مشکلاتی که شبکه های ماهواره ای ایجاد می کنند را نداشته باشد باید آن را حذف کند. در مورد وایبر و شبکه های موبایلی خارجی هم وضع به همین صورت است. این مقام مسئول در پایان می گوید: در فضای مجازی هر تخلفی رخ بدهد پلیس فتا مسئول رسیدگی به آن است. کاربرانی که شکایت دارند می توانند از مراجع قضایی و پلیس فتا برای ثبت و پیگیری مشکلاتشان استفاده کنند.
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

دبیر سرویس ارتباطات دنیای تبلیغات
کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگليسي ,ويراستار کتب تخصصي بازاريابي
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش
دسته ها : اخبار , عمومی
برچسب ها : ,
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۲۵

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. محمد تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۱ ق.ظ - ارسال پاسخ به محمد

    این که راه حل نشد

    یه مدت توی گروه ها این مطلب رو مطرح کردم و گفتم یه روزی میاد که مردم دنبال یه راه برای حذف تبلیغات میخواهند گشت همه بهم میخندیدند حالا هم سرشون اومد 🙂 خیلی ها هم دنبال راه حل میگردند

ارسال ديدگاه []