دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات2
مامان پز، ایده ای بکر و تبلیغات دهان به دهان
دنیای تبلیغات- آناهیتا جلوه- آقای محقق در دفتر روزنامه شرق نشسته بود که سر صحبت غذاهای تکراری و فست فودهای هر روزه باز میشود، همکاری پیشنهاد میکند که به سایت مامان پز بروند و از این سایت غذا تهیه کنند.فقط باید بدانی که غذا را باید از روز قبل سفارش بدهی که مامان ها فرصت پخت غذا را داشته باشند، سفارش غذا روز چهارشنبه برای شنبه گذاشته میشود. Screenshot_2015-08-31-19-08-39 copy نهار شنبه ی آقای محقق روی میزشان با بسته بندی بقچه پیچ می آید، حس خبرنگاری آقای محقق گل میکند و با حس پسرانه اش عکس نهار ارسال شده و توضیح کوتاهی را در مورد سایت، بسته بندی دوست داشتنی و غذای خوشمزه مینویسد! ظرف چند ساعت استتوس آقای خبرنگار، بی هیچ قصدی برای خبر سازی،4178 لایک میخورد، 237 نفر در مورد غذای مامان پز نظر میدهند و 508 بار آن را به اشتراک میگذارند.آقای صدرا محقق، ستاره نیست و شهروندی ست با حدود مشخصی ارتباطات که منجر شده به نه هزار نفر فالوور و 900 دوست که من افتخار دارم یکی از آنها باشم. خبر را میبینم، احساسات مامان دوستانه ام قلقلک میشود و میگذرم... کمتر از 48 ساعت بعد، در گروه تخصصی تبلیغاتی یک لینک گذاشته میشود که این وب سایت را ببنید ایده های جالبی دارد، لینک را باز میکنم و " مامان پز"! سایت ساده و تر تمیزی که شماره ات را میگیرد و می گوید دلت میخواهد کدام مامان برایت غذا بپزد. اگر بخواهم از ایده بکر و جذاب و ویژگی مورد ارزش برای مخاطبی که در این فضاهای کم احساس، دور از هم و پر دلتنگی برای خانه و خانگی، کافی است نام هوشمندانه مامان پز را بشنود تا دلش برود بگذرم. و اگر نخواهم راجع به هویت خانگی بودن که با بسته بندی به شدت خانگی و بقچه پیش آن ارتباط برقرار کرده و حسابی در ذهن مخاطب مینشیند چیزی نگویم، باید در مورد اثرات عجیب و غریب سوشال مدیا بنویسم. ابزاری که برند های بزرگ ما بطرز باور نکردنی فراموشش میکنند و جدی نمیگیرندش خبر سازی و محتوا سازی در فضای آنلاین است. با هیچ هزینه ای، یک خبر در مورد یک محصول خوب ایده پردازی شده و خوب طراحی شده، آنقدر با سرعت دهان به دهان میشود که مدیر سایت مامان پز میگردد و میگردد تا دلیل هجوم یکباره سفارش ها به سایتش را کشف کند و میرسد به خبر یک خبرنگار که فقط قصدش به اشتراک گذاشتن حال خوبش بوده است. IMG_20150831_191242 copy دیجیتال مارکتینگ، نفوذ در سایتهای اجتماعی ابزار ارزانی ست که فقط کمی خلاقیت نیاز دارد و مدیریت ارتباطات، آقایان و خانمهایی که رسانه های چند ده میلیونی اجاره میکنید، لطفا به هجمه ی تاثیر کاری به این سادگی به این خوشمزگی توجه کنید! ابزاری که نه تنها کم هزینه و البته اثر گذار است، قابلیت ردیابی و دیتا ماینینگ دارد، قابلیتی که در طراحی محصول، ایده پردازی پیام های تبلیغاتی و حتی انتخاب طرح و ابزار ارتباطی نمیبینیمش. ضمنا مامان ها نشان دادند برای خوب دیده شدن و زیاد دیده شدن حتما لازم نیست وسط بازی فوتبال پرید، کافیست درست بازی کرد! maman paz    
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

مشاور تبلیغات و برندسازی
عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. سمانه پورمحمد شهریور ۱۱, ۱۳۹۴ در ۹:۳۸ ق.ظ - ارسال پاسخ به سمانه

    چه مطلب خوبی، ممنون خانم جلوه، گرسنه مون شد…مامان های ایرانی تو آشپزی حرف ندارن

    • آناهیتا جلوه شهریور ۱۱, ۱۳۹۴ در ۶:۲۱ ب.ظ - ارسال پاسخ به آناهیتا

      سپاس خانم پورمحمد عزیز
      دستپخت مامان خوردن و داشتن واقعا غنیمتی ست که کمتر داریمش این روزها

  2. لاله محمدی شهریور ۱۱, ۱۳۹۴ در ۵:۰۶ ب.ظ - ارسال پاسخ به لاله

    سلام
    از خواندن مطلب زیبای شما لذت بردم
    متشکرم

    • آناهیتا جلوه شهریور ۱۱, ۱۳۹۴ در ۶:۲۰ ب.ظ - ارسال پاسخ به آناهیتا

      سلام خانم محمدی عزیز
      لطف شماست
      ممنونم از وقتتون

  3. محمد سیروانی شهریور ۱۱, ۱۳۹۴ در ۵:۰۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به محمد

    سلام
    مطلبی هوشمندانه و به موقع
    از سایت خوب دنیای تبلیغات ممنونم
    پاینده باشید

  4. sasan تیر ۲۳, ۱۳۹۵ در ۱:۱۷ ب.ظ - ارسال پاسخ به sasan

    رفتارشون خیلی غیر حرفه ای است ؛ دو روز پیش وقتی همسرم بابت شور و غیرقابل خوردن بودن قورمه سبزی مامان مستانه با مامان پز تماس گرفت نه تنها قبول نکردند که غذا را مرجوع کنند و خودشان بررسی کنند حتی گفتند شما که ناراضی هستید چرا از ما غذا می گیرید و دیگه غذا نگیرید !!! و بعدش هم کلا اکانت مارو در سایت بستند !!!
    برای من که صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستم و خوب می دانم که یک مشتری ناراضی چه سرمایه ای برای فهمیدن نقاط ضعف سیستم هست خیلی رفتار مامان پز عجیب بود !
    دوستان توجه کنید که ما مشتری ۹ ماهه ی مامان پز بودیم که حداقل در این مدت ۲۰۰ پرس غذا از شون گرفته ایم و با ما اینجوری برخورد کرده اند و توجه کنید که اگر از مامان پز غذا بگیرید و غیر قابل خوردن باشه می گن چون ما از مامان ها نمی تونیم پولی پس بگیریم پس پول شما رو هم نمی تونیم پس بدیم و حتی غذای دیگری هم نمی تونیم براتون بفرستیم چون غذاها روز قبل به تعداد پخته شده و اضافی نداریم

    • حمید مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ در ۳:۴۸ ب.ظ - ارسال پاسخ به حمید

      اتفاقا خیلی هم خوب دارن کار میکنن.هم غذاها خوبه و هم برخورد پرسنل.حالا من نمیدونم واسه شما چه برنامه ای پیش اومده که تو هر وبسایت و اینستاشون رفتی این مطلب رو نوشتی.یه کم منصفانه به قضیه نگاه کنیم.من و همکارانم خیلی راضی هستیم

      • sasan مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ در ۵:۴۰ ب.ظ - ارسال پاسخ به sasan

        از همین دروغی که نوشته اید مشحص است از خود مامان پز هستید ( من اصلان در اینساتگرام تا حالا لاگین هم نشده ام چه برسد روی اینساتگرام مامان پز کامنت بذارم !!! ) لطفا به جای این وقتی می گذارید تا وجهه ی فکاهی مامان پز را ترمیم کنید روی برخورد با مشتریان تان ، کیفیت غذاهایی که می فروشید و نحوه ی جلب رضایت مشتری تان کار کنید تا موفق شوید
        سایر مشتریان شما هم مردمی هستند که درک و شعور دارند و می توانند قیمت بالای شما در برابر کیفیت متغیر غذاهایتان را تشخیص دهند و شما هم که کلا هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنید !

ارسال ديدگاه []