اخبارتحلیلرویدادهاعمومی

گزارش برند؛ پگاه / آرامشی گرم بنوشید…

دنیای تبلیغات-ثریا نوروزی- (توضیح: سرویس رسانه برند، سرویسی جدید از دنیای تبلیغات است برای برند های مطرح کشور که فعالیت های بازاریابی و مارکتینگشان را در فضای حرفه ای مطرح می کنند و خود را در معرض نگاه اساتید و علاقمندان این حوزه قرار می دهند. پگاه اولین برندی است که با آن سرویس رسانه ای برند رونمایی می شود. گزارشات و رپورتاژ آگهی ها بخشی از این سرویس است که به سفرش برندها فعالیتش را آغاز کرده…)

“آرامشی گرم بنوشید”.این شعار شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در چهارمین نمایشگاه قهوه, کاکائو و صنایع وابسته (کافکس) بود. اگرچه پگاه با محصولات لبنی خود برای مصرف کنندگان شناخته شده است و و در جدیدترین کمپین خود که به مناسبت بازگشایی مدارس اجرا کرد بر این جایگاه خود در صنعت لبنیات محکم تر از قبل تاکید نمود اما به نظر میرسد با افزایش محصولات جدید در سبد کالایی خود نظیر پودر قهوه, کافی میکس, هات چاکلت و …قصد دارد به مانند برخی رقبای لبنی خود به صورت جدی وارد این عرصه از بازار نیز شود.

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

812312870_106382
اگر نگاهی به حرکتهای اخیر پگاه در مسیر ریبرندینگ آن بیاندازیم, اقداماتی همچون ایجاد تنوع و تغییرات در بسته بندی محصولات, اعلام دوستدار طبیعت بودن با محصولات پلاستیکی برگشت پذیر به عنوان مسئولیت اجتماعی خود و کمپین “دفتر و کتاب, لبخند و پگاه” که در جهت تغییر رویکرد و لحن آن در ارتباط با مصرف کنندگان به منظور ایجاد تصویر ذهنی بهتر و جایگاه یابی مناسب تر نسبت به گذشته میباشند, به نظر میرسد حضورش در حوزه محصولات نوشیدنی گرم مانند قهوه (که به نوعی کالای لوکس تلقی میشود) با اقدام اسپانسری آن از خانه سینما هم راستا باشد و شاید بتوان حضور ستاره اسکندری, بازیگر سینما و تلویزیون در غرفه شرکت صنایع شیر ایران طی نمایشگاه قهوه را نمودی از این هم راستایی تفسیر کرد. در این بین این سوال به ذهن میرسد که آیا پگاه تصمیم گرفته حمایت از هنرمندان را به عنوان مسئولیت فرهنگی برند خود انتخاب نموده و بسیار حساب شده و به صورت یکپارچه در این امر گام بردارد و یا اینکه دو مورد ذکر شده در بالا کاملا اتفاقی هستند. انتظار میرود بزودی این مسئله طی اقدامات تبلیغاتی آتی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) شفاف گردد.

812215260_112825
دیزاین غرفه پگاه در نمایشگاه و رنگهای استفاده شده (قهوه ای تیر) در آن (بدون در نظر گرفتن محصولاتش) به نوعی با هویت برندی که اکثر مصرف کنندگان از این برند دارند کاملا متفاوت بود بطوریکه چنانچه نام شرکت و لوگوی آن بر بالای غرفه وجود نداشت شاید کمتر بازدید کننده ای تشخیص میداد که این غرفه و دیزاین متعلق به همان شرکتیست که زمانی در بسیاری خانه ها خامه آن در بسته بندی صورتی رنگ پیدا میشد و ماست موسیر تک نفره آن لذت خوردن چیپس را دو برابر میکرد. اگرچه همه میدانیم رنگ قهوه ای تیره معرف قهوه و هات چاکلت است اما شاید بهتر می بود از رنگهایی که یادآور پگاه هستند نیز استفاده میشد.
از طرفی, شعاری که بر روی پک محصولات پودری پگاه یعنی همان قوطی های چهارگوش قهوه ای رنگ درج شده است (آرامشی دلچسب) با شعاری که در نمایشگاه تبلیغ میشد (آرامشی گرم بنوشید.) به نوعی متفاوت است. اگرچه مرکزیت در هر دو شعار کانسپت “آرامش” است اما با توجه به فصل برگزاری نمایشگاه در اواسط مهر ماه و کماکان گرم بودن هوا, شعار نمایشگاه چندان مناسب به نظر نمیرسد.

 

812232987_80350

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

در نهایت لازم به ذکر است اگرچه حرکتهای اخیر پگاه در جهت تغییردر هویت و تصویر ذهنی مصرف کنندگان در کل مثبت میباشد اما نباید فراموش کرد مجموع این اقدامات در صورت برخورداری از کلیتی هماهنگ و یکپارچگی, آن کارکرد برنامه ریزی شده و مورد هدف را خواهد داشت.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

ثریا نوروزی

کارشناسي ارشد مديريت راهبردي کسب و کار با گرايش بازاريابي ,کارشناسي ارشد آموزش زبان انگليسي و كارشناسي زبان فرانسه ,مسئول خريدهاي خارجي شرکت مارگارين

نوشته‌های مشابه

‫۱۲ نظرها

  1. سلام
    خلاقیت و نو آوری های دنیای تبلیغات قابل تحسین است
    از ایده این کار لذت بردم

  2. جالب بود
    پگاه را دوست دارم. حیف آن کله گاو نوستالوژیک که به این قطره تغییر دادند

  3. به نظر من پگاه بارها قصد پرواز داشته ولیکن اینبار با انتخاب درست – اولین قدم رو برداشته در جواب تمام سوالات میشه گفت همه چیز میتونه مرتبط باشه در صورتی که فکر انگیزشی مبلغی بروز اونو حمایت کنه تبریک میگم به متفکران و بالهای پرواز پگاه……

  4. آقای کروبیان
    با شما موافقم. اخیرا شاهد حرکتهای امیدوارکننده ای بوده ایم. در صورتی که تیم بازاریابی پگاه به این روند ادامه بدند خیلی زود تغییرات مثبت محسوسی ایجاد خواهد شد.

  5. آقای جهانبخش
    درسته که شاید در مرحله فعلی پذیرفتن این تغییر نسبتا بزرگ از جانب پگاه که تو ذهن مصرف کننده ها به عنوان برندی لبنی تعریف شده مشکل باشه اما یادمون نره در بازار پر رقابت لبنیات که به مرور به تعداد رقبا هم اضافه میشه شاید برای حفظ موقعیت فعلی و حتی گاهی برای ماندگاری در بازار و حفظ سهم بازار تنوع بخشی به سبد محصولات و پا گذاشتن به حوزه های جدیدتر راهکار خوبی باشه.

  6. خانم فلاحیان عزیز
    همون طور که فرمودید بعضی لوگوها در ما حس نوستالژیک ایجاد میکنند مخصوصا اونهایی که از سالها پیش و شایدم از دوران کودکیمون با ما بوده اند و باهاشون خاطره داریم اما اگه یه نگاهی به لوگوهای مشابه , تکراری و بدون خلاقیت بسیاری از این برندهای لبنی بندازیم شاید حرکت پگاه در تغییر لوگوش رو حرکت مثبتی ارزیابی کنیم. در لوگوی تعداد زیادی از برندهای تولید کننده لبنیات از تصویر گاو استفاده شده منتها تفاوت تنها در جزئیات هست. مثلا در یکی گاو چهره خندانی داره و در یکی دیگه گاو چهره کاملا حرفه ای به خودش گرفته. گاو یه برندی ایستاده و کاملا شق و رق هست و در برند دیگه ای ریلکس دراز کشیده و …

  7. آقای شمسایی
    ممنون از نظر مثبت شما نسبت به طرح جدید دنیای تبلیغات. قطعا این اقدام هم برای خواننده ها و هم برای صاحبان برند ها مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن