دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
بدون دیدگاه

پرسشنامه یکی از ابزارهای اصلی جمع‌آوری داده‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود و تنظیم پرسشنامه و جمع‌آوری داده‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر پژوهشگر است که در طول انجام تحقیق با آن مواجه می‌شود. در طی سالیان متمادی پرسشنامه چاپی یکه‌تاز تحقیقات مبتنی بر پرسشنامه بوده است. اما این پرسشنامه‌ها محدودیت‌های مختلفی دارند که از جمله آن می‌توان به محدودیت‌های زمانی، مکانی، سرعت کم، هزینه بالا و دیگر موارد اشاره کرد. در سال‌های اخیر با پیشرفت‌هایی که در محیط وب صورت گرفته‌، ایجاد پرسشنامه‌های الکترونیکی مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است که نسبت به نمونه‌های چاپی قابلیت‌های به‌مراتب بیشتری دارند‌. این پرسشنامه‌ها که غالبا به دو صورت مبتنی بر پست الکترونیکی و مبتنی بر وب اجرا می‌شوند، در کنار مزایای پرسشنامه الکترونیکی هرکدام معایب و پیچیدگی‌هایی دارند که جست‌وجوگر را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. در این بین وب‌سایت porseshnameonline.com یک محیط ساده و کاربر‌پسند است که در آن افراد بدون صرف هزینه‌های زیاد اقدام به ایجاد و ارسال پرسشنامه در محیط وب می‌کنند و همزمان پاسخ‌های کاربران را دریافت کرده و به این ترتیب سرعت تحقیق خود را افزایش می‌دهند. نکته قابل توجه این وب‌سایت همخوانی آن با رسم‌الخط فارسی و سهولت عضویت و استفاده از آن است که آن را از نمونه‌های خارجی متمایز می‌کند. در سایت پرسشنامه آنلاین افراد می‌توانند بعد از ثبت‌نام از میان طرح‌های پیشنهادی(رایگان، پایه، حرفه‌ای، طلایی) یک طرح را انتخاب‌ کنند، بعد از آن می‌توانند مرحله به مرحله به طراحی و ایجاد پرسشنامه بپردازند، تنظیمات پرسشنامه را انجام دهند، پرسش‌ها را طراحی کنند، پرسشنامه را ذخیره کنند و برای انتشار آماده نمایند. از جمله دیگر امکانات سایت پرسشنامه آنلاین می‌توان به این موارد اشاره کرد: ارسال پرسشنامه بدون محدودیت جغرافیایی به مخاطبان و دریافت نظرات آنها، سرعت بالا در ارسال پرسشنامه و دریافت پاسخ، دریافت خروجی اکسل بدون نیاز به مطالعه و بررسی تک‌تک پاسخ‌ها، مشاهده نتایج به شکل نموداری، صرفه‌جویی در هزینه (چاپ و تکثیر و ارسال و…)، طراحی انواع سوالات (چندگزینه‌ای،  متنی و…) به سهولت و بدون نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی، امکان طراحی سوالات به صورت شرطی، ارسال سریع و رایگان پرسشنامه به جامعه مورد مطالعه، امکان قرار دادن پرسشنامه در وب‌سایت یا وبلاگ، تخصیص آدرس یو‌آر‌ال به هر پرسشنامه برای سهولت انتشار آن در خبرنامه‌ها، گروه‌های بحث، شبکه‌های اجتماعی، پشتیبانی از طریق تیکت و ارسال پرسشنامه از طریق برنامه‌های پیام‌رسان تلفن همراه (تلگرام، واتس‌آپ).
در پرسشنامه آنلاین چهار نوع طرح به پژوهشگران ارائه می‌شود. در طرح رایگان پرسشنامه آنلاین، افراد می‌توانند پرسشنامه‌ای با ۵ سوال برای ۳۰ پاسخ‌دهنده ارسال کنند. این طرح برای آزمایش پرسشنامه آنلاین و آموختن شیوه طراحی پرسشنامه است. طرح پایه، حرفه‌ای و طلایی سه نوع طرح دیگر است که کاربران با توجه به نوع فعالیت خود می‌توانند از آنها استفاده کنند‌. طرح پایه این امکان را به افراد می‌دهد که ۲ پرسشنامه با ۱۵۰ پرسش طراحی کنند. این طرح با قیمت مناسب ۲۵هزار تومان به دانشجویان پیشنهاد می‌شود.
طرح حرفه‌ای امکان طراحی  ۱۰ پرسشنامه با تعداد سوالات نامحدود به افراد می‌دهد. این طرح برای پژوهشگران حرفه‌ای که در طول سال بیش از ۲ پرسشنامه اجرا می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

مهمترین ویژگی ها :

  • ارسال پرسشنامه بدون محدودیت جغرافیایی به مخاطبان و دریافت نظرات آنها
  • سرعت بالا در ارسال پرسشنامه و دریافت پاسخ
  • دریافت خروجی اکسل بدون نیاز به مطالعه و بررسی تک‌تک پاسخها
  • مشاهده نتایج به شکل نموداری
  • صرفه‌جویی در هزینه (چاپ و تکثیر و ارسال و…)
  • طراحی انواع سوالات (چندگزینه‌ای، متنی و…) به سهولت و بدون نیاز به یادگیری زبانهای برنامه‌نویسی
  • امکان طراحی سوالات به صورت شرطی
  • ارسال سریع و رایگان پرسشنامه به جامعه مورد مطالعه؛
  • امکان قرار دادن پرسشنامه در وب‌سایت یا وبلاگ
  • تخصیص آدرس یو‌آر‌ال به هر پرسشنامه برای سهولت انتشار آن در خبرنامه‌ها، گروههای بحث، شبکه‌های اجتماعی و…
  • پشتیبانی از طریق تیکت
  • ارسال پرسشنامه از طریق برنامه‌های پیام رسان تلفن همراه (تلگرام، واتس آپ، وایبر و…)

همچنین دانشجویان یک کلاس نیز می‌توانند به صورت گروهی اقدام به خرید این طرح کنند و هزینه آن ۸۵ هزار تومان است و در نهایت طرح طلایی که تعرفه‌ ۳۰۰ هزار تومانی دارد و از طریق آن می‌توان ۱۰۰ تحقیق با ویژگی‌های نامحدود اجرا کرد. این طرح به پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌ها توصیه ‌شده است.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

./پایان
دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند در تلگرام را دنبال کنید

نويسنده :

منتور استارتاپ، مشاور و مدرس گیمیفیکیشن، سئو و دیجیتال مارکتینگ
Digital Marketing Manager / SEO,SEM Consultant
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها