دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
نشان سایپا چگونه طراحی شد؟
در پی انتشار پرونده مفصل کپی در تبلیغات شرکت محترم سایپا توضیحاتی را پیرامون لوگو و چگونگی طراحی نشان این مجموعه توسط استاد ممیز، نسخه ای از مطلب زیر برای وب سایت دنیای تبلیغات ارسال شده، که در زیر خواهید دید. تا قبل از سال 1364، نشان مورد استفاده سايپا آرم رنو و سيتروئن بود. با توجه به تغيير سياستهاي توليدي شركت وايجاد تنوع در توليد و برنامه هايي كه در سال 1363 براي آينده شركت تنظيم گرديد، ضروري بود كه نشان مستقل براي شركت تهيه شود. نشان سايپا با الهام از كاشي كاري هاي سنتي برجي در دوره ايلخاني که داراي توازن هندسي مثال ­زدني در طراحي و اجراست، خلق شده است. از ويژگي­هاي نشان سايپا مي­توان به توازن ابعادي در طراحي زواياي 120 درجه و يال­هاي همسان و قابليت حجم ­پذيري آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سايپا به شکل چرخ دنده خودنمايي مي­کند که نماد اصلي صنعت و توليد است و با دقت بيشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزي با توجه به تقارن ابعادي آن در ذهن تداعي مي­شود. گستردگي و جهاني ­شدن از جهت­گيري يال­ها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن يکي از يال­ها به سمت بالا نشانگر رويکرد نهايي سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالي سازماني است.از سوي ديگر جهت­گيري يال­هاي محيطي به سمت داخل، نشانگر ورودي­هاي سازمان است.
اين ورودي­هاي سه­ گانه، منابع انساني، مالي و مواد اوليه هستند که منجر به سه خروجي محصول، سود و خدمات مي­شود. اين خروجي­ها در قالب يال­هاي مرکزي و جهت­گيري آنها به سمت بيرون جلوه گر است. اين نشان توسط زنده ياد استاد مرتضي مميز و با الگو برداري از گنبد سرخ از بناهاي تاريخي شهرستان مراغه طراحي شده است.
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :


Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!

ارسال ديدگاه []