دنیای تبلیغات- بهاریه- بهروز لطفیان- با سلام خدمت خوانندگان عزیز و
تبریک سال نو
امیدوارم سال ۱۳۹۵ سالی در جهت رونق کسب و کارهای داخلی با تفکر خلق برندهای جهانی باشد. ما ایرانیها برای داشتن زندگی مرفه تر و بهتر چاره ای نداریم تا وابستگی خود را به فروش مواد خام و بخصوص اصلیترین آن ، نفت کاهش دهیم و با تفکری درست برندهای جهانی خلق کنیم.
اگر بخواهم تفکر درست مسیر جهانی شدن را تعریف کنم باید به ۳ اصل این مسیر اشاره کنم.
۱- تمرکز اهداف شرکت بر روی یک موضوع یا ایده
۲- نام گذاری برند که قابل تلفظ به زبان انگلیسی باشد
۳- کسب اعتبار در کشورمان و تبدیل شدن به برند برتر داخلی
در خصوص اصل اول باید بگویم ، ما این مهم را در زندگی خود پذیرفته ایم و بدان پایبند. چگونه؟ آیا اگر روزی دندان درد داشته باشید به سراغ چشم پزشک میرویم برای درمان؟ قطعا خیر! حال سوال من اینجاست که چرا در کسب و کار خود آنرا رعایت نمیکنیم؟و متمرکز بودن را خلاف عقلانیت میدانیم و گسترش محصول را عین عقلانیت!
تفسیر اصل دوم را باید اینگونه عرض کنم که در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور در دنیا به زبان انگلیسی صحبت میکنند و انگلیسی رایجترین زبان در کسب و کارهای بین المللی است. لذا نامی مناسب با قابلیت تلفظ انگلیسی کار ما را بسیار راحتتر میکند.
در مورد اصل سوم نیز اینگونه ادامه میدهم که اگر شرکتی در کشور خودش نتوانسته باشد بیشترین سهم بازار را در اختیار داشته باشد، چگونه میخواهد بازارهای ناشناخته شده جهانی را در نوردد. البته یک راه دارد با فروش کالا به قیمتی خیلی پائین که دیگر اسم آن برند شدن جهانی نیست و من آنرا به ” چوب حراج بر اموال زدن” تشبیه میکنم.
در انتها باید اشاره کنم ، با برداشته شدن تحریمها ، شرکتهای خارجی وارد ایران شده اند و بسیاری از شرکتهای داخلی با آنها قراردادهای متفاوتی را امضا کرده اند، امیدوارم آنقدر باهوش و توانمند باشیم تا بتوانیم در کنار این فعالیتها برندهای داخلی خود را تقویت کرده و آنها را آماده ورود به بازارهای جهانی کنیم.