اخبار

بازگشت ظریفانه / نگاهی به اقدامات اخیر دکتر ظریف از منظر پرسونال برند

محمد جواد ظریف تا چند سال پیش تمام تلاش خود را برای تغییر مثبت در تصویر ذهنی مردم و دولت های دنیا از #برند ایران انجام داد، و در این مسیر تا حد زیادی موفق شد.
وی یکی از پرسونال برند های قوی ایران در دهه اخیر بوده، بطوری که همه وی را با کلیدواژه “دیپلمات” می شناسند و این واژه به#جوهره برند وی تبدیل شده است.
قدرت بالا در مذاکره، استفاده درست از #زبان_بدن، ارتباط خوب با مخاطبان، اعتماد بنفس بالا، اخلاق‌مداری، آرامش، زیرکی، مخاطب‌شناسی و… باعث شده تا این فرد با کاریزمای بالا، به عنوان یکی از محبوبترین برند های حال حاضر شناخته شود، با قید این مورد که در طی ۲ سال اخیر با هوشمندی و البته شاید هم تا حدودی به جبر، در حاشیه بوده، تا در زمان مناسب اقدام به ایفای نقش نماید و تاثیر خود را در مناسبات داخلی و بین‌المللی بگذارد.
و حال او این‌بار در آستانه یکی از مهمترین تصمیم‌های نظام، اظهار نظر می‌کند تا همزمان با بازیابی تصویر ذهنی خود در ذهن مخاطب، در این تصمیم‌گیری مهم موثر باشد.
اما نکته‌ای که قابل تامل است، استفاده از موضوع افشاگری و شفاف‌سازی برای بازگشت دوباره به عرصه اجتماعی و خبری است، موضوعی که اتفاقا قبل‌تر وزیرجوان دولت آقای آذری جهرمی نیز از آن بهره برده بود. بنظر می‌رسد ظریف با شناخت از مخاطبان و محیط پیرامون، برای توسعه پرسونال برند خود، موضوعی را انتخاب کرده که مبتلابه جامعه کنونی ایران بوده و شاید همین دو واژه (افشاگری و شفاف‌ سازی) کلیدواژه‌ هایی باشند که تکلیف #انتخابات ۱۴۰۰ ایران را مشخص می‌کنند‌.
.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

حامد مشکینی

سردبیر و مجری رادیو جوان و عضو هیات تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

یک نظر

  1. اقای جهرمی مسیر پرسنال برندینگ رو با ترندهای فعلی جهان سیاست غرب در حال انجامه. اما آقای ظریف با رویکردهای سنتی سیاسیون در ایران خط مشی برندینگشون رو داره ادامه میده اما معتقدم آقای جهرمی بسیار بیشتر از آقای ظریف در حال آماده شدن برای ۱۴۰۰ یا ۴۰۴ هستش تا آقای ظریف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن