پیشنهاد سردبیرپیشنهاد هفتهتحلیل تبلیغات و بازاریابیعمومیمعرفی

آگهی های تلویزیونی Clash Of Clans / داستانهای دنیای مجازی

دنیای تبلیغات- سعید سرحدی – اگر تابحال بازیهای ویدئویی را تجربه نکرده‌اید پس مطمئن باشید یک ماجراجویی ذهنی و مهیج را از دست داده‌اید .در نگاه اول شاید بازی کردن با کامپیوتر ، کنسولهای بازی و یا گوشی و تبلت ، چیزی جز وقت تلف کردن نباشد ، اما همیشه هم اینطور نیست چرا که این بازیها یک تشنگی و نیاز بنیادی را در انسان سیراب میکنند : «داستانگویی».
بنا به گفته‌ی Matias Myllyrinne 1 در گذشته‌های خیلی دور انسانها گرد «آتش» جمع می شدند و از شنیدن داستان از زبان یکدیگر لذت می‌بردند و امروزه نسل جدید کنسولهای بازی هستند که نقش «آتش» را ایفا میکنند و اینگونه مدیوم داستانگویی بار دیگر ارتقاء یاقته است .با شروع بازی ، تلاش شما در عبور از مراحل سخت ، به همزاد پنداری با شخصیت و یا شخصیتهایی که داستان را جلو می‌برند دامن میزند و بعنوان مثال اگر شما چندین سال یک بازی جنگی آنلاین چند نفره  مثل Call of duty MW3 را بصورت مداوم انجام داده باشید ، دیگر در نظر شما شخصیتی که آنرا هدایت میکنید همان سرباز «ساده و بی تجربه»  چند سال قبل نیست ، بلکه یک فرمانده ی مجرب و شجاع شده است.فرآیند این اتفاق اینگونه است که با هر بار بازی کردن ، به آرشیو «خاطرات مجازی» شما اضافه میشود، خاطراتی پر از غم و شادی ، خشم و مهربانی ، خاطراتی که در کنار دوستان مجازی خود بدست آورده‌اید. و این همه‌ی ماجرا نیست . وقتی شما بازی را برای مدتی کنار میگذارید این داستانها در ذهن شما ادامه‌ی حیات میدهند ،آنها را مرور می‌کنید و اینگونه گوشه‌های تازه‌ای از شخصیت‌های بازی شکوفا میشوند . در حقیقت شما خود به راوی «خاطرات مجازی» خودتان تبدیل میشوید .
یکی از بازیهای پر تب و تاب این روزها در فضای آنلاین ، بازی Clash Of Clans است که در آن ، شما صاحب یک دهکده‌ی کوچک هستید . شما میتوانید دهکده‌ی خود را ارتقاء دهید ، جنگجویان مختلف اضافه کنید ، دیواری به دور آن بکشید و از توپخانه برای حفاظت از مردمان خود استفاده کنید و .. . به مرور زمان ، در ذهن شما ، این دیگر فقط یک سرزمین مجازی نیست ، چون برای به قدرت رسیدن راهی طولانی را پیموده‌اید و صدمات زیادی را متحمل شده‌اید . اگر زمانی دیدید که فرزندتان ، در حالیکه گوشی در دست دارد اخمهایش در هم رفت ، بدانید که احتمالا توسط کاربر دیگری مورد حمله قرار گرفته است ، بخشی از سرزمین او کاملا ویران شده ، ادوات جنگی او نابود شده و تعداد زیادی از افرادش را از دست داده است. برای همین زیاد بر او خرده نگیرید که چرا همیشه مشغول بازی ست ، چون موضوع برمیگردد به همان «خاطرات مجازی» و در این مورد خاص ، دیگر پای «حیثیت» در میان است.
شرکتهای بازی سازی برای شعله‌ور کردن این حس دوستداشتنی همزاد پنداری ، اقدام به ساخت کلیپ‌هایی سینمایی ۲ میکنند که غالبا یا بصورت انیمیشن ، رئال و یا (برای شرکتهای نو پا با سرمایه‌ی اندک) بصورت موشن گرافیک ساخته می‌شوند که هنگام بازی برای اتصال خطوط داستانی برای بازی کننده پخش می‌شوند. گاهی از همین روش برای تبلیغ بازی استفاده میشود که به آنها Cinematic Trailer می گویند بعنوان نمونه دو تیزر سینمایی که توسط شرکت Barton F.Graf  ۳ برای بازی Clash Of Clans ساخته شده اند را ببینید.تیزر اول بنام «انتقام» با بازی «لیام نیسون» است و تیزر دوم «افسانه‌ی آخرین لاواپاپ» با بازی «کریستف والتز» (براساس داستانی واقعی که در یکی از نبردهای بازی رخ داده است و در پایان تیزر نمایش داده میشود!).

 

 

۱- یکی از مدیران سابق شرکت بازی سازی remedygames.com : Remedy . سازنده‌ی بازیهای Max Payne ، Alan Wake ، Quantum Break.
۲- در صنعت بازی سازی ، Cinematic.
۳- bartonfgraf.com . تیزر Revenge به کارگردانی Fletcher Moules و تیزر Legend of the Last Lava Pup به کارگردانی Tim Godsall.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سعید سرحدی

Animator - vfx Artist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا