پیشنهاد سردبیرتحلیل

کی روش به فوتبال ما فوتبال می آموزد…

دنیای تبلیغات – آقایان عابدینی ، مایلی کهن ، اسدی، کفاشیان، و… و حتی آقای برانکو ایوانکویچ خیلی متشکر که هستید تا آقای کارلوس کی روش مدیریت استراتژیک فوتبال یادمان دهد.
داستان فوتبال ما و کی روش داستان سیرو سلوک عارفانه ای است که در آن تا رفتاری نادرست از مرید سر نزند ، مراد و عارف با رفتارش به او رسم زندگی نیاموزد.( البته که تشبیه این دو داستان به یکدیگر فقط جهت روشن شدن موضوع است وگرنه این کجا و آن کجا)
ما هر چه قدر که پیش می رویم با اعمال ، تصمیم ها ، واکنش به رفتارها و سوء مدیریت مان نشان می دهیم که فقط ادعای فوتبال حرفه ای را داریم و بس. البته درطرف مقابل با واکنش ها و رفتار حساب شده کی روش این موضوع بیشتر نمود پیدا می کند. البته که مدیریت حرفه ای فوتبال انتظار بس زیادی است از فدراسیون فوتبالی که مدیران عالی آن هنوز نمی دانند که شرکت آدیداس با هیچ تیم ملی و باشگاهی بجز بایرن مونیخ و رئال مادرید مستقیم وارد معامله نمی شود و باید از طریق نمایندگیهایش اقدام شود و با همه ادعایشان راهی آلمان می شوند و بعد از آنجا به دبی راهنمایی می شوند.

اما داستان این روزهای فوتبال ما : پرسپولیس در جام حذفی خیلی زود حذف می شود و در لیگ برتر نیز رقیب سرسختی به نام تراکتور سازی تبریز دارد و از طرفی در لیگ قهرمانان آسیا هم همچون دیگر تیم های ایرانی شانس چندانی برای موفقیت ندارد، در نتیجه برانکو با تدبیری پیشاپیش همه تقصیرها را گردن سرمربی تیم ملی می اندازد که چند بازیکن او را با خود به اردوی از پیش اعلام شده می برد. اما کی روش با تدبیر تر و هوشیار تر از او ، بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی را از دبی به تهران می فرستد تا برانکو بهانه ای نداشته باشد.
دوئل برانکو – کی روش نکات زیادی را به جامعه فوتبال نشان داد. فارغ از اینکه روشن کرد در واکنش ها و روان شناسی فوتبال حتی برانکو هم حریف کی روش نیست و فارغ از اینکه انفعال مدیران عالی فوتبال و واکنش بدتر از انفعال باشگاه پرسپولیس نشان از عدم کاربلدی و تجربه ما در عرصه فوتبال و مدیریت استراتژیک یکپارچه فوتبال دارد ، یک نکته اساسی را برای همه روشن کرد وآن اینکه تفکر سیستمی کی روش متکی به فرد نیست و این سیستم است که اگر درست باشد سرمایه انسانی عظیمی می سازد که هر کدام از آنها در هر لحظه می توانند جایگزین دیگری شود.

کی روش به فوتبال ایران این نوید را داد که پس از سالها تلاش در تیم ملی اکنون تیمی ساخته که به معنای واقعی تیم است و هر بازیکنی که مورد تایید کی روش باشد و در تیم وارد شود به وظایفش به درستی عمل کرده و فوتبال ایران را به سرمنزل مقصود می رساند ، حتی این افراد می تواند بازیکنان آماده پرسپولیس هم نباشد . کی روش به برانکو و فوتبال ایران یاد داد که آدم های بزرگ و کاربلد ، سیستم و ساختار را اصلاح می کنند ، سیستمی که حتی با رفتن معلمش همچنان با صلابت کارش را پیش ببرد (البته اگر چوب لای چرخش نگذارند)
قدر کی روش را بدانیم و البته مهمتر از آن قدر برخی از اهالی پرمدعای فوتبال را بدانیم که باعث می شوند برند فوتبال ملی ما روز به روز بالنده تر و پخته تر شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

حامد مشکینی

سردبیر و مجری رادیو جوان و عضو هیات تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. حرف مفت نزن همه جوره خودمون رو در اختیارش گذاشتیم و براى همه فوتبال ما تصمیم میگیره چ گلى ب سر فوتبال زده ک بقیه نمیتونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا