دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات3
کی روش به فوتبال ما فوتبال می آموزد…
دنیای تبلیغات - آقايان عابديني ، مايلي کهن ، اسدي، کفاشيان، و... و حتي آقاي برانکو ايوانکويچ خيلي متشکر که هستيد تا آقاي کارلوس کي روش مديريت استراتژيک فوتبال يادمان دهد. داستان فوتبال ما و کي روش داستان سيرو سلوک عارفانه اي است که در آن تا رفتاري نادرست از مريد سر نزند ، مراد و عارف با رفتارش به او رسم زندگي نياموزد.( البته که تشبيه اين دو داستان به يکديگر فقط جهت روشن شدن موضوع است وگرنه اين کجا و آن کجا) ما هر چه قدر که پيش مي رويم با اعمال ، تصميم ها ، واکنش به رفتارها و سوء مديريت مان نشان مي دهيم که فقط ادعاي فوتبال حرفه اي را داريم و بس. البته درطرف مقابل با واکنش ها و رفتار حساب شده کي روش اين موضوع بيشتر نمود پيدا مي کند. البته که مديريت حرفه اي فوتبال انتظار بس زيادي است از فدراسيون فوتبالي که مديران عالي آن هنوز نمي دانند که شرکت آديداس با هيچ تيم ملي و باشگاهي بجز بايرن مونيخ و رئال مادريد مستقيم وارد معامله نمي شود و بايد از طريق نمايندگيهايش اقدام شود و با همه ادعايشان راهي آلمان مي شوند و بعد از آنجا به دبي راهنمايي مي شوند.

اما داستان اين روزهاي فوتبال ما : پرسپوليس در جام حذفي خيلي زود حذف مي شود و در ليگ برتر نيز رقيب سرسختي به نام تراکتور سازي تبريز دارد و از طرفي در ليگ قهرمانان آسيا هم همچون ديگر تيم هاي ايراني شانس چنداني براي موفقيت ندارد، در نتيجه برانکو با تدبيري پيشاپيش همه تقصيرها را گردن سرمربي تيم ملي مي اندازد که چند بازيکن او را با خود به اردوي از پيش اعلام شده مي برد. اما کي روش با تدبير تر و هوشيار تر از او ، بازيکنان پرسپوليسي تيم ملي را از دبي به تهران مي فرستد تا برانکو بهانه اي نداشته باشد. دوئل برانکو – کي روش نکات زيادي را به جامعه فوتبال نشان داد. فارغ از اينکه روشن کرد در واکنش ها و روان شناسي فوتبال حتي برانکو هم حريف کي روش نيست و فارغ از اينکه انفعال مديران عالي فوتبال و واکنش بدتر از انفعال باشگاه پرسپوليس نشان از عدم کاربلدي و تجربه ما در عرصه فوتبال و مديريت استراتژيک يکپارچه فوتبال دارد ، يک نکته اساسي را براي همه روشن کرد وآن اينکه تفکر سيستمي کي روش متکي به فرد نيست و اين سيستم است که اگر درست باشد سرمايه انساني عظيمي مي سازد که هر کدام از آنها در هر لحظه مي توانند جايگزين ديگري شود.

کي روش به فوتبال ايران اين نويد را داد که پس از سالها تلاش در تيم ملي اکنون تيمي ساخته که به معناي واقعي تيم است و هر بازيکني که مورد تاييد کي روش باشد و در تيم وارد شود به وظايفش به درستي عمل کرده و فوتبال ايران را به سرمنزل مقصود مي رساند ، حتي اين افراد مي تواند بازيکنان آماده پرسپوليس هم نباشد . کي روش به برانکو و فوتبال ايران ياد داد که آدم هاي بزرگ و کاربلد ، سيستم و ساختار را اصلاح مي کنند ، سيستمي که حتي با رفتن معلمش همچنان با صلابت کارش را پيش ببرد (البته اگر چوب لاي چرخش نگذارند) قدر کي روش را بدانيم و البته مهمتر از آن قدر برخي از اهالي پرمدعاي فوتبال را بدانيم که باعث مي شوند برند فوتبال ملي ما روز به روز بالنده تر و پخته تر شود.
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :

مشاور برند و پرسونال برند
سردبیر و مجری رادیو جوان و عضو هیات تحریریه دنیای تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!
  1. مهرداد دی ۱۶, ۱۳۹۵ در ۷:۵۴ ب.ظ - ارسال پاسخ به مهرداد

    حرف مفت نزن همه جوره خودمون رو در اختیارش گذاشتیم و براى همه فوتبال ما تصمیم میگیره چ گلى ب سر فوتبال زده ک بقیه نمیتونن

  2. Ali saleh دی ۱۶, ۱۳۹۵ در ۹:۱۹ ب.ظ - ارسال پاسخ به Ali

    قدر کیروش رو بدونیم رو خوب اومدى؟؟؟!!!!
    قدرش رو !!!!
    خخخخخ

ارسال ديدگاه []