دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
کمپین جالب برای آدمهایی که دارای سایز غیرطبیعی هستند و یا در اندامشان مشکلی دارند
دنیای تبلیغات- علیرضا نصرتی-  Artesanos Camiseros  یک برند پوشاک در سوییس است که به شکل تخصصی برای آدمهایی که دارای سایز غیرطبیعی هستند و یا در اندامشان مشکلی دارند، .پیراهن تولید می کند. این برند برای جلب توجه مردم زوریخ و کشاندن آنها به فروشگاه خود، یک کمپین جالب به راه انداخت. خیاطهای این برند چیزهایی که به شکل طبیعی در کوچه خیابان وجود دارند و شبیه بدن انسان هستند (اما تناسبات نامتعارفی دارند) را اندازه گرفتند، بعد برایشان لباس دوختند و به این شکل بود که یک روز درختها، شیرهای آتشنشانی، آبنماها و لوله های بزرگ آب در شهر زوریخ، پیراهنهایی با مارک  پوشیدند که بر روی لیبل آنها نوشته شده بود: پیراهنهای ما بر هر تنی زیبا هستند! این اتفاق غیرمنتظره، توجه مردم را به خود جلب کرد و باعث هجوم آنها به فروشگاههای این برند شد. این کمپین افزایش قابل توجه ای در فروش محصولات این برند بوجود آورد. [gallery link="file" ids="13417,13418,13419,13416,13420,13421"] CPH SKATEPARK یک زمین اسکیت در کپنهاک دانمارک است که 4.500 متر مربع فضای سرپوشیده مخصوص اسکیت را دراختیار علاقمندان قرار می دهد. به شکل طبیعی، اسکیت بازان ترجیح می دهند که از فضای باز و زمین اسکیت پارکها استفاده کند. اما در کشور مرطوبی مثل دانمارک در بیشتر روزهای سال و مخصوصا در فصول بارندگی، چنین شانسی وجود ندارد. سی پی اچ، لازم بود تا تفاوتی که با بقیه رقبا دارد، یعنی سرپوشیده بودن را به یک مزیت چشم گیر تبدیل کند و به اطلاع مخاطبانش برساند. به همین منظور کمپین خلاقانه و درعین حال بسیار ساده ای را طراحی کرد، به این شکل که با شروع پاییز، تابلوهای قابل حملی طراحی کرد که بر روی آن به شکل معکوس چیزی نوشته شده بود که در حالت عادی قابل خواندن نبود، این تابلوها در تمام زمینهای اسکیت روبازی که به دلیل بارندگی قابل استفاده نبودند، قرار گرفت، نوشته این تابلوها درون آب منعکس شده و متن آن قابل خواندن شد: زمین سرپوشیده اسکیت ما هرگز آنقدر خیس نیست که نتوانید اسکیت بازی کنید ! برای یک علاقمند اسکیت که  برای بازی به زمینهای اسکیت روباز می آید، وجود آب در زمین بدترین اتفاق ممکن و مثل یک کابوس است. سی پی اچ  پیام خود را دقیقا درهمین کابوس قرار داد. مخاطبی که با چنین تبلیغی روبرو می شود، سخت است که به آن توجه نکند و این نام را به خاطر نسپارد. حالا باز می رسیم به همان جمله معروف که می گوید: راه حل در خود محصول نهفته است! طراحان این کمپین هم راه حل را درهمان عنصری پیدا کردند که وجه تمایز سی پی اچ با رقبایش بود: آب!
./پایان
عضویت در کانال تلگرام دنیای تبلیغات

نويسنده :


طراح گرافیک کارشناس تبلیغات و تحلیلگر تبلیغات چاپی
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!

ارسال ديدگاه []