دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند

پربازدید ترین کانال تبلیغات و برند

“تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است. حتی حقیقت هم نیازمند نقد است نه ستایش.”

نیچه
بزرگان بازاریابی ایران - امیرحسین نوریان
رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات0
بدون دیدگاه
زیرکی و گردنکشی کوکا در برابر هجمه جدی زیست محیطی/ شما کوکایتان را بنوشید…

دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- در مورد استفاده از بطری های پلاستیکی، نگرانی های زیست محیطی رو به افزایش است. بر طبق آمارهای منتشر شده توسط گاردین، یک میلیون بطری در هر دقیقه در سراسر جهان خریداری می شود و تا سال ۲۰۲۱  این مقدار ۲۰٪ دیگر افزایش می یابد، در این میان برندهای مطرح نوشانه، مجرمان اصلی هستند. بر اساس آنالیز های ارائه شده توسط Greenpeace تخمین زده شده که تنها کوکاکولا سالانه بیش از صد میلیارد بطری تولید می کند.


کوکا در یک حرکت آوانگارد برای اولین بار رسما اعلام کرده که پذیرفته نقشی جدی در این مساله دارد و از ماه پیش تصمیم گرفته سهم ۲۵ درصدی از تولیداتش را که از مواد قابل بازیافت تولید می شود را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد افزایش دهد. کوکا چند روز پیش با انتشار تصویری به عنوان آغاز یک کمپین، این تاثیر منفی اش در محیط زیست را پذیرفته. این آگهی هشدار دهنده که خود کوکا آن را ساخته تصویر دو بطری را که از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند نشان می دهد که عاشق یکدیدگر شده اند در حالیکه جهان پیرامونشان را بطری ها و مواد غیر بازیافتی فرا گرفته است. هوشیاری و شهامت حیرت انگیز کوکا را ببنید. علاوه بر اینکه این پذیرش یک گردنکشی هوشمندانه از سهم فروشش هست، اعلام کرده که سهم قابل توجه اش از تولید این بطری های مقاوم را قبول دارد و در پی جایگزینی آن است و اتفاقا محیط زیست برایش مهم است و دارد تلاشش را می کند. این گونه برندی مثل کوکا یک تهدید و هجمه رسانه ای را به فرصتی برای نمایش اهمیت خود و اهمیت محیط زیست تبدیل می کند.

این جسارت و هوشمندی در طراحی تصویر هم موج می زند. بطری ها در نمایی در بک راند، با عظمت، نقش ساختمان های مدرن و مقاوم را بازی می کنند که اتفاقا با افتخار ایستاده اند و لوگوی کوکا هم از دور می درخشد. درخت هم عمدا میوه داده به رنگ قرمز کوکا! پیشمانی در کار نیست. همان گردنکشی در تصویر هم هست. اما هوشمندانه. عشق و فضای عاطفی، بارش بر دوش دختر و پسر گذاشته شده که از مواد بازیافتی اند. حواسشان به خودشان است و حسشان لذت بخش. جهانشان اما رق در مواد غیر بازیافتی. گویی جهان در تسخیر کوکا بوده و هست و حالا حواسش به عشق و گرده زدن این مفهوم به محیط زیست هم هست. بطری دست آدم ها اما، کوکا و فانتا، همچنان غیر بازیافتی  است. گویی می گوید شما نگران نباشید… حواستان به عشقتان و عالم خودتان باشد. کارتان را مثل قبل انجام دهید. چیزی عوض نشده. ماهم حواسمان به محیط زیست هست! شما کوکایتان را بنوشید…

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

./پایان
دنیای تبلیغات، رسانه تخصصی تبلیغات و برند در تلگرام را دنبال کنید

نويسنده :

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات
Print Friendly and PDF
دنیای تبلیغات - پشتیبان همایش

دیگر رسانه ها