آموزشپیشنهاد سردبیرتحلیلعمومی

بازاریابی ستارگان / قسمت دوم

دنیای تبلیغات – آنا جلوه – قسمت اول بازاریابی ستارگان را پیشتر خواندید (برای خواند آن مطلب اینجا را کلیک کنید) . حالا ادامه مطلب…

نکته ای که باید در زمان انتخاب چهره برای برنامه ی بازاریابی توسط ستاره ها به آن توجه ویژه داشت اعتبار ستاره هاست این اعتبار در سه بخش عمده بایستی بررسی شود:
تخصص، قابل اعتمادی و جذابیت

هنوز در کانال تلگرام دنیای تبلیغات عضو نشده‌اید؟

وقتی پیشنهاد یک ستاره به مخاطبین میتواند برای یک برند کار کند که این پیشنهاد در تخصص و شناخت آن ستاره باشد، بطور مثال نمیتوان توقع داشت یک سرآشپز مشهور روغن موتور را تبلیغ کند و این برای برند یک آگهی موثر را بسازد. حال آنکه اگر محصول را به وسایل آشپزخانه تغییر بدهیم، حتما تاثیر پیام چیز دیگری خواهد بود.

index

در مورد انتخاب ستاره باید حتما به حساسیت های اجتماعی مخاطبین هدف توجه داشت. اگر در گذشته ی ستاره پرونده های جنجالی اجتماعی، دعواهای خانوادگی و جهت گیری های سیاسی وجود داشته باشد، این گذشته حتما میتواند در تصویر آینده ی برند موثر باشد

جذابیت های یک ستاره لزوما ویژگی های فیزیکی آن نیست، احترام و علاقه ای که طرفداران آن ستاره و مخاطبین برند نسبت به یک چهره ی مشهور احساس میکنند، میزان جذابیت ستاره و متعاقبا برند و محصول را رقم میزند.

عضویت در سوپرگروه تبلیغاتی متخصصین فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی

images

در نهایت در زمان انعقاد قرارداد با ستاره ها باید جزییات قرارداد برای هر دو طرف مشخص باشد.

در قرارداد باید طول مدت همکاری برند و ستاره، توقعات طرفین و جزییات نحوه ی همکاری باید مستند شود.خیلی از مواقع عدم آگاهی سلبریتی ها و مدیران برنامه های ایشان از جزییات فضای تبلیغات و عدم درک بخش تبلیغات و صاحبین برندها از فضای فکری و کاری ستاره ها، قراردادهای همکاری را دچار چالش می کند.

بنابراین بنظر میرسد برنامه های بازاریابی برندها توسط ستاره ها علیرغم منافع آشکار ِآن بعلت چالش های ناشی از نبود نیروهای متخصص در این حوزه همچنان با کمترین میزان اثربخشی مواجه است. اتفاقی که میتواند باعث سودآوری و حتی شهرت و محبوبیت برندها و پرسونال برند ها شود، همچنان مورد بی توجهی صنعت تبلیغات و گروه ستارگان  ایرانی قرار گرفته است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

آنا جلوه

عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن