آموزشمعرفی

پرسونال برند / داستان آقای خاص و تیم ملی سوریه!

دنیای تبلیغات- حامد مشکینی– چندی پیش خبری منتشر شد ، مبنی بر درخواست فدراسیون فوتبال سوریه از آقای خوزه مورینیو ، برای قبول سرمربی گری تیم ملی فوتبال این کشور ، درخواستی که بنا به دلایلی از نظر فوتبالی ها عجیب به نظر می رسید ( که در حال حاضر موضوع بحث ما نیست ).

اما چند روز بعد مورینیو به درخواست سوریه پاسخ گفت :

“سرمربی گری سوریه با اصول و روش کاری من همخوانی ندارد ، من سر مربی گری یک باشگاه در یک لیگ قدرتمند و سخت را می خواهم نه اهداف آسان را “پاسخی که برخی اهالی رسانه از آن بعنوان واکنش تمسخر آمیز یاد کردند. اما به راستی آیا پاسخ سرمربی سابق چلسی تمسخر آمیز بود ؟!

چه می شود که پایبندی به یک برنامه یکپارچه و حرکت طبق یک چشم انداز مشخص در حوزه برند شخصی و داشتن اصول و ارزش های بنیادین را ما سخره گرفتن تلقی می کنیم ؟!

در پرسونال برند ، فرد اهداف مشخصی  دارد ، و طبق آن اهداف و شخصیت خود ، اقدام به تعیین هویت مفهومی می کند.

دراین مسیر، ماموریت ، چشم انداز ، ارزش های بنیادین ، و چندین المان دیگر را روشن می شود ،  و از آن ها بعنوان چراغ راه و شالوده آفرینش هویت خود بهره می برد. در این هنگام تمام درخواست ها ، برنامه ها ، دعوت ها ، صحبت ها و …طبق همان المان ها سنجیده می شود ، در صورت مطابقت به اجرا در می آید ودر صورت مغایرت رد می شود.

ماموریت و چشم انداز در یک برنامه یکپارچه استراتژیک برند بیشتر خودنمایی می کنند ،اما این ارزش های بنیادین است که در شکل گیری هویت افراد و منحصربه فرد بودن آنها وهمچنین تدوین ماموریت و چشم انداز نقش بسزایی را ایفا می کنند.

ارزش های بنیادین یا همان پایه نشان دهنده مفهوم برند و چارچوب ها و قید و بندها برای دستیابی به برند را ترسیم می کند.این ارزش ها شامل ویژگی هایی است که فرد هرگز آنها را زیر پا نمی گذارد، باور های عمیقی که حتی به قیمت زیان مالی ،گذشت زمان و از دست دادن مناصب و موقعیت ها کنار گذاشته نمی شوند.

حال آقای خوزه مورینیو که در دنیای فوتبال به آقای خاص مشهور است،بر طبق همین برنامه و ارزش های پایه و پیشنهادی خود ، درخواست فدراسیون فوتبال سوریه را بررسی کرده و مطابقتی نیافته است، در نتیجه به صراحت و با دلیل محکم آن را رد کرده است ، بدون اینکه بی احترامی و تمسخری در کار باشد .

امید که در ایران هم ،داشتن برنامه ای یکپارچه و ایجاد یک برند شخصی قدرتمند جایگاه خود را در بین اهالی فوتبال پیدا کند ، تا دیگر چنین واکنشی از سوی یک مربی سرشناس را تمسخر آمیز قلمداد نکنیم و برایمان عجیب به نظر نرسد .

منبع: تسنیم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

حامد مشکینی

سردبیر و مجری رادیو جوان و عضو هیات تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا